Kjøpe og laste ned filmer fra nettet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe og laste ned filmer fra nettet?

Hei. Jeg har nå fått min HTPC oppe å gå og alle mine DVD filmer er nå overført. Planen er å (*kremt) laste ned blue-ray rips fra nettet, dette er blitt såpass vanlig nå at det skal ikke være noe problem å få tak i, jeg tror også at disse blue-ray rippene har vel så bra kvalitet som DVD. Problemet er at eldre filmer med god kvalitet er vanskelig å få tak i annet enn å kjøpe de på nettet selvfølgelig, men å kjøpe en DVD, rippe den over på pcen for så å selge/kaste de er veldig tungvindt. Finnes det sider på nettet med et godt utvalg hvor DVD og blue-ray kan kjøpes og lastes ned?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er enklest å gjøre en av delene, enten kjøpe eller laste ned...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du å kjøpe og så laste ned det du har betalt for eller at du enten kjøper eller laster ned filmene (dvs ulovlig nedlasting)?

Nå er ikke jeg en ekspert på området, men jeg vil tro at det enkleste vil være å laste ned filmen ulovlig gjennom forskjellige internettsider som tilbyr dette.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å leie film på nett (det var det jeg mente, host, kremt), det funker ganske greit nå. Du får lastet ned filen, men den slutter å virke når leietiden er utløpt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg laster ned filmer ulovlig, men det er vanskelig å finne eldre eller mer ukjente filmer med god kvalitet. Disse filmene finner jeg på diverse nettbutikker, men kjøper jeg de her får jeg jo selve disken i posten, jeg vil helst ha de lastet direkte ned på harddisken (så sant det er et billigere alternativ selvfølgelig). Å "leie" eller streame en film online er jeg ikke så begeistret for, jeg vil for det første ha muligheten til å se filmene så mange ganger jeg vil, jeg syns også det er litt mer psykisk tilfredsstillende å ha filmene på harddisken slik at jeg ikke trenger å være avhengig av internet med god båndbredde.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du deg en invite til Voddler kan du streame ca 7-900 filmer gratis

Det er i det minste lovelig
    (å du kan se dem så mange ganger du bare gidder)(Norsk txt også)(slipper å bruke harddiskplass for å lagre)

Highest rated movies ( free) on Voddler.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er altså ingen nettsteder som tilbyr at du kan laste ned filmer for så å kunne se dem uten netttilgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Itunes, dog ikke et nettsted men et "program", lar deg vel både kjøpe og leie filmer. De du kjøper kan vel lastes ned og ses offline. Har iallefall prøvd det med tv-serier og det fungerer greit.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar opp denne igjen

Har noe av det samme problemet som trådstarter.

Har alle nettstreaming tjenestene men må ofte laste ned ulovlig da jeg ikke får alle nyhetene på film/serier via streaming. Liker ikke dette så jeg vil gjerne gjøre dette lovlig. Men det er pokker ikke mulig å finne en side som jeg kan kjøpe og laste ned serier og filmer, iTunes har ikke utvalget så et alternativ hadde vært topp.

Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du lager en amerikans iTunes-konto får du litt større utvalg, og prisene er litt lavere. Om det er 100% lovlig er jeg ikke sikker på, men jeg er helt sikker på at det er mindre ulovlig enn å laste ned piratkopier. (De som lager filmene får pengene sine)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Har noe av det samme problemet som trådstarter.

Har alle nettstreaming tjenestene men må ofte laste ned ulovlig da jeg ikke får alle nyhetene på film/serier via streaming. Liker ikke dette så jeg vil gjerne gjøre dette lovlig. Men det er pokker ikke mulig å finne en side som jeg kan kjøpe og laste ned serier og filmer, iTunes har ikke utvalget så et alternativ hadde vært topp.

Noen forslag?
    Vudu har godt utvalg. Tjeneste fra walmart. Norsk kredittkort funker. Du må bare lage en fiktiv us postadresse.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Vudu har godt utvalg. Tjeneste fra walmart. Norsk kredittkort funker. Du må bare lage en fiktiv us postadresse.
    Får kjøpt og lastet ned hos Vudu, men ikke spillt av. Man må jo bruke nedlastingsprogrammet til Vudu, men den legger seg ikke på HD. Prøver man å spille den av etter nedlasting, får man bare feilmelding.

Har noen en side hvor jeg kan handle og laste ned til HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon.com: Amazon Instant Video: Amazon Instant Video

Noen her som kjøper filmer via Amazon Instant Video? Ser at de har endel gode priser på kjøp av digitale filmer, helt nede i 4-5 dollar filmen på enkelte titler. Fikk lyst til å teste ut dette.

Hvordan er HD kvaliteten på filmene i forhold til f.eks blu-ray?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metalsuicidedeath
    Amazon.com: Amazon Instant Video: Amazon Instant Video

Noen her som kjøper filmer via Amazon Instant Video? Ser at de har endel gode priser på kjøp av digitale filmer, helt nede i 4-5 dollar filmen på enkelte titler. Fikk lyst til å teste ut dette.

Hvordan er HD kvaliteten på filmene i forhold til f.eks blu-ray?
    Kun for USA innbyggere desverre. Hender når jeg bestiller en bluray at jeg får en vod kode til samme film gratis, men funker ikke..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ble for godt til å være sant:???:

Endelig når jeg fant et sted som så bra ut til kjøp av digital film. Syntes det er altfor dårlig fokus på slikt market her i landet, men de er vel redd for at ingen skal kjøpe film fysisk lengre. Jobber selv på film lager å ser veldig stor nedgang om dagen, mange som har blitt oppsagt (både her på lageret og i SF Norge) og det kommer mer film i retur enn noen gang. Får tilbake mer enn vi sender ut om dagen. Ble mye værre etter at Netflix kom på banen her i landet. Regner med at CDON kommer med digitalt filmkjøp om en kort tid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •