Brukte DVD filmer. Kvalitet ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukte DVD filmer. Kvalitet ?

Jeg kjøpte med Matrix Revolutions (2 discs) på Forum Video i Bergen for kr 79. Fimen har vært brukt til utleie.

Er det noen som vet om kvaliteten forringes ved mange visninger ? Det blir jo ikke hakk i en DVD plate (ref LP), men det kan bli fettmerker som skaper problemer med bildet. Disse kan vel vaskes av med Salo (har gjort dette før).

Hva med riper i DVDen ? Har dette noe å si ? :roll:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt bli "hakk" i en DVD, riper for eksempel... Av og til lurer jeg seriøst på hvordan Ola Sixpack behandler DVD-er som lånes. Av de jeg har lånt (av utleier) har en stor andel riper og andre ting som gjør at de kan være trøblete å spille av feilfritt.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riper kan føre til at Dvd'en hakker eller ikke vil spille videre forbi ripa akkurat på lik linje med cd'er. Det finnes produkter som sliper ned cd/dvd plata, slik at man prøver å fjerne ripa. Kommer jo annpå hvor dyp den er da, men det sto en bra test av ett slikt produkt i dvd og hjemmekino. Etter å ha laget en ripe i en cd med saks så greide han å få spilt den av igjenn etter noen runder i "slipe maskinen".

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Tror jeg bytter DVDen jeg har kjøpt. Vet ennå ikke om den "hakker", men det er ingenting som er mer irriterende enn å finne dette ut midt i filmen. Dette skjedde med Master of Commander som jeg leide. 1 time ut i filmen, "hakket" bildet. Gjett om jeg ble forbanna. :evil: Da jeg kom ned til Videobutikken, hadde de ikke flere eks. igjen.

Etter dette leier jeg sjelden DVDer.

Kjøpte også noen sone 3 filmer i Thailand. Testet alle på forhånd. Etter ca 1 mnd (???) begynte alle filmene å hakke (ca 10 stk). Det blir nok ingen billige DVDer på meg i fremtiden.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange relativt nye titler ser helt forferdelig ut.

Jeg mistenker en del idioter for å misshandle filmene med vilje :twisted:

Det er ufattelig irriterende å kun få se halve filmen fordi plata er ødelagt.

Nå er spilleren min av den mer lettlurte typen, så det går stort sett greit etter en runde med Zalo.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    billige plater fra asia osv er kjent for å være av dårlig kvalitet da. blir uleselige i løpet av kort tid. er noen stoffer eller noe i plata som reagerer og gjør den uleselig.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Av og til lurer jeg seriøst på hvordan Ola Sixpack behandler DVD-er som lånes. Av de jeg har lånt (av utleier) har en stor andel riper og andre ting som gjør at de kan være trøblete å spille av feilfritt.
    Man leier vel ikke bare en film vel?
    Man leier jo en film, en frisbee, en ølbrikett, noe smått-en kan leke med etterpå, osv...
    Ellers ville jo 50,- for bare å se filmen blitt veldig dyrt.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DvD er vel ikke det mest idielle når det kommer til utleie og holdbarhet. Der var vel VHS/Beta bedre, da bådet var innkapslet, ble jo slitt etter hvert det og. Så en innkapslet DvD på lik linje med minidisk hadde nok vært bedre egent for utleie med tanke på ripe problemer o.l. (Men da må vi jo ha nye spillere også....)
    Men det kanskje ikke så dyrt å lage en dvd plate, så utleier kan kanskje bare bytte ut de mer populære diskene i blandt....

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier en god del filmer, og med min Denon DVD-2800 har jeg aldri hatt et eneste problem med hakking eller lignende. Poenget mitt er at gode DVD-spillere ofte takler riper bedre enn rimelige, så det trenger ikke være noe krise om DVD-en er ripete.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen min er ganske kresen på ripete DVD'er.
    Løsningen min har blitt å leie filmene når de er helt nye, helst den dagen de kommer.
    Eldre filmer gransker jeg nøye etter riper før jeg tar dem med meg.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Poenget mitt er at gode DVD-spillere ofte takler riper bedre enn rimelige, så det trenger ikke være noe krise om DVD-en er ripete.
    Mine erfaringer er at det ikke er noe tydelig samsvar mellom pris på DVD-spiller - og hvor godt den takler DVD'er med riper eller andre feil. Mulig jeg tar feil, men mine erfaringer viser at rimelige (dårlige) spillere ofte leser problem-discer bedre enn dyrere spillere. Det må også legges til at dette kun er min oppfatning etter bruk av egne og slekt/venners spillere, og at jeg ikke på noen måte har gått grundig til verks for å teste dette.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer nok at det er store forskjeller på spillere uansett pris.
    Merk at jeg også skrev "gode" og ikke dyre..
    Er nok mange dyre (og ellers gode) spillere som ikke takler allt like bra.
    Men kan uansett ikke annet enn å anbefale Denon spillere, som sagt har aldri hakket (bortsett fra en DVD som hadde et stort fysisk hakk - ikke bare ripe. Men tilgjengjeld spillte den et kapittel mer på disken enn en Sony(?) spiller!).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. jeg trodde Denon hadde rykte på seg for å være kresne på platene men for eksempel Pioneer ikke var det.

Det er vel store variasjoner innenfor hvert enkelt merke også.

I gamle dager :wink: da vi hadde CD spillere var det ofte slik at de dyre spillerene var mer kresne enn de billige.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med mr Arendal i at Pioneer ikke er kresen på riper, etc. Jeg hadde en Pioneer spiller tidligere og den var mindre sensitiv enn min nåværende HK DVD 25. Denne modellen er litt for sensitiv, spør du meg !

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leier en god del filmer, og med min Denon DVD-2800 har jeg aldri hatt et eneste problem med hakking eller lignende. Poenget mitt er at gode DVD-spillere ofte takler riper bedre enn rimelige, så det trenger ikke være noe krise om DVD-en er ripete.
    Jeg har også en DVD2800, og den er eksepsjonelt kresen. Hadde den inne til overhaling, og selv om det ble litt bedre, er det fortsatt et problem, veldig ofte på leieplater. Det burde følge med en liten Zalo-pose når man leier en film... :twisted:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Jeg har også en DVD2800, og den er eksepsjonelt kresen. Hadde den inne til overhaling, og selv om det ble litt bedre, er det fortsatt et problem, veldig ofte på leieplater. Det burde følge med en liten Zalo-pose når man leier en film... :twisted:
    merkelig, min er ikke kresen i det hele tatt. Tydeligvis forskjeller mellom samme modell og da. Har du oppgradert software da, til progressive scan på Pal? Mulig tråden har tatt en litt annen vending enn det som var meningen men....

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo utrolig hvordan Ola Nordmann klarer å behandle ting som ikke er hans da. Altså, hvor vanskelig kan det være? Man tar ut discen fra coveret, setter den i spilleren, når filmen er ferdig tar man discen og legger den i coveret igjen. Hvis man da KLARER å ta i sidene på disken burde det strengt tatt ikke bli noen riper. Mistenker den yngre garde uvørne med leie DVD. De har jo ikke noe respekt ungdommen lenger...
    De lar sikkert disken ligge og slenge helt til de skal levere filmen igjen. Hvis man da tenker seg at dette skjer en 10-12 ganger så skal det ikke mye til før en disk er ødelagt.

Når jeg er innom videosjappa for å leie film, hender det nesten bestandig at jeg kjøper filmen i stedet for å leie den.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig DVD-leierne er mer siviliserte i Oslo...jeg har leid et titalls filmer det siste året, og alle har fungert helt perfekt.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I løpet av alle årene jeg har leid dvd'er hos min lille og sympatiske utleier, har jeg kun én gang hatt problemer med avspilling.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene til at det finnes så mange dårlige discer der ute, er rett og slett at det finnes folk som har oppdaget at man på visse steder får kompensasjon i form av en ny/annen film hvis den man leier er ripete.
    Det er ikke verre enn å lage en ripe i discen etter man har sett den, så, vips! En film til! Gratis!
    En kompis som jobber på 7-11 fortalte meg dette. Hadde kanskje vært en ide med et apparat som sjekker etter riper før man tar med seg discen ut av kiosken?? Bruk det samme apparatet når kunden kommer tilbake med filmen, så blir det etterhvert tydelig hvem som er de råtne eggene/eplene/pølsene/kakene i kurven :!:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •