3D Gidder du D a ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73
    Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så du er av den oppfatning at folk flest handler i det øvre segmentet? Ja, det er jo hyggelig at du har høye tanker om folks økonomi, men helt realistisk er du kanskje ikke.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja kanskje ikke, men det var en spørreundersøkelse her for en tid siden om hvor mye folk hadde brukt på anlegget sitt, maks summen var satt til "Over 25,000" og det var overraskende mange somkrysset av for den (Over 20% ?? Husker ikke..)

Men uansett folk bruker penger på lyd og bilde i stua :-)

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åsså var det de brillene igjen... Det blir som tidligere generasjoner brille-3D. Tøft i ett år eller to, eller til man har satt seg på brillene så mange ganger at de er ubrukelige. Dette er teknologi som hører hjemme i en kino. IKKE en stue.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Jeg syns å huske at folk var like skeptiske når man skulle gå fra stereo til surround. Er det mange som klager nå?
    De aller fleste musikkentusiaster har fortsatt stereo. Det er ikke mange musikkinnspillinger i surround -- og få eller ingen som bruker det på en måte som gir mening fra et musikalsk synspunkt.

For min egen del liker jeg ikke surround til film, heller. Lyder bakfra får meg bare til å snu meg, så jeg går glipp av det som skjer på lerrettet...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Men komponent da, Revox, komponent er jo for oss entusiaster.
    Hehe jeg venta på at den skulle komme. Jeg utelot komponent da jeg fortvekk kan finne på å benytte den, selvom den strengt tatt ikke er i bruk pr dags dato den heller. Liker komponent ingangen

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare skumlest tråden, men jeg er av den oppfatning av at de som ikke kjøper 3D venter til neste generasjon. Men husk atuten oss som kjøper førstegenerasjon fremskynder forskningen på neste generasjon, jo flere som kjøper første generasjon jo mer ressurser legger utviklerene i andre generasjon, velger jeg å tro iallefall

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Åsså var det de brillene igjen... Det blir som tidligere generasjoner brille-3D. Tøft i ett år eller to, eller til man har satt seg på brillene så mange ganger at de er ubrukelige. Dette er teknologi som hører hjemme i en kino. IKKE en stue.
    Usosialt kan det bli også nå venne gjengen på 5 skal se 3D. Ups jeg har ikke mer enn 2 par briller...:shock:

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Usosialt kan det bli også nå venne gjengen på 5 skal se 3D. Ups jeg har ikke mer enn 2 par briller...:shock:
    Næh ikke noe problem, har ikke venner jeg

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Næh ikke noe problem, har ikke venner jeg
    Da kan jo du gå inn i den gruppen som kjøper 3D tv. Mens flertallet ikke gjør det. Enkelt å greit.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Så du er av den oppfatning at folk flest handler i det øvre segmentet? Ja, det er jo hyggelig at du har høye tanker om folks økonomi, men helt realistisk er du kanskje ikke.
    Jeg oppfatter ikke AVforum medlemmer som folk flest, kort og godt

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min 63" 3D kommer neste uke.
    Jeg har nå 7 3D Blu-Ray i hyllen, og neste kommer 16. september.

Woaw! folk er redd for briller her inne.
    Håper for guds skyld ikke noen av dere ender opp hos en optikker i løpet av noen år og får vite dere har behov for briller.
    Da gruses jo deres verden høres det ut som.
    Så blir det rett til laseroperasjon eller årsabonnement på kontaktlinser. For tenk om dere skulle ta på noen teite briller, og andre ser dere med briller.

Og 3D briller er veldig dyrt.
    Vi risikerer å skulle betale 500,- pr par om kort fremtid. Og 2.000-3.000,- bruker vi ikke på briller til familie og venner. For vi brukte 10.000,- på surroundforsterkeren, 20.000,- på høytalerpakken, og 4.500,- på subwooferen.
    Og på toppen av det så kostet tv-en 13.000,- og en syk 3D-blurayspiller til 2.500,-

Så med en samlet hjemmekinoinvestering på 50.000,- til tv, elektronikk og høyttalere, så kan du GLEMME at jeg kjøper briller.

Da venter jeg heller på brilleløs 3D som koster 10.000,- mere, for jeg vil absolutt IKKE sitte i stuen med briller på sammen med familien min.
    GLEM DET!
    Vekk med brillen. Huff-a-meg!

Og det finnes jo INGEN filmer i 3D. Heller ikke 3D spill. Og ikke tror jeg det kommer så mange 3D-filmer heller.
    Alle surroundfilmene var jo på markedet når Dolby Surround kom i sin tid. Da ventet vi ikke på utgivelse i surround.

Nei. 3D er ingen som vil ha. Det er noe bransjen har spekulert på for å tjene mere penger. At de kan være så kyniske.
    Hva er det neste de finner på? Høyere HD-oppløsning? Enda bedre lydformat?
    Bare jeg ikke skal ha briller på, så går det fint for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du store all verden, Tor...

Folk er forskjellige, noen vil ikke ha briller, andre synes det er helt greit. Tipper det ikke er prisen som stopper folk, for å si det sånn.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afro
    Jeg oppfatter ikke AVforum medlemmer som folk flest, kort og godt
    Hva er vi da ?
    Briller : For de som bruker briller daglig må jo dette bli ekstra vanskelig (et par utenpå de andre ? ) 3D briller med optisk tilpasning trur jeg blir jæ... dyrt.
    Bruker monokkel når jeg leser kontrakter og slikt, men greier meg i det daglige. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hva er vi da ?
    Briller : For de som bruker briller daglig må jo dette bli ekstra vanskelig (et par utenpå de andre ? ) 3D briller med optisk tilpasning trur jeg blir jæ... dyrt.
    Bruker monokkel når jeg leser kontrakter og slikt, men greier meg i det daglige. :-D
    det er ingen problemer med 3d-briller utenpå vanlige briller, de er laget for å passe alle, selv de med briller (god plass til vanlige briller inni 3dbrillene), samme med reald brillene som brukes på kino, ikke noen problemer..
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klartjegskalha3D

Får gå litt mot strømmen her inne, jeg da. Klart jeg skal ha 3D, men ikke før det har gått 2-3 generasjoner. Kjøpte 1. generasjon full HD LCD TV og griner blod nå når jeg ser hva en kan få for under 1/3 av hva jeg betalte for min TV (eller hva jeg faktisk kan få nå for 30 lapper).

Begynner oppgraderingen mot 3D med å kjøpe meg ny receiver med hdmi 1.4.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P_Neal
    Får gå litt mot strømmen her inne, jeg da. Klart jeg skal ha 3D, men ikke før det har gått 2-3 generasjoner. Kjøpte 1. generasjon full HD LCD TV og griner blod nå når jeg ser hva en kan få for under 1/3 av hva jeg betalte for min TV (eller hva jeg faktisk kan få nå for 30 lapper).

Begynner oppgraderingen mot 3D med å kjøpe meg ny receiver med hdmi 1.4.
    HDMI 1.4 er vel strengt tatt ikke nødvendig i receivere såvitt jeg har forstått. Man setter receiveren til å hente ut lyden og resten på passthrough. Da sendes signalet uforstyrret direkte til tv'en uavhengig av om det er 3D eller ikke.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    HDMI 1.4 er vel strengt tatt ikke nødvendig i receivere såvitt jeg har forstått. Man setter receiveren til å hente ut lyden og resten på passthrough. Da sendes signalet uforstyrret direkte til tv'en uavhengig av om det er 3D eller ikke.
    Desverre virker det som at min noe eldre receiver Denon 4308 blander seg inn i HDMI signalet. Da jeg prøvde å kjøre PS3 til min 63" Samsung 3D plasma, ble PS3 oppdatert til å kjøre 3D ut, men når jeg prøvde et 3D spill(Stardust HD), så ble det bare støy gjennom min receiver. Må koble HDMI direkte i tv for å få 3D. På tv rommet hvor jeg har en Yamaha 765, så fungerer dette mye bedre. Fra PS3 slim til receiver til 50" samsung 3DPlasma, fungerer 3D uten problemer. Yamaha har HDMI passthrough. Tydeligvis blander Denon seg inn i HDMI signalet på en eller annen måte desverre. Skal jeg beholder denne receiveren trenger jeg en ny BD spiller med 3D og to HDMI utganger som Panasonic sin BD300.:evil:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Desverre virker det som at min noe eldre receiver Denon 4308 blander seg inn i HDMI signalet. Da jeg prøvde å kjøre PS3 til min 63" Samsung 3D plasma, ble PS3 oppdatert til å kjøre 3D ut, men når jeg prøvde et 3D spill(Stardust HD), så ble det bare støy gjennom min receiver. Må koble HDMI direkte i tv for å få 3D. På tv rommet hvor jeg har en Yamaha 765, så fungerer dette mye bedre. Fra PS3 slim til receiver til 50" samsung 3DPlasma, fungerer 3D uten problemer. Yamaha har HDMI passthrough. Tydeligvis blander Denon seg inn i HDMI signalet på en eller annen måte desverre. Skal jeg beholder denne receiveren trenger jeg en ny BD spiller med 3D og to HDMI utganger som Panasonic sin BD300.:evil:
    Ja det virker logiskt. Man er avhengig av å ha en receiver som har passthrough.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3DTVene er jo 2DTVer med mulighet for 3D. Som for det meste vil bli brukt til å se 2D, uten briller8)
    Det er helt greit å se 3D med briller et par timer i ny og ne.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kjempe positiv til 3D! :-D

Etter min mening den største nyvinningen innen AV siden fargefjernsyn. Jeg kommer ikke til å oppgradere til 3D i nærmeste fremtid fordi jeg ikke har økonomi til å kjøpe meg det.

Er enig i at folk er i overkant negative til 3D her, tatt i betraktning at mange oppgraderer gjerne andre ting år etter år for mikroskopisk bedre svartnivå eller fordi de trenger 8 HMDI inputs istdeden for 4.

Jeg er enig at 3D har en vei og gå for å bli skikkelig bra, men jeg håper at folk som skal handle seg nye dyre TV'er kjøper seg 3D og briller. Det er viktig at noen går foran og skaper et marked for ny teknologi.
    Det er ikke mange år siden 50" var utenkelig stort og dyrt. I dag er 60" mer og mer vanlig og jeg er overbevist om at om et år eller 2 vil vi se 70" 3D-tver på vei inn. Da er jeg klar til å handle en 60-65" fordi noen har gått foran og banet veien.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •