3D Gidder du D a ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 73 av 73
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tor rasmussen:
    Meget meget bra!

Er helt enig, alt for mye grining om at folk må bruke briller for å få oppleve 3d.

Men ingen griner over at en må bruke verne briller i 12 timer dagen offshore, bruke briller til daglig bruk, bruke solbriller når det er sol, eller når en trenger å skjule øynene sine, eller bare trenger det for motens skyld, bruke briller når en skal ta seg en dykke tur etc osv om og om igjen...

Men men, folk er forskjellige, personlig syns jeg at livet er for kort til å bare klage og vente på noe nytt, bedre å bruke det som finnes og leve livet.

Verre for lomme boka da........ men en kan alltid tjene mer penger livstid derimot..

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av parisbamse
    ... Er helt enig, alt for mye grining om at folk må bruke briller for å få oppleve 3d. ...
    Piller eller ikke piller, høh! Selv bruker jeg piller daglig og kunne ikke tenke meg et liv uten. Pillene er nødvendig for at jeg skal kunne se og oppleve det jeg gjør. Ja - hadde det ikke vært for dem, ville verden vært grå og fjern - akkurat som på TV. Ingen dimensjoner, ingen farger, ingen interessante lyder og effekter. Ingen ting utenom stemmene som hele tiden sier: KJØP 3-D, KJØP 3-D!

Idiotmodus av: Når man "henger seg opp" i temaet briller eller ikke forteller det kanskje at teknologien ikke er helt 3-D likevel. Som tilskuer blir jeg fremdeles involvert og må ved hjelp av briller aktivere den tredje dimensjonen. Dermed er dagens 3-D i beste fall 2,5-D - akkurat som "HD-ready" i sin tid betød 720p og ikke 1080p, at "bredbånd" ikke har noen eksakt båndbredde, at "high end" ikke har en fast nedre kvalitetsgrense, osv. Jeg trur industrien lurer oss jeg, og venter heller til man som tilskuer kan sitte i en fjerde dimensjonen og se filmer utspille seg i tre andre dimensjoner. Er det noe som kalles holovisjon mon tro?

(Hvor gjorde jeg nå av pillene mine igjen?)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp noe liknende det kino/opplevelse rommet de har på Enterprise (Ref Star trek ) 8)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av parisbamse
    tor rasmussen:
    Meget meget bra!

Er helt enig, alt for mye grining om at folk må bruke briller for å få oppleve 3d.

Men ingen griner over at en må bruke verne briller i 12 timer dagen offshore, bruke briller til daglig bruk, bruke solbriller når det er sol, eller når en trenger å skjule øynene sine, eller bare trenger det for motens skyld, bruke briller når en skal ta seg en dykke tur etc osv om og om igjen...

Men men, folk er forskjellige, personlig syns jeg at livet er for kort til å bare klage og vente på noe nytt, bedre å bruke det som finnes og leve livet.

Verre for lomme boka da........ men en kan alltid tjene mer penger livstid derimot..
    Nå er ikke værnebriller eller solbriller aktive. De flimrer ikke og endrer ikke synsbildet ditt på noen måte annet enn å tone ned lyset i solbrillenes tilfelle. Og om man bruker de er da helt opp til hver å en. Man MÅ ikke bruke solbriller. Det er valg.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D? Er fortsatt fornøyd med min 8720 jeg... men så er jeg også en relativ enkel mann 8)

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D i stua her blir nok ikke aktuelt de første par årene...
    1) Tv-en kommer til å være her til den stryker med. Mulig det skjer innen denne perioden, men håper ikke det.
    2) BD-spilleren kommer til å stå til den ikke har noe mer å gi.
    3) Receiveren blir heller ikke byttet ut før den ryker.
    4) 3D-briller frister ikke.
    5) Innen det blir aktuelt med 3D hos oss vil vi forhåpentligvis ha kommet oss i et hus hvor litt dyrere AV-utstyr er tildelt et annet rom enn stua.

Altså; pr. dags dato har jeg ingen planer om innkjøp av 3D-kompatibelt utstyr, og ser ikke for meg at det vil være et kriterie ved neste eventuelle utbytting.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer ikke til å bytte ut alt utstyret for å få 3D. Men det er også helt uaktuelt å kjøpe nytt utstyr som ikke er 3D-ready.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At interessen for 3D er lav har jeg mistenkt lenge, den nesten totale mangelen på 3D tråder her på forumet tyder jo på det. Ved tidligere teknologifremskritt (digital overføring, surround, HD, Blu-ray osv.) har jo forumet nesten eksplodert bare på ryktene om det som kommer. 3D er allerede en realitet og finnes for lengst i butikkene, men salget tror jeg går rimelig tregt.

Selv tilhører jeg nok den delen av befolkningen som ikke tåler denne teknologien med aktive briller. Var innen en butikk i forrige uke og så på Panasonics 65” flaggskip. Etter noen få minutter følte jeg meg helt rar, med hodepine og en kvalmende følelse i kroppen. For meg blir det helt uaktuelt og sitte i sofaen iført et par ubehagelige briller og se på film imens sjøsyken river i kroppen.

Men, jeg får se det positive i det, nå slipper jeg og bytte ut TV, projektor, receiver og BD spiller

PS. Finnes det per i dag fungerende teknologi for 3D uten bruk av briller?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    At interessen for 3D er lav har jeg mistenkt lenge, den nesten totale mangelen på 3D tråder her på forumet tyder jo på det. Ved tidligere teknologifremskritt (digital overføring, surround, HD, Blu-ray osv.) har jo forumet nesten eksplodert bare på ryktene om det som kommer. 3D er allerede en realitet og finnes for lengst i butikkene, men salget tror jeg går rimelig tregt.
    PS. Finnes det per i dag fungerende teknologi for 3D uten bruk av briller?
    Ikke enig med deg.
    Jeg har fulgt med på 3D-markedet her i DK og Tyskland.
    Og markedet er vanskelig.
    Kun noen få fikk 3D tv-er før og under fotballvm.
    Panasonic og Samsung har hatt, og har store problemer med å levere flaggskipene sine som er 3D plasma.
    Selv sitter jeg og venter på min skjerm enda, og den er bestillt for lenge siden.
    Et powerbuy her i DK som var ferdig bestilt i Mai, mangler fortsatt å få ut skjermer til de siste kundene.
    De skjermene som er på vei er oftest oppbestilt før de kommer inn.
    Til eksempel komplett.no har et par sendinger som var utsolgt før de kom inn.
    Så smått har 50"-plasma begynt å bli tilgjengelig.
    Neste trinn er jo at det ikke er noe særlig 3D materiale å snakke om. Knapt en 2-3 filmer i 3D har kommet på det "frie" markedet. (De andre er bundet opp til at man kjøper Panasonic, Sony, Samsung eller andre leverandører sitt produkt).

Så den dommen du gir om at det ikke tok av, er fordi vi fortsatt er på taxebanen og har ikke kommet til runway enda.

Det blir som å påstå at Dolby Surround ikke tok av, når det i realiteten kun var kommet 2-3 filmer på markedet i surround.
    Gi det litt tid. De som kjøper nå er i alle høyeste grad early adopters.

Brilleløs 3D er på vei.
    Nyeste Nintedno 3DS som er rundt hjørnet har brilleløs 3D-skjerm. (Mars 2011??)
    Problemet med brilleløs i dag er.
    1. kun den som sitter midt foran skjermen for 3D effekt.
    2. dyrt å produsere i størrelse.
    2b. skjermene er små.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Så den dommen du gir om at det ikke tok av, er fordi vi fortsatt er på taxebanen og har ikke kommet til runway enda.

Det blir som å påstå at Dolby Surround ikke tok av, når det i realiteten kun var kommet 2-3 filmer på markedet i surround.
    Gi det litt tid. De som kjøper nå er i alle høyeste grad early adopters.
    Har jeg noen plass i mitt innlegg hevdet at 3D ikke tok av

Jeg bare konstaterte at interessen på dette forumet, som består av veldig mange AV entusiaster, virker å være veldig lav i forhold til hva som har vært normalen ved tidligere introduksjoner av ny teknologi.

3D kommer helt sikkert og ta av en gang, men ikke før vi blir kvitt de forpulte brillene som gjør det nærmest umulig å konsentrere seg om filmen. Men hvis du vil hive ut en masse penger på første batch av første generasjon 3D tv så til lykke med det.

Du er ikke tilfeldigvis en av dem ”early adopters” som i sin tid kjøpte 42” plasma med 480 oppløsning og garantert innbrenningsproblemer, til 70000 kroner?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos det, så var jeg på Lefdal i dag og så en latterlig dårlig 103" plasma til den nette sum av 560.000 spenn... Herlige tider, dere!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lovet me ny tv uansett siden den jeg hadde ble for liten etter at vi flyttet
    Men må nå si at det ikke var 3d-støtten som fikk meg til å kjøpe en samsung 55" 8705

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes kanskje det manglet et valg for en mellomting mellom de to valgene man kunne stemme på. Hva med f.eks Ja hvis utviklingen av skjermene går i den retning eller kanskje nei, 3D viste seg å være en flopp..

Slik jeg ser dette, vil jeg tro at det å få 3D "ready" skjermer og projektorer nærmest kan bli en standard i årene som kommer. De tekniske egenskapene krever vel bare HDMI 1.4, en høy oppfrisknings frekvens,samt en mulighet for å kunne sende ut et sync signal for briller osv. Da kan det godt hende at hvis oppgraderings spøkelset er nærgående eller at den TV eller Projektoren man bruker i dag ryker innen 2012, at man sitter der med utstyr som har 3D.

Det er vel ikke så lenge siden man hadde DVD vs HDDVD vs BD og FullHD vs HDready avstemminger her inne i forumet...

Ellers så må jeg inrømme at jeg har hatt 3D i stua siden den ble bygget etter2D tegningene, og hvis man tenker at en dimmensjon er tid, så er det vel ikke uvanlig med 4D i stua også...

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •