Billig BLU-RAY :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "OPPDATERT: Oppdaget nå at Biit.no oppgir priser uten merverdiavgift, samt at du må betale toll og frakt på varene du bestiller fordi de sendes fra Amazon.co.uk.. Dermed koster hver Blu-ray-plate i snitt over 100 kroner, og det er ikke like billig som vi først fikk inntrykk av. Skal du kjøpe flere filmer kan det likevel hende at du får en god totalpris hos denne aktøren."

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    "OPPDATERT: Oppdaget nå at Biit.no oppgir priser uten merverdiavgift, samt at du må betale toll og frakt på varene du bestiller fordi de sendes fra Amazon.co.uk.. Dermed koster hver Blu-ray-plate i snitt over 100 kroner, og det er ikke like billig som vi først fikk inntrykk av. Skal du kjøpe flere filmer kan det likevel hende at du får en god totalpris hos denne aktøren."
    Så lenge du holder deg under 200,- så skal du ikke betale noe moms fra Amazon UK. Biit.no oppgir de prisene du faktisk skal betale til Amazon UK, så jeg synes egentlig ikke teknofil har noe å klage over her. Når det gjelder frakt, så er dette noe de norske nettbutikkene også pleier å ta betalt for, og så vidt jeg vet er ikke Amazon noe dyrere enn norske butikker (20,- for første vare, og en femmer for hver vare utover dette).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten "oppdaget nå"??? Hvor vanskelig var dette egentlig å oppdage? Biit.no legger til både moms og gebyr i handlekurven når du bikker over 200,-.

Billig BLU-RAY :-)-biit-handlekurv-png

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er norsk tekst på filmene fra Biit.no?
    På de fleste står det :

Språk
    English (Original Language)

Vil det da si at det ikke er noen form for teksting på filmene?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Forresten "oppdaget nå"??? Hvor vanskelig var dette egentlig å oppdage?
    Jeg siterte (den oppdaterte) artikkelen på teknofil.no.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hos play får du de to filmene i postkassen til 327 kr som en sammenligning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hos play får du de to filmene i postkassen til 327 kr som en sammenligning.
    Ja? De koster 316,- på Amazon UK hvis du bestiller de enkeltvis.

Poenget mitt var bare at Biit.no viser både moms og gebyrer hvis du fyller handlekurven med varer for mer enn 200,-. Så når teknofil.no skriver "oi oi oi, det er det verste! Vi kan nå avsløre at du må betale moms og toll og porto og gebyr og tvlisens og skatter og avgifter og jeg vet ikke hva, når du handler på biit.no", så synes jeg de demonstrerer at de ikke engang har brydd seg med å teste nettbutikken i mer enn 30 sekunder. Biit.no oppgir nøyaktig det du skal betale til amazon UK (med forbehold om valutasvinginger, selvfølgelig), enten du handler for mer eller mindre enn 200,-

Jeg synes godt biit.no kunne lagt på en advarsel dersom varene i handlekurven koster rett i underkant av 200,-. Med litt uflaks kan pundet stige nok til at pakken blir momspliktig innen du får den i posten. Men utover det synes jeg biit.no er veldig flinke til å informere om hva totalprisen blir. Jeg synes også det fremkommer veldig godt at de er en frontend for Amazon, så jeg skjønner heller ikke hvorfor teknofil og andre blir så forferdelig overrasket over at varene sendes fra Amazon UK.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg siterte (den oppdaterte) artikkelen på teknofil.no.
    Fullstendig klar over det, ja.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen som slå Platekompaniets nice price katalog på Blu-Ray;

Feil med informasjonskapsler

Dessuten er kun kr 30 pr bestilling billig. Dette gjelder selv om bestillingen kommer stykkevis og delt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke akkurat imponert av Platekompaniets niceprice sammenlignet med Play.com sin Bargains, der er det flere filmer til ca 60-70 kroner og INGEN frakt kostnader.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Ble ikke akkurat imponert av Platekompaniets niceprice sammenlignet med Play.com sin Bargains, der er det flere filmer til ca 60-70 kroner og INGEN frakt kostnader.

Neinei, men det er titler til 79,- også hos Platekompaniet, utvalget er mye større blant tilbudsfilmer og for ganske mange er det ikke ubetydelig at man får med norsk tekst på filmene også.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •