Starwars Bluray i 2011!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 95
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Er denne og den dvdjan linket til de orginale? som ikke er fikset på i 97?
    Jepp. Dvs. de urørte originalene ligger som bonusmateriale på disk 2, og de er dessverre ikke anamorfe. Men, de er fortsatt bedre enn det man får tak i av bootlegger og laserdiscer, så det er absolutt verdt å kjøpe boksen. Spesielt til den prisen.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette bittelitt OT, men det får stå sin prøve.

Jeg er over middels Star wars fan, men klarer ikke å hisse meg opp noe særlig over spesial edition utgavene til Lucas.

Greit nok at man "kødder" med orginalene men jeg synes ikke det ødelegger for opplevelsen eller gir historien en helt ny mening.

I tilfelle det er jeg som har gått glipp av noe, kan noen gi meg ett kort resymé på hva som er så "galt"?

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Jeg er over middels Star wars fan, men klarer ikke å hisse meg opp noe særlig over spesial edition utgavene til Lucas.

Greit nok at man "kødder" med orginalene men jeg synes ikke det ødelegger for opplevelsen eller gir historien en helt ny mening.

I tilfelle det er jeg som har gått glipp av noe, kan noen gi meg ett kort resymé på hva som er så "galt"?
    Ting jeg kommer på i farten er at Landspeederen sin animasjon har blitt gjort mer "troverdig" i de nyere versjonene.
    Og på skipet til jaba the hut så er en annerledes animasjon på den marken i ørkenen som spiser folk..
    Men er mange år siden jeg så de originale

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne oppsummerer vel det meste
    [YOUTUBE]iEckwbj6Ud8[/YOUTUBE]

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Ting jeg kommer på i farten er at Landspeederen sin animasjon har blitt gjort mer "troverdig" i de nyere versjonene.
    Og på skipet til jaba the hut så er en annerledes animasjon på den marken i ørkenen som spiser folk..
    Men er mange år siden jeg så de originale
    Og dette har totalt ødelagt filmene eller? :???:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det blir litt halvhjertet. Har ikke noe imot at enkelte scener blir ryddet litt opp og utvidet når det kan gjøres sømløst, men å legge til sekvenser helt ut av sammenheng bare fordi man kan blir litt tullete. På slutten av episode IV har man lagt til en del flere skip i formasjonene osv. Helt greit, og sømløst. Men tidligeree i filmen har man jukset til en sekvens med Han Solo og Jabba som opprinnelig hadde blitt klippet ut. Dette frodi Jabba på det tidspunktet var et menneske og spilt av en skuespiller. Så digitaliserer og jukser man og lager noe som må kategoriseres som katastrofalt dårlig spesialeffektbruk og legger scenen til. For å få et stykke dialog på plass som ikke har NOE å si for kontinuitet og historie i det hele tatt.

Også scenen der stormtroppene leker seg med bantamene blir bare flåsete.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være helt enig i at det er svært unødvendig å legge til slike effekter, men jeg vil på ingen måte påstå at dette har ødelagt filmen. Det er ganske mye ræva effekter, ræva skuespill, ræva replikker og mange ræva scener fra før i disse filmene, men jeg synes allikevel det er noen av de tøffeste filmene som er laget(de gamle filmene, vel og merke).
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Og dette har totalt ødelagt filmene eller? :???:
    Absolutt ikke for min del, men jeg visste ikke om flere ting enn dette .
    Jeg bare påpekte de punktene jeg var klar over, jeg liker filmene uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. For å få med bonusdiskene må man kjøpe "The complete saga", men coverene for de individuelle trilogiene er MYE kulere enn det for den komplette samligen :-/

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe den engelske utgaven av denne boksen. På DVD-utgaven ble i hvert fall Attack of the Clones klippet ned litt for å få lavere aldersgrense. Tror jeg ville ventet på en bekreftelse av at filmene er uklippet før jeg kjøper den i hvert fall.

(og som vanlig tror jeg du vil få den billigere i Norge, f.eks. på Elkjøp)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    (og som vanlig tror jeg du vil få den billigere i Norge, f.eks. på Elkjøp)
    Det er vel ingen "regel" ..... med mindre de har ligget for lenge usolgt hos Elkjøp og det kommer en prisdumping....

Generelt sett er vel prisene lavere hos Play, Amazon osv og spesielt nå som Hennes Majestets Elizabeth II's sedler har så lav verdi...........

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=SupertrampGenerelt sett er vel prisene lavere hos Play, Amazon osv og spesielt nå som Hennes Majestets Elizabeth II's sedler har så lav verdi...........[/QUOTE]

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Og i tillegg, "Spring sale":

hmv.com: Music CDs, DVDs, Games & More

fra £4,21 ~ kr 39,- !!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det som er mest galt, etter min mening, er at han ikke vil gi ut originalversjonene.

Personlig synes jeg strengt tatt at oppiffingen av spesialeffektene gjorde seg godt, og jeg er ikke så furten over dette (selv om noen godt kunne fortalt Lucas at han ikke trenger å legge inn nye skip eller dyr i hver eneste scene). Men, alle endringene som påvirker storyen, og alle nye og utvidede scenene, de synes jeg rett og slett gjør filmene dårligere.

Dette er selvfølgelig ikke første gangen en Director's Cut er dårligere enn kinoutgaven, men i de fleste andre tilfeller, så får du faktisk kjøpt begge utgavene (og ofte følger begge med på DVDen/BDen).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det er vel ingen "regel" ..... med mindre de har ligget for lenge usolgt hos Elkjøp og det kommer en prisdumping....
    Vel, jo. Det er en regel at Elkjøp har gode tilbud på høyprofilerte utgivelser ved lansering.

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Generelt sett er vel prisene lavere hos Play, Amazon osv og spesielt nå som Hennes Majestets Elizabeth II's sedler har så lav verdi...........
    Generelt, ja. Spesielt på filmer som koster under 200,-

Men, SW-boksen koster ikke under 200,-. Den koster £70, pluss 25% moms og 110,- i fortollingsgebyr. Da er du på 870,-. Jeg vil tro at det vil bli veldig enkelt å finne norske butikker som selger boksen vesentlig billigere enn 870,-

Riktig nok handler man selvfølgelig på Amazon UK hvis man bryr seg om pris, og der koster boksen totalt 745,- (inkludert frakt og alle avgifter), men jeg tror ikke det skal være vanskelig å finne boksen billigere enn dette heller i Norge.

Når du også tar hensyn til at boksene gis ut samtidig i Norge og England (dvs. du får den sannsynligvis mye tidligere hvis du kjøper den i Norge), og at det slett ikke er sikkert at den engelske utgaven har norske tekster, så mener jeg det vil være mye bedre å kjøpe den i Norge.

I hvert fall dersom du har tenkt til å kjøpe den nær lanseringsdato. Hvis du vil vente et halvt års tid, så stiller det seg annerledes. Da regner jeg med den fortsatt vil ha tilnærmet nypris i norske butikker, mens den sannsynligvis har falt ned til rundt £40 i britiske nettbutikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt stalltips på pris er at de fleste butikker vil ligge i området 700,- til 750,-, mens Elkjøp og Lefdal selger den til 600,- ved lansering.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mitt stalltips på pris er at de fleste butikker vil ligge i området 700,- til 750,-, mens Elkjøp og Lefdal selger den til 600,- ved lansering.
    ..........og da med norsk tekst Ingenting er som å lese teksten når Yoda baklengs snakker

btw: god forklaring i innlegget før.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er bare å glede seg folkens:-D

Regner med at denne titlen kommer til å gå til svært lav pris hos de nevnte kjedene og det håper jeg også skjer med LOTR 27.juli

Jeg har selvfølgelig allerede flere utgaver av begge seriene og det er eneste gange kona blir litt "muggen" over handlene mine.

Hvis jeg skal være helt ærlig så er det ikke lett å forsvare at man bare "må" ha den samme filmen i alle formater, men "sånn er det bare".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0