Lydproblemer med "The Pacific"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Lydproblemer med "The Pacific"

Flere enn meg har nok kjøpt å kost seg med The Pacific.

Men når jeg nå skulle se litt på extramaterialet som er på disken plages jeg med å få lyd på de korte klippene hvor krigsveteranene og andre folk prater.. Displayet viser DTS, men det er helt stille. (Ja, jeg har sjekket at jeg ikke har trykket på "mute" ).

Min Blu-rayspiller er en LG BD390 og er kablet med hdmi til min Yamaha-receiver.
    Lydformatet på selve episodene er DTS-HD Master Audio og er suverent! Min spiller er vanligvis satt til følgende valg på Audio; HDMI -> Primary-Pass trough, men for å få lyd på ekstramaterialet må jeg altså gjøre om dette til; HDMI -> DTS-downmix.
    Da viser displayet på min reciver på DTS når jeg spiller av diverse ekstra (Har aldri vært borti liknende problem, kun nå med the Pacific).
    Synes det er tungvint å måtte gå inn i setup på spilleren om jeg får lyst til å se noe av ekstramaterialet..

Har noen opplevd noe av det samme? Jeg prøvde både disk 1 og 2, men med samme resultat.
    Ingen respons??

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har opplevd det samme..??:-?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent svar kanskje, men prøver alikevel. Er det ikke slik at du må gå inn på innstillingene i BD spilleren din og aktivere Secondary Audio, eller lignende. Kom på at jeg også hadde dette problemet med en annen film og funksjonen Picture in Picture. Fikk ikke lyd i det som ble sagt før jeg svitsjet til secondary audio ON i min Panasonic. Er noe tilsvarende i min Sony også. Sjekk på lydoppsettet i din spiller om du får gjort noe med det.Men husk å sette tilbake lyden til DTS-HD Master etterpå, hvis ikke så får du ikke HD lyd av BD filmene (mener jeg)

Uansett er det irritabelt at man må inn i oppsettet for å få benyttet seg av ekstralyden i special features. Skulle tro dette gikk automatisk med Blu-ray, slik det gjør med DVD....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •