Varierende Lydformat på Blu-Ray fra Play.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varierende Lydformat på Blu-Ray fra Play.com

Det begynner å bli ganske billig med bluray filmer på play for tiden, men jeg begynner å grue meg litt til å bestille filmer fra play. Grunnen til dette er at filmene fra play ofte kommer i annet lydformat enn her i Norge.
    F.eks: The bokk of eli i norge, DTS HD. På play Dolby true HD.
    Det er mange slike eksempel og enkelte filmer har ikke Hd i det hele tatt som f.eks Pan's Labyrinth.
    Ser også at filmene som blir anmeldt på avsforum.com sin blu-ray Tier tråd har de utgavene av filmene som Norge har.
    Noen som har testet lydkvaliteten på de norske utgivelsene mot de fra play? Skulle tro det er en hvis forskjell siden de har forskjellige format.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Det begynner å bli ganske billig med bluray filmer på play for tiden, men jeg begynner å grue meg litt til å bestille filmer fra play. Grunnen til dette er at filmene fra play ofte kommer i annet lydformat enn her i Norge.
    Det er mange slike eksempel og enkelte filmer har ikke Hd i det hele tatt som f.eks Pan's Labyrinth.
    Ser også at filmene som blir anmeldt på avsforum.com sin blu-ray Tier tråd har de utgavene av filmene som Norge har.
    Noen som har testet lydkvaliteten på de norske utgivelsene mot de fra play? Skulle tro det er en hvis forskjell siden de har forskjellige format.
    dolby digital på Pans Labyrinth? Det var ikke PCM heller?

Forøvrig tror jeg her i landet at denne også bare kom med dd, unntagen noen spesielle versjoner.. fra utlandet tror jeg..

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til dette er at filmene fra play ofte kommer i annet lydformat enn her i Norge.
    På min blu-ray Book of Eli fra play.com står det vitterligen dts-HD Master Audio 5.1

Problemet er nok heller at play.com oppgir feil info...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pans Lab. (som jeg tilfeldigvis også har) er bare oridinær Dolby Digital 5.1 ja, ingen HD-lydformat, det kan vel likevel sendes som PCM (Pulse-code modulation)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Pans Lab. (som jeg tilfeldigvis også har) er bare oridinær Dolby Digital 5.1 ja, ingen HD-lydformat, det kan vel likevel sendes som PCM (Pulse-code modulation)
    Ja. Det kan sendes som pcm. Det skjer hvis man lar BDspiller decode lydsporet. Men lyden blir jo ikke noe bedre av den grunn. Lydsporet er jo fortsatt det samme.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg heller ikke har påstått, PCM er bare en måte å overføre lyd på..

Men noe Danke spurte om..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Noe jeg heller ikke har påstått, PCM er bare en måte å overføre lyd på..

Men noe Danke spurte om..
    Misforståelser her.

Det jeg mente var om den kom med et Dolby digital PCM lydspor...
    Den beste lydkoden er nemlig den der det står PCM bak på coveret....

Jeg har ellers ikke så god greie på dette med lydkoder, men vet at står det PCM bakpå filmen eller konsertblurayen så betyr det at det er særdeles gode forhold lagt til rette for bedre godlyd....
    Inneholder mest informasjon slik jeg har forstått det.....

Mulig noen andre kan forklare det med PCM lyspor bedre enn meg, jeg vet jo sef at man kan spille av alt annet som PCM også, DTS DTSHD,DD og DDtruhd.'
    Men det er ikke det jeg mente, jeg mente skiver med dedikert PCM lydspor...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er nok ganske usannsynlig at amerikanske/engelske/nordiske Blu-Ray "skifter" lydformat....så det er vel de som legger ut info på nettsider som ikke er nøyaktige nok...
    De eneste jeg derimot har vært borti som det har skjedd med, er Harry Potter som til vanlig er utgitt med PCM 5.1 lydspor, mens spesialutgavene har DTS HD MASTER....og antallet Blu-Ray som ikke har HD er vel fremdeles ikke stort, men de finnes...f. eks Mission Impossible boksen med Tom Cruise...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •