James Bond

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40

Tråd: James Bond

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

James Bond

Fant ingen James Bond tråd her, synes vi 007 fans må ha en tråd å diskutere dvd-utgivelsene av filmene.

Selv har jeg det siste året skaffet meg alle filmene fra play.com til meget gode priser. Samlingen pynter virkelig opp i hylla, med sitt sammenhengende 007 motiv. Vel den siste passer ikke helt inn da.

For et par uker siden var samlingen komplett. Så nå har jeg begynt å se på filmene. Har kommet til nr 4 i serien: Thunderball.

Kan ikke annet enn å si at disse utgavene er fantastiske, både lyd og bilde er i toppklasse (med tanke på alderen).

Det beste med disse filmene er at det blir en helaften ved hver titting. I tillegg til filmen så er det intressant ekstra materiale på et par timer på hver film.

Er det noen andre 007 fans her da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    James Bond er konge. En kan diskutere kvaliteten og storyen til de siste filmene, men en kjeder seg aldri på en James Bond film. Jeg vokste opp med Goldfinger og Dr. No som noen av de første filmene jeg så på video. Goldfinger er den desidert beste J.Bond filmen spør du meg.

Ekstramatr til J.Bond filmene er faktisk noen av de eneste jeg har sett i samlingen min. Utrolig å se hvordan de laget effektene før i tiden.

For mange yngre mennesker vil James Bond virke gammeldags og utdatert. Alle sin smak. Jeg synes uansett at det er kult å se på Sean Connery sitte foran et lerret og kjøre bil. Ren nostalgi !

De nye filmene er heller ikke å forakte. Bedre effekter, men historien er tynnere. Damene er fremdeles snadder. Hva med D.Richard i The World is Not Enough eller "eks.supermann babe" i Tomorrow never dies ?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: James Bond

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Fant ingen James Bond tråd her, synes vi 007 fans må ha en tråd å diskutere dvd-utgivelsene av filmene.

Selv har jeg det siste året skaffet meg alle filmene fra play.com til meget gode priser. Samlingen pynter virkelig opp i hylla, med sitt sammenhengende 007 motiv. Vel den siste passer ikke helt inn da.
    Vet ikke hvordan det er med UK sone2 utgaven av Die Another Day, men regner med coveret er likedan som den her i Norge. Det er et dobbelsidig cover, slik at du tar bare ut det "hvite" coveret og snur det, og vips, så har du likedan cover som de 19 andre Bondfilmene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste negative med en del James Bond filmer på DVD er at mange av filmene er i mono. Har faktisk lagt merke til at VHS utgavene på en del filmer er i Dolby Surround, mens DVD utgaven er mono. Husker ikke hvilke titler dette gjelder. Dette synes uansett merkelig.

På en annen side hjelper det lite med 5.1 lyd dersom det ikke er aktivitet i bakhøyttalerne. Kjøpte Ørnerede på DVD her forleden. Skal være 5.1, men det var liten aktivitet i bakhøyttalerne. Det negative med mono er at en da kun får lyd i centeren. 5.1 gir tross alt et bredere lydbilde foran.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Eneste negative med en del James Bond filmer på DVD er at mange av filmene er i mono. Har faktisk lagt merke til at VHS utgavene på en del filmer er i Dolby Surround, mens DVD utgaven er mono. Husker ikke hvilke titler dette gjelder. Dette synes uansett merkelig.
    Pga at filmene er laget i 1962 og oppover da det ikke fantes surround og knapt stereo? Men for å drepe din glede med nyinnkjøpte 007 dvd'er, hadde du ventet med å kjøpe til høsten/vinteren 2004(eller var det i 2005?), så kommer samtlige Bond filmer i nyrestaurert utgave, bortsett fra den siste, som holder de tekniske kravene. Dvs, fra film en og oppover, blir både bildet restaurert frame-by-frame, samt lyden blir remikset i 5.1 på alle filmene som i utgangspunktet ikke har det. Men monolydsporet vil også være med for nostalgien sin skyld Kjipt for deg som allerede har de 20 Bond filmene, men også kjipt for meg som også har dem fra før, men vurderer sterkt å kjøpe inn de nyrestaurerte filmene uansett... Husk, Bond boksen som er/var ute er trekt tilbake i påvente av de oppgraderte filmene, som i følge distributøren vil kun bli solgt som et boks-set. ( et år eller to etter boksen er ute, så vil det sikkert komme enkeltutgaver av samtlige filmer kjenner jeg bransjen rett.)

På en annen side hjelper det lite med 5.1 lyd dersom det ikke er aktivitet i bakhøyttalerne.
    Meningen med bakhøyttalerne er vel for å fremskaffe lyd når det trengs, det skal ikke være lyd hele tiden( litt bakgrunnslyd kan dog høres svakt, men det er først når det trengs lyden skal/er der Man kan ikke si at fordi det er 5.1 eller DTS så _skal_ det være full fres i bakhøttalerne hele tiden.

Kjøpte Ørnerede på DVD her forleden. Skal være 5.1, men det var liten aktivitet i bakhøyttalerne.
    Les over

Det negative med mono er at en da kun får lyd i centeren.
    Spørs hvordan filmen er kodet. Eneste filmen jeg hadde med monolyd som det kun var lyd i senteren, var The SHining, men den ble byttet ut med en ny 5.1 utgave.

5.1 gir tross alt et bredere lydbilde foran.
    Det er sant..

P.s Fikk du snudd coveret på den siste Bondfilmen din?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk. Enda flere filmer som kommer i nye utgaver. Spørs om jeg gidder å kjøpe 20 nye filmer. Det er ikke så ofte jeg ser på disse.

Men, jeg kjenner meg selv så godt at de er nok i samlinga i løpet av de 2 neste årene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også lages nye Bond-filmer...og da må det lages nye bokser og nye utgaver. Det hele er jo bare en stor "ond" sirkel...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2

Vet ikke hvordan det er med UK sone2 utgaven av Die Another Day, men regner med coveret er likedan som den her i Norge. Det er et dobbelsidig cover, slik at du tar bare ut det "hvite" coveret og snur det, og vips, så har du likedan cover som de 19 andre Bondfilmene.

Vel jeg har UK utgaven og det er vanlig snap cover, men kanskje det går an å snu omslagspapiret? Skal sjekke.

Når det er snakk om lyd så gir min forsterker monolyd i begge front høytalerene (på Bond filmene), dette høres helt greit ut. Thunderball var faktisk i 5.1.

Bildemessig synes jeg at disse utgavene som er ute nå er meget bra. Tviler sterkt på om jeg kommer å oppgradere til bedre utgaver.

I går så jeg "You Only Live Twice" helt fantastisk film, med litt flaks så får jeg sett en 007 film hver kveld hele denne uka.

Jeg gleder meg til Roger Moore's filmer, jeg vokste opp med Roger som 007 og Moonraker var den første 007 filmen jeg så på kino. Så for meg er Roger min James Bond favoritt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger M. er kul, men ingen slår Sean Connery.

Når det gjelder monolyd, så gir min Marantz 7200 kun lyd i centeren. Jeg kan evt slå av centeren, men da krever det at jeg sitter i sweetspot. Hvis ikke vil ikke dialogen komme rett under bildet.

Synes også kvaliteten på filmene er bra, og tror neppe jeg vil kjøpe de nye versjonene av filmene. "Konstruert" 5.1 lyd tror jeg vil virke litt kunstig. Jeg synes at mixen som er på For Your Eyes Only bærer preg av nettopp dette. Spesielt i åpningsscenen der James Bond flyr helikopter. Her blir det plutselig mye liv i bakhøyttalerne. Dette virker nesten unaturlig. Men, jeg klager ikke !

Uansett, for min del er James Bond nostalgi (spesielt de gamle filmene). Jeg får leve med at lyden og effektene er fra en "svunnen" tid. Grom lyd får vi fra andre filmer som LOTR, etc.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel jeg har UK utgaven og det er vanlig snap cover, men kanskje det går an å snu omslagspapiret? Skal sjekke.
    Snap Cover?? Hvor i den videste verden har du kjøpt denne utgaven? Die Another Day er da ikke utgitt med snapcover.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Uk utgaven og det er ikke noe snap cover på denne, og ja det går å snu papiret :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg har også Uk utgaven og det er ikke noe snap cover på denne, og ja det går å snu papiret :wink:
    Det er jo selvfølgelig ikke noe snap cover da.... Hvorfor skrev jeg det da? Vel jeg har jo tatt feil av Vertical Banding og Screendoor i andre diskusjoner haha!

Fikk også snudd papiret i coveret, det ble bra - passet mye bedre sammen med de andre filmene.

Så On Her Majesty's Secret Service i går, helt topp film. Uvant å se George som 007 den første timen, men han kommer seg meget den siste. Nesten synd at det ikke ble laget fler filmer med Lazenby.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Spock. Denne filmen er bra. Telly Savalas er en av de bedre "bad guys" i hele J Bond serien.

I tillegg er dette en av de få J Bond filmene som ikke har en "sukkersøt" slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei siste JB filmane er jo så elendige at dei ikkje er verdt å samle på. Det er greit nok at JB skal være overdrevne, men dei i dei siste filmane blir en berre sittande å riste på haudet av heile greia.

Og historiene er jo tynne som sytråder....

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste ålreite Bond-filmen var Goldeneye. Har holdt på å sovne flere ganger under de to siste.. Holdt faktisk på å sove på Colluseum på den ene.

Har ikke rotet meg til å kjøpe de enda. Men når neste utgave av filmene kommer ut så må jeg ha de. Og da kjøper jeg de dårlige også. Må ha en komplett samling når man først skal samle.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    Den siste ålreite Bond-filmen var Goldeneye. Har holdt på å sovne flere ganger under de to siste.. Holdt faktisk på å sove på Colluseum på den ene.

Har ikke rotet meg til å kjøpe de enda. Men når neste utgave av filmene kommer ut så må jeg ha de. Og da kjøper jeg de dårlige også. Må ha en komplett samling når man først skal samle.
    Helt enig! Goldeneye var den siste bra Bond filmen. De som har kommet etter har bare brydd seg om spesial effekter og helt glemt handlingen. Du kan ikke lage en god film kun basert på spesial effekter, det mener nå jeg.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Skal jo innrømme at det var litt kult med den usynlige bilen i forige, men that's it. Hvis de nå klarer å integrere spesialeffektene i en god historie, da blir det action.

Ikke prøv å overgå den forrige filmen, da går det bare andre vei.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær ops på at BBFC har vært ute med saksa på enkelte av Bond-filmene, så det anbefales å sjekke www.dvdcompare.net eller www.bbfc.co.uk før man kjøper UK-utgaver. Mest sannsynlig endrer ikke det seg selv om filmene kommer ut i nye restaurerte utgaver.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ja, da har jeg sett alle filmene!!

Hvis jeg skal kåre noen favoritt vil jeg først si at ingen av filmene var dårlige.

Min favoritt er nok Moonraker med Spy who loved me på en annen plass og Licensed to kill på en tredje!!

Nå er ikke Moonraker et overraskende førstevalg, ved å sjekke antall penger filmene har spilt inn så er nok Moonraker den filmen som har spilt inn mest. Så mye for min originale filmsmak...hehe.

Noe som overrasket meg var at jeg satte mye mer pris på Timothy Dalton nå enn jeg gjorde den gangen han tok over etter Roger Moore.

Begynner allerede å se frem imot å se hele rekken filmer om et år eller to!!

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moonraker og Spy Who Loved Me er også to av mine favoritter. Jaws er jo helt konge

Ellers er For Your Eyes Only også en av de absolutt beste.

Husk at det også finnes en veldig bra film som ikke er med i den "offisielle" samlingen, nemlig Never Say Never Again med Sean Connery som kom samtidig som Octopussy i 1983, men fra et annet filmselskap. Den er en remake av Thunderball fra 1965, og ingen Bond-samling er komplett uten den.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •