Disney Klassikere - DVD problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer wakka sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Disney Klassikere - DVD problemer

Jeg har et par Disney Klassikere - Løvenes Konge og Bambi. Rundt hullet i midten på DVD'ene ser jeg at de har begynt å sprekke. Lurer på om dette er et generelt problem på disse filmene - og om andre har opplevd dette?

Mulig at det kan være DVD-spilleren jeg hadde tidligere som er synderen - men da skulle jeg hatt flere filmer som var slik.

Eller kan det være festemekanismen i DVD-cover til Disney klassikerene som ikke er helt bra?

Planen var å selge disse - men kan ikke det dersom dette ikke er et generelt problem på disse filmene.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket mine filmer også, Bambi har også dette problemet, men ikke Løvenes Konge. Min Bambiutgave har sølvtrykk rundt hullet, såndre Disneyslott om du skjønner. Løvenes Konge har ikke det. Tror grunnen kan være den "spesielle" ringen som er legert med aluminiumsfolie ser det ut som. Skal ikke så mye til før det sprekker da, men på min har den heldigvis holdt seg til senter ringen. Skal sjekke de andre Klassikkerne som har denne ringen. Hvordan ser ringen ut på Løvenes Konge til deg? vanlig, eller med disse slottene?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringen på Løvenes Konge er vanlig. Bambi har sølvtrykk som din. Sprekkene er kun i senter-ring og det er ingen problemer med å spille filmene.

Fint om du sjekker de andre filmene dine. Dersom flere har sprekker er dette muligens en "normal" feil på disse filmene:???:

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ingenting på de andre filmene, men det kan være en kombinasjon av dårlig senter ring, pluss at hovedfilmen ligger i den ekstra holderen på 2-disc utgavene, litt vanskeligere å ta ut filmen en på et standard cover, om du skjønner

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - det gir ikke en "god følelse" når man løsner DVD-en fra den ekstra holderen...
    Det kan nok se ut som at sprekkene kommer av holderen og/eller dårlig kvalitet på DVD-platene.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med noen Ole Brum DVD-er som har gått på høy rotasjon i spilleren i tidligere år. Samme sølvfolien innerst og ikke den enkleste å ta ut av diskholderen i coveret. Har ikke dette problemet på noen andre disker enn disse. Sikkert en kombo av trang diskholder og dårlig kombinasjon av materialer som tørker ut disken. Disney er jo glad i å gi ut filmene sine i en begrenset tidsperiode før det kommer en double, treble, quadruple dip i en noe bedre utgave. Så det er sikkert en ond plan fra Disneys side

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •