Shrek 3D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: Shrek 3D

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shrek 3D

Noen som har testet denne nyutgivelsen av Shrek. Skal visst være en orginalversjon og en 3D versjon.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D versjonen skal visstnok være en 20 min film.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så Shrek 4D i USA her om dagen, og det var RÅTT!!! 3D Shrek skal definitivt inn i samlingen, det er iallfall klart...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4D? :shock: Det hadde vært noe.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4D? Hvor er den fjerde dimensjonen?`

Begynner å minne meg om matte hvor jeg hadde store problemer med å skjønne 4 og 5 plan i rommet :-)

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hunderfossen familiepark har de også noe de kaller 4D kino. Det var utrolig effektfullt. Kan den 4. dimensjonen være de fysiske effektene med vannsprut o.l?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    hehe, er nok litt hypet. Kan imidlertid skrive under på at edderkoppene som kom flyvende ut virkelig FØLTES og SÅ ut som ekte edderkopper. Helt sinnsykt. Siste generasjons-system, helt nytt. Anbefales om en tar turen til Universal Studios i Orlando. Brukte for øvrig ikke standard 3D (grønn/rød) briller, men polariserte briller med hvitt glass. Langt mer realistisk enn vanlig "3D", sikkert derfor de kaller det 4D.... Vannsprut osv kan for øvrig sikkert også være hva de kaller den "4-de dimensjon"...

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde tid var den fjerde dimensjonen, eller er det jeg som tuller nå?

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4D i navnet til Shrek 4D henviser til de fysiske effektene i salen, omdøpt til 3D i DVD utgivelsen da sofaen din hjemme selvfølgelig ikke beveger seg i takt med filmen (rumperistere telles ikke )

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Jeg trodde tid var den fjerde dimensjonen, eller er det jeg som tuller nå?
    Stemmer nok at det er tiden som er den fjerde dimansjonen.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva finnes av andre 3D filmer, finnes det noen oversikt :?:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer dette, var selv og koste meg på en 4d kino i en fornøyelsespark i norditalia (Gardaland, bør sjekkes ut om du er i nærleiken, større og bedre enn eurodisney, ihvertfall). Dybdefølelsen med disse polariserte brillene er enorm, og med en stolrad som hopper og vrir seg blir opplevelsen rimelig knall. Ja. Bevegelsen er dimensjon 4. Gøy med simulator.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skaffet Shrek 3D til min datter (og meg ) i helgen.

Desverre var det kun en 15 min langt 3D filmsnutt. Men nå var jo denne filmsnutten skikkelig morsom da.

Min datter skvatt skikkelig et par ganger, særlig nesa til Pinocchio "stikker" skikkelig ut. Meget bra 3D virkning. Nå kjører jeg projektor og har et 90" lerret på 3m avstand.

Om det var verdt kr 199,- eller ikke vel....... For dere som ikke allerede har Shrek så får dere jo også hele Shrek (første filmen) i denne utgaven.

Jeg kan også virkelig anbefale å prøve ekstra materialet, særlig gjelder dette dere som kjører htpc - og har barn. Her er det mulig å selv "dubbe" deler av filmen. Dette har ført til et antall latterkramper hos meg og min datter mange ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan funker denne 3D-greia på Shrek da? Følger det med egnede briller en må bruke?

Om det er noen siv.ing studenter i Trondheim som synes 3D og visualisering er gøy så får dere ta turen innom VR-laben til petroleumsteknologi. De har en RAVE bestående av fire CRT-projektorer som belyser 3 vegger samt gulvet og gjør at du kan fysisk jobbe i et gigantisk 3D-system. Teknologien brukes bla. av oljeindustrien for å legge nye rørledninger ol., av bilindustrien og innenfor medisin. Gir en ganske annen opplevelse enn disse 3D-kinoene, selv om de jo gir en fin effekt de også..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Cyvis som har fikset den VR laben? Har vært med å montert et par slike systemer. Meget heftige saker. Dyre saker. Når de plutselig skal ha inn 4 lyssterke barcoer og bakprojeksjonsskjermer i 4m bredde....

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fakespace System står det i reklamen i alle fall. Når oljeindustrien i samarbeid med norges forskningsråd betaler så er plutselig ikke penger så viktig lenger..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hvordan funker denne 3D-greia på Shrek da? Følger det med egnede briller en må bruke?

Om det er noen siv.ing studenter i Trondheim som synes 3D og visualisering er gøy så får dere ta turen innom VR-laben til petroleumsteknologi. De har en RAVE bestående av fire CRT-projektorer som belyser 3 vegger samt gulvet og gjør at du kan fysisk jobbe i et gigantisk 3D-system. Teknologien brukes bla. av oljeindustrien for å legge nye rørledninger ol., av bilindustrien og innenfor medisin. Gir en ganske annen opplevelse enn disse 3D-kinoene, selv om de jo gir en fin effekt de også..

Jepp det følger med 4-par 3-d briller. Det er det klassiske 3-d systemet med rød og cyan fargede briller, samme systemet som Flåklypa 3-d spillet bruker - som faktisk er helt konge. Har kjørt Flåklypa 3-spillet på projektoren og det er helt rått å se 3-d effektene her. Htpc har en del fordeler ja..........

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Å kalle dette 3D er jo en viss overdrivelse, men det gir jo en fin effekt ja.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm? Det har nå altid blitt kalt 3D når man har skapt dybdefølelse med disse brillene. Det er ihvertfall de jeg og størstedelen av verden tenker på når noen sier 3D-film. At effekten ikke er verdens beste er uvesentlig, begrepet er innarbeidet og har mang en drittfilm på rullebladet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En viss dydbefølelse og en full 3D-effekt er to vidt forskjellige ting. Et fargesystem av rødt og grønt sammen med fargede briller skaper som jeg nevnte tidligere en flott dydbefølelse og var veldig populært på midten av 80-tallet. Husker bla. donaldbladene av og til kom med slike briller.

Det jeg selv forbinder med 3D-effekt er heller 3D-kinoene en gjerne finner på større tivolier ol. De består av to projektorer som viser hvert sitt bilde på samme lerret med et polarisasjonsfilter foran hver projektor hvor det ene filteret stenger ut alle horisontale lysbølger og det andre alle vertikale lysbølger. Brillene en får utlevert har motsatt polarisasjon slik at hvert øye kun får inn ett av bildene fra projektor. Dette skaper en knall 3D-effekt.

Skal du ha noe tilsvarende hjemme og ikke ønsker to projektorer i stua finnes det systemer med aktive briller koblet sammen med en CRT-skjerm (dataskjerm). Skjermen må ha et polarisasjonsfilter foran seg som er helt nøyaktig synkronisert med brillene som gjør at skjermen kan skifte mellom høyre og venstre bilde til øyet mer enn 120 ganger i sekundet. Også dette skaper en flott 3D-effekt.

Filmene som vises må selvsagt vært filmet med to forskjellige kameraer for at det skal ha noen mening. En filmrull til hvert øye.. For øvrig, når en tar flyfoto benytter en samme prinsippet. Samtlige bilder tas med overlapp slik at en får ut informasjon om dybden (høyden). Dermed kan en koordinatfeste alle områder i kartet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •