Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 105 av 364 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 7276
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Danny the Dog med Jet Li, Morgan Freeman og Bob Hoskins i hovedrollene.

Hadde hørt både positivt og negativt på forhånd, så jeg var ganske åpen. Dette kan vel best beskrives som en kampsport/slåssefilm, men med historie og hjerte. Men om du er ute etter kun en "slåssefilm", er nok dette litt feil valg. Det vil si, det er da en del gode kampscener, men det er også en historie her. Dermed blir det en del dialog også. Før jeg sier noe mer - etter min mening er dette positivt.

Når man først kommer over hovedpremisset for handlingen (litt usannsynlig synes jeg, men greit nok) får man en film som kan anbefales.

Skuespillmessig ikke så verst. Bob Hoskins og Morgan Freeman leverer varene som ventet, hun som spiller datteren til Morgan Freeman trodde jeg ikke helt på i begynnelsen (men kommer seg), og Jet Li gjorde det han gjør best, i tillegg til å spille en litt vanskelig karakter på en temmelig bra måte.

Bildet er bra, men lyden er spektakulær! Nå skal det sies at jeg blir litt overrasket hver gang jeg setter på en film for alvor, så kanskje jeg ikke gjør det ofte nok lenger til å bli vant til det(!), men jeg mener nå ganske sikkert at denne filmen må ha et over gjennomsnittet lydspor?? DTS varianten er det jeg snakker om.
    Her er det utrolig dynamikk hele veien fra topp til avgrunnsdybde. Både kjapp og trøkkende punchbass til dyyyyp bass - mye moro.

Liker du 'martial arts' -action med litt handling og følelser ispedd, kan dette anbefales. En litt merkelig film, egentlig, men det gjør jo at den skiller seg litt ut også.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Eragon

----------Om du først skal se den kan du iallfall trøste deg med at du får en fantastisk animert drage med en vakker stemme, og tre gode skuespillere som har det morro. Resten av filmen kan imidlertid bli lettere småflau.------
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Snaks On A Plane

...Ikke ta filmen seriøst, det gjør den ikke engang selv. Den er laget for å underholde og den legger aldri skjul på at den er en B-film. Dette gjør igjen at den kanskje er den absolutt beste b-filmen på en meget lang periode. ....
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GANGS OF NEW YORK.

Fant den til 49kr på playx, og følte meg litt som en av de få som ikke har sett filmen enda. Husker det var litt mye mas om filmen når den kom ut, så tenkte jeg skulle gi den en sjanse.

Skulle heller brukt 49kr på en 10 pakk cigg og en lighter. Ville vært milevis mer underholdene. Etter 30-40 minutter av filmen direkte kjedet jeg meg.

CLERKS.

Så CLERKS II for noen uker siden, og lo meg skakk. Så det var lenge til den skal komme ut på dvd, så fikk for meg å gi CLERKS 1 en sjanse. Angrer på det. Selv om jeg er fan av Kevin Smith sine filmer, så var denne filmen ett realt bomskudd. CLERKS 1 er CLERKS 2, bare i sort/hvitt og uten noe humor. Skuffende.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Pulse

Filmens utgangspunkt vitnet om et stort potensiale, men den endte opp som en høyst middelmådig affære med ett fåtall lyspunkter.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RUNNING SCARED.

Etter å la lest litt rundt om filmen, ventet jeg meg en god action film. Ble godt skuffet når det viser seg at det kun skjer noe de 10 første minuttene av filmen, så går resten av filmen med på å filme diverse folk som løper frem og tilbake uten de store hendelsene. Er ikke før det er igjen 15-20 minutter av filmen det blir litt action igjen. Terningkast 3. Hadde kanskje gitt den 4, hadde jeg ikke på forhånd ventet meg mer rendyrket høy-tempo action.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Running Scared var jo alt annet enn kjedelig. Men smak og behag!

------------------------------

Omtale av Attack Force

.....Hva så med de andre skuespillerene? Vel, de gjør en strålende jobb etter at de har blitt tatt av dage, problemet er bare at de faktisk lever først. .....
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble d Boogeyman - makan til sprøyt ! eneste positive var bra dts spor. Terningkast 2. ( Soleklar 1'er hadde det ikke vert for lyden. )

I kveld ble d gjennsyn med National Treasure - denne digger jeg rett og slett. Er du fan av Indiana Jones og den slags bør du like denne. For meg er det en klar 5'er

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Talladega Nights: The Ballad Of Ricky Bobby

...Som den store drømme-bimbo-dama finner vi Leslie Bibb, ei veritabelt sexbombe som byr på mye godt i denne filmen. Vi møter også selveste Sacha Baron Cohen som den overdrevent homsete Jean Girrard, og han stjeler også showet i enhver scene han deltar i. Herlig parodisk humor på sitt beste!....
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld så jeg Cars, eller Biler om du vil. En solid film fra Pixar med god underholdning "for hele familien".

Ble skikkelig overrasket over bildekvaliteten! Veldig friske farger og skarpt bilde. Det var desverre ikke DTS spor på den. Handlingen er forsåvidt grei, men kommer ikke på nivå med Istid 2 f.eks, når det gjelder underholdningsverdien. Men jeg ble så oppslukt av det gode bildet at jeg ikke klarte å kjede meg iallefall :razz:

Vil gi den totalt en 5'er (6 bilde, 4 lyd, 4/5 underholdning).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

16 blocks

Igår så jeg 16 blocks.

Bruce Willis som forfyllet politi havner midt i begivenhetenes sentrum. Fikk litt flashback til Die Hard 3 uten at 16 blocks lever helt opp.

Men filmen var underholdende, spennende og akkurat det man venter seg når man ser en Bruce Willis-film

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av World Trade Center

.....Det verste er at mine ankepunkter egentlig ikke har noe å si. Dette er faktisk en sann historie om to mennesker som ble begravd levende og en hel haug med mennesker som som ble preget av dette. Det er sterkt og dramatisk. Det er følelseladet. Det her er 09.11.2001 igjen. All ære til Stone for at han prøvde..........
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rob-B-Hood (2006)

Anmeldelse HER

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sky Captain.

Så Sky Captain and the World of Tomorrow på HD-DVD.
    En grei film med bare dataanimasjon og virkelige skuespillere. Kul lyd og bra bilde, men gjennomsnittlig film. Svak firer.:-D

I kveld skal jeg se The Ant Bully. Blir gøy å se en animert film i HD, gleder meg!

Min Hjemmekino: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Andreas21

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16 Blocks med Bruce Willis, terningkast 1. Makan til suppe på spiker!
    Miami Vice, Terningkast 4. OK underholdning.
    Der Untergang. Terningkast 3. Gode skuespillere, men dårlig regi og amatørmessige effekter drar ned.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Oluf I Eget Bokbad

Årets latterbombe på dvd og en selvskreve julegave til alle som liker god humor. Og da mener jeg ikke dagens underbukse eller "utlending kødde med utlending" humor. Dette er god, gammel og tradisjonsrik humor på sitt beste. Et meget gledelig og herlig gjensyn med Arthur Artnzen som Oluf!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,073
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Snakes on a plane i kveld.

Det må være tidenes makkverk, og jeg liker særdeles dårlig at en av mine favorittskuespillere, Samuel L. Jackson, spiller hovedrollen. Som oftest klarer jeg fint å digge en film selv om den mangler realisme, men dette ble for mye av det gode. Totalt gjennomsiktig handling.

Det eneste som var overraskenede i filmen var at den mannlige flyverten ikke var homofil.

Ternikast: Jeg kaster terningen så langt jeg klarer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DrErling: Synd du ikke likte Snakes on a Plane, den var gjennomført underholdende og noe nær den perfekte b-film. hehe.
    ................

Omtale av Altered

....Først begynte Glenn med at jeg bare måtte se den. Så kom det sleske smilet, og da nektet jeg plent. Jeg kjente det der. Men når han fikk lira av seg en frase om at filmen var så dårlig at den var morsom, og han heller ville fjerne sine edle deler med en plastikkniv, så klarte jeg ikke å dy meg. ...

Glenn hadde rett! :evil:
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Skrotnisse, er akkurat ferdig å se filmen nå. Sitter faktisk å humrer litt enda:-)

anbefales.

pt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Hedwig and The Angry Inch

....sjelden har jeg latt meg sjarmere så i senk av en film som denne. .....
    -------
    Mvh
    Rune

Side 105 av 364 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •