Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 111 av 364 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 7269
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har jeg endelig sett Superman Returns.

Tja - her hadde jeg hørt/lest både veldig bra kritikker og veldig dårlig, så da er det vel bare å gjøre seg opp en egen mening da...

Og jeg synes den var meget bra!

I alle fall mye bedre enn jeg hadde trodd/fryktet. Det skal sies at - - dersom du er en av de som gjerne skulle ønske å ha sett de gamle Supermann filmene med Christopher Reeve men med dagens teknologi og effekter - - ja så har du det her!

Veldig mye å kjenne igjen fra de originale filmene på alle måter, og i tillegg spiller Brandon Routh Supermann (og kanskje spesiellt Clark Kent) nærmest på nøyaktig samme måte som Christopher Reeve gjorde. Til og med stemmen ligner.

Det vil si, det er slik i cirka den halve første delen av filmen. Den neste er litt mer 'moderne', der Lex Luthor er litt mer "ekte ond" enn han var i Gene Hackmans skikkelse den gangen, og filmen får en noe mørkere karakter.

Alt i alt en god opplevelse. Og med en aldri så liten overraskelse også, som noen vil like mens nok andre vil mislike sterkt. Vi får se hva - om noe - de gjør med det etter hvert.

Suben fikk trimmet seg skikkelig også, noe som jo alltid er moro. "Bare" DD 5.1 her, men det var ikke noe savn.

Så her er det bare å anbefale - særlig dersom du liker Supermann generellt, og de gamle filmene spesiellt. De som leser Supermann blader vil kanskje savne noe (som de som leser bøkene/tegneseriene alltid gjør når det blir laget film av dem), men for "vanlige folk" bør dette være god underholdning.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst til å drømme deg tilbake til 1986?
    Så TopGun i går med oppfrisket DTS 6.1 lyd og greit nok bilde.

Filmen har vel kanskje de fleste sett før, og er vel nok en fremstilling av amerikanske militære som selvgode og blærete selv om den sikkert ikke er ment slik...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Morsomt!

I natt ble det komedien Just Friends og det ble en morsom opplevelse,anbefales:-D
    : AVforum.no - hunden's hjemmekino

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,977
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det Kingdom of Heaven Directors Cut på Blu-ray Disc. Endelig en film som viser potensialet til BD. I dag kom Superman Returns på HD DVD i posten, så da blir det nok en HD-opplevelse i dag også.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Guardian

Gutta fra Calcutta! Dette var fin fin film!

Typisk amerikansk, men klarte å holde seg borte fra det verste "heroes" preget som ofte er i sånne filmer om amerikanske helter!

Får en sterk 5'er av meg!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld har det blitt Shrek 2 og Underworld

Begge to har knall bilde, Underworld har i tillegg også fantastisk lyd.

Dette ble hendholdsvis film nr 2 og 3 på min nye PJ og herre*** ! Spesielt Underworld var en nytelse, dette har alltid vert en av mine absolutte favoritt filmer !

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Wild Things 1

Her er det ikke bare en eller to tvister i historien, for du sitter hele tida med en følelse av å vite hva som egentlig skjer, og det får du bekreftet etter ikke så altfor lenge, men akkurat da du tror at filmen fremmover er ødelagt for deg takket din evne til å forutse filmen, så tar den en helt annen vending og du sitter der med leppa tredd godt nedover knæra dine mens du lurer på hva i huleste som akkurat skjedde.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omale av Wild Things 2

Det er faktisk en blåkopi. Jeg skjønner ikke at det er mulig, men manusforfatterene Ross Helford og Andy Hurst har faktisk tatt manuset fra den første filmen og byttet ut navnene. Også har de fjernet den gode dialogen, så WT2 er gjennomført uoriginal, man blir sittende å irritere seg grønn over filmens forsøk på å bokstavelig talt kopiere den første, man erger seg ihjæl over den elendige dialogen, og man får lyst til å rive av seg håret av skuespillerene som neppe ville ha fått en rolle i hotel ceasar.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Barnyard - Den Ville Låvefesten

eg tviler dog ikke på at små unger vil finne det her strålende artig og le seg halvt ihjæl av dansende kuer so også kjører biler og motorsykler, men det fungerte desverre ikke fullt så godt for min del, nei, hadde denne kommet for ca 20 år tilbake, så hadde jeg nok sett litt annerledes på den!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Braindead

....Det tar noe så inni *******t av. Blodet flyter i litervis, kroppsdelene flyr i en mengde som ville ha gjort den sjukeste massemorder misunnlig og one-linerene hagler tettere enn løgnene fra ett politisk parti.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av She's The Man

eg klarte bare ikke å holde meg, latteren måtte bare ut selv hvor åpenbart, pubertalt eller dumt det var, det var rett og slett morsomt. Så jeg må innrømme at jeg hadde litt av det samme problem som filmens hovedfigur; jeg ble det andre kjønnet under denne visningen (noe sier meg at fruen neppe vil la meg glemme det på ei stund men).
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rocky Balboa!

Kongen er tilbake! Sjefsfilm!

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRANK var på kino her i kjeller'n i kveld.

Action film med masse skyting og action.

Handler om en hitman som våkner etter en real fest. Når han vakler ut i stua så finner han en DVD som det står " F*** Y** " på. Når han ser på denne oppdager han att en rival har sprøytet gift inn i kroppen hans, han har 1 time igjen å leve. Det eneste som hindrer giften i å drepe han er ADRENALIN, så herfra å hele filmen igjennom er det full guffe hele veien. En skikkelig action film for action junkies.
    Morsomme kamera vinkler og god action.
    Samme skuespiller som har spillt i Transporter filmene.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Hero - Directors cut i går. Usannsynlig kul filming og god story hvis man ikke har problemer med å se folk fly.

Right up my alley!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nutts
    Samme skuespiller som har spillt i Transporter filmene.

Jason Statham!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Corpse Bride

Handlingen tar sted i underverdenen så vell som vår egen, vi blir introdusert for en gjeng dauinger som alle er mer levende enn mange av dagens skuespillere fra hollywood, og vi får servert en ganske så alvorlig historie, men dog ikke uten solide doser humor.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006)

Anmeldelse HER

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Cube

Livsfarlige feller av den fantasifulle typen som virkelig kunne ha utsatt rollefigurene for grusomme dødsfall. Men Natali har feiget ut og tonet dette litt for mye ned. Det blir for mildt og for lite. Det som imidlertid imponerte litt var de få dødscenene som var, de var godt konstruerte og effektene om man kan kalle det det, var høyst godkjente. Etter den første dødsscena satt jeg bare og håpet på at folka skulle daue en etter enn på enda mer bestialske måter, men dengang ei... Synd, for potensialet er der!
    -------
    Mvh
    Rune

Side 111 av 364 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •