3D Gidder du D a ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 73
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi

Eneste som frister med 3D er tanken på hvor kult tv-spilling kan bli i 3D.
    +1
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det en selvfølge. Jeg er jo en AVentusiast, så selvfølgelig skal jeg ha 3D!!!

Satt det litt på spissen her for å være en motvekt til de kritiske(kjedelige) svarene over her. Men ja, jeg er en tekno-geek. Nesten alt som går på strøm og har en eller annen kul funksjon interresserer meg. Og det jeg har prøvd av NY 3D teknologi har gitt meg blod på tann. Så ja, hvis jeg må sitte i stuen med elektriske briller på for å få en kul effekt på tv-skjermen, ja da gjør jeg nettopp det.

Jeg spiller også en god del, og innen spill tror jeg 3D kommer til å bli enorm de neste årene. Tror faktisk det blir mye større innen spillindustrien enn filmindustrien.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal sette det enda mer på spissen så kan vi jo trekke paralleller til lyd her... Hva blir 3D i lydverdenen? Surround..?

Jeg syns å huske at folk var like skeptiske når man skulle gå fra stereo til surround. Er det mange som klager nå?

For all del, teknologien er relativt ny, og det er nok masse som kan forbedres. Men det er jo nettopp dette som er gøy med disse interressene. Å hive seg på bølgen og se hvor utviklingen går videre.

Vi er i 2010 nå, snart 2011. Vi har allerede lyd alle veier rundt oss når vi ser film, jeg vil gjerne ha en ekstra dimensjon på bildesiden også. Det har tross alt ikke skjedd så veldig mye på bildesiden siden sort/hvitt plutselig gikk over til farger.

Jeg syns det er altfor mye "neserynking" blant folk angående 3D, jeg tar ihvertfall imot det med åpne armer.

-Når gikk du sist på kino for å se den nyeste actionfilmen i stereo..?

My two cents.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det blir projektor blir det 3D.
    Blir ikke med en gang.
    Dette var før 2012 det var spørsmål om.
    Briller har ingenting å si for meg, ettersom det bare blir brukt for morro en gang iblandt.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hvis man skal sette det enda mer på spissen så kan vi jo trekke paralleller til lyd her... Hva blir 3D i lydverdenen? Surround..?

Jeg syns å huske at folk var like skeptiske når man skulle gå fra stereo til surround. Er det mange som klager nå?
    Nei, vi er stort sett fornøyde. Men det er primært fordi vi slipper å måtte ha et surroundheadset per deltaker på når vi skal ha surroundlyd.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D er uinteressant før det blir perfekt og brillefritt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    3D er uinsteressant før det blir perfekt og brillefritt.
    +1 og også +1 til Hellnoob for hans enkle og geniale måte å si det på (lista med briller i annhver setning...)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel vært og er brillene som er det største ankepunktet når det gjelder 3D.

Det at jeg også har en rimelig grei 1080P prosjektor og TV gjør at jeg heller ikke er fristet til og kjøpe nytt 3D utstyr, og for at ting skal gå relativt smidig må jeg vel bytte reciveren også...

Næh blir nok satt på vent noen år tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er 3D først interessant når det kommer filmer (og evt TV-programmer) som utnytter det på en meningsfylt måte. Og visningsformer som ikke krever at jeg sikker pal med snåle briller på.

3D-film har eksistert som konsept i over 100 år, og i alle fall i 60 av dem er det gjort regelmessige forsøk på å lansere ulike løsninger kommersielt. Fiasko hver gang. Både pga umoden teknologi og manglende innhold.

Det er ikke nødvendigvis sånn, at kunstneriske uttrykk (som vi må si at film er) blir bedre med mer "realisme" eller illusjon. Film er aldri "virkelighet". Det er seerens fantasi som avgjør hvor engasjerende det blir -- og fantasien er relativt uavhengig av overfladiske effekter.

Noen av verdens beste filmer er laget i svart/hvitt og/eller med malte kulisser...

Derfor er det all grunn til å vente, både noen finner ut om 3D kan brukes til å tilføre noe vesentlig, og til teknologien er moden.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode grunner i denne tråden for å lene seg tilbake og avvente 3D. Godt å se at entusiaster også kan ha et balansert syn på nye ting. Skal jeg være ærlig så ville jeg trodd at jeg var i mindretall når jeg tikket av "Nei, Hvorfor det?"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skal jeg være ærlig så ville jeg trodd at jeg var i mindretall når jeg tikket av "Nei, Hvorfor det?"
    Noen kjøpte quadrophonisk anlegg på 70-tallet, laserdisc på 80-tallet, VR-utstyr på 90-tallet. 3D video idag er vel tross alt litt mindre usikkert enn det.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen planer om å konvertere til 3D.

Brillene er en av grunnene. Men også det faktum at bildekvaliteten er ikke noe å rope hurra for. Det flimrer, er slitsomt over tid og virker for meg mer som en gimmick for å få skrudd opp prisene på tv'ene igjen.

Ingen 3D før brillene er historie og bildet er bedre enn dagens.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte ja siden jeg har dataen stående i stua. Jeg tror det kommer til å ta helt av på PC etter hvert. Call of duty 9 kommer til å bli helt konge i 3D! Men 3D-Tv er jeg ikke særlig interessert i enda.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er jo ikke bare om man vil ha 3D, men om man kommer utenom 3D om man vil oppgradere til en av de feteste TVene/projektorene nå i tiden fremover. Hos produsentene virker det som det er liten tvil om hva som er neste generasjon, så brått sitter du med en 3D TV om du vil eller ei

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afro
    Spørsmålet er jo ikke bare om man vil ha 3D, men om man kommer utenom 3D om man vil oppgradere til en av de feteste TVene/projektorene nå i tiden fremover. Hos produsentene virker det som det er liten tvil om hva som er neste generasjon, så brått sitter du med en 3D TV om du vil eller ei
    Man betaler vel fortsatt en god del mer for 3D, enn for en tradisjonell TV...

Men naturligvis er det bransjen som bestemmer. Og det kan hende vi alle sitter og ser 2D på 3D-skjermer om noen år, slik vi ser svart/hvitt-filmer på fargeskjerm idag.

Men kjøper vi idag, har vi altså et valg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Noen kjøpte quadrophonisk anlegg på 70-tallet, laserdisc på 80-tallet, VR-utstyr på 90-tallet. 3D video idag er vel tross alt litt mindre usikkert enn det.
    Tja. Kanskje. Kanskje ikke. Ser man avstemmingsresultatene i denen tråden, og tillegger det faktum at de som er er mest nysgjerrig på 3D leser denne tråden og at de som ikke er det skipper å lese den, så er jo resultatet nedslående for enkelte.

Afro: At TV-en har den muligheten, betyr jo ikke at det vil bli tatt i bruk. DLNA er det jo mange som har allerede. Tilgang til internett-portal via TV det samme. USB-tilkobling for media også. Ikke mange som bruker alle funksjoner en TV har.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Jeg bruker ikke scart, s-video eller kompositt ingangene heller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men komponent da, Revox, komponent er jo for oss entusiaster.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vurdere 3D TV dersom jeg får kjøpt for godt under ti tusen. Under femten tusen dersom projektor. Interessen for denne teknologien er per dags dato ikke stor nok til at jeg er villig til å betale store summer. Ikke har jeg interesse av å være gatas fremste teknofrik, heller. Jeg forguder fortsatt min gamle plasma, og DLP'en.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Man betaler vel fortsatt en god del mer for 3D, enn for en tradisjonell TV...

Men naturligvis er det bransjen som bestemmer. Og det kan hende vi alle sitter og ser 2D på 3D-skjermer om noen år, slik vi ser svart/hvitt-filmer på fargeskjerm idag.

Men kjøper vi idag, har vi altså et valg.
    Joda, men nå var spørsmålet i spørreundersøkelsen om du har 3D i stua innen 2012. Sansynligheten for dette er meget stor om du skal handle nytt utstyr i 2011. Nesten samtlige forsterkere, HDMI kabler og etterhvert også TVer kommer nå med 3D om man angriper det øvre sjikt. Derfor mener jeg de aller fleste som skal handle 2011 vil ha 3D i stua om de vil eller ei

Dagens kverrulering

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •