Avspilling på samsung tv / reencode dts audio i mkv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avspilling på samsung tv / reencode dts audio i mkv

Har en samsung serie 7 led tv som jeg bruker til å se HD serier/filmer etc, bruker ekstern disk eller laptop med hdmi tilkobling.

Laptopen har bare 1.4ghz singlecore, så den er ikke så glad i HD men har til nå fungert nokså bra, tilogmed til 1080p. Men har nå endel bluray rips 720p på høy bitrate som laptopen ikke takler uten lagg (om jeg bruker WMP med framedumping), med mpc-hc henger lyden etter.

Samsung TVen klarer normalt å avspille det meste med en usb disk, men enkelte filer bruker DTS lyd, og samsung har ikke giddet å betale for den lisensen, så det fungerer ikke på alt.

Spørsmålet er til slutt, finnes det en noenlunde enkel måte å reencode DTS lyden i mkv fila til AC3 eller et annet format sånn at jeg kan bruke TVen, alternativt en annen måte til å bruke TVen.

Tror laptopen er ved enden av sin kraft, kjører 100% cpu og lagger =P
    Vanlige 720p hdtv rips fungerer fint.

Takker for svar, håper det var rett subforum =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter et par dager så fant jeg selvfølgelig en løsning rett etter jeg spurte selv =P

mkvtoolnix og super til reencode funka flott =)

(problemet med avspilling på laptop ser ut til faktisk å ha vært 6kanals dts 1500kbit/s, så kan bruke laptop etter reencode på lyd)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •