Babylon 5 - Hvilke filmer må man ha?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Babylon 5 - Hvilke filmer må man ha?

Jeg tenkte at jeg skulle skaffe meg hele Babylon 5 serien. Jeg ser også at det ern en del filmer ute å går. Hvilke filmer er det man må ha i tillegg til serien?

Går ut i fra at det finnes en pilot (som man må ha), og at det kanskje finnes filmer som egentlig er dobbelt episoder??? (som man ikke vil ha).

Takknemlig for all hjelp.

Ble inspirert til å skaffe meg denne serien etter et inkjøp av miniserien "Taken" som var helt konge.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    piloten må du ha ja, og ingen av filmene er dobbeltepisoder. det begynner og bli en god del år siden jeg har sett filmene, har alle i hylla men. såvidt jeg husker, skal du kjøpe en så kjøper du in the beginning

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av historien i inn the beginning får du i brudstykker i serien, så jeg anbefaler at du ikke ser in the beginning før du begynner å se serien. Det kan ødelege en del av spenningen/mysteriene.

Trispace bør du også se etter serien, eller i allefall etter sesong 4 for å ha fått med deg mest mulig informasjon om hva som har skjedd. Men det er en uavhengig historie. Det samme er det vel også med River of souls, den bør også sees etter å ha sett en del av serien, husker ikke helt hvor mye. A Call to Arms er bindings ledet mellom Babylon 5 og The Crusade. En del av det du ser i først episode av The Crusade er også i A Call to Arms, men de har endret noe i epi 1 av The Crusade, så de stemmer ikke helt overens.

Har man sett hele serien alt, så spiller det egentlig ingen rolle når og i hvilken rekkefølge man ser filmene.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Gathering starter vel alt?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]The Gathering starter vel alt?
    Mener det er Episode 0/Piloten.

Ikke veldig nødvendig å få med seg, men det er noen referanser til den i løpet av serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God timing! Babylon 5 Movie Collection slippes på zone 1 neste uke

Thor

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange opplysende svar.

Da konsentrerer jeg meg om serien først og fremst og tar filmene eventuelt til slutt.

Har bestilt sesong 1 i dag!

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hele B5 (DVD) serien og alle filmene på VHS. Har nå beggynt å kjøpe filmene på DVD.

Jeg vill anbefale deg å kjøpe alle. Den første du må se er The Begining, den forklarer litt om starten av det hele. Jeg har vært fan av B5 siden jeg så første epeisode på TV2 for mange år siden. I dag er B5 og Stargat SG1 mine favoritt serier, SG1 synes jeg er best har også alle episodene av den på DVD.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snowman
    Jeg har hele B5 (DVD) serien og alle filmene på VHS. Har nå beggynt å kjøpe filmene på DVD.

Jeg vill anbefale deg å kjøpe alle. Den første du må se er The Begining, den forklarer litt om starten av det hele. Jeg har vært fan av B5 siden jeg så første epeisode på TV2 for mange år siden. I dag er B5 og Stargat SG1 mine favoritt serier, SG1 synes jeg er best har også alle episodene av den på DVD.

Mener du at jeg skal se filmen "The beginning" før jeg begynner på serien?

Jeg fulgte selv med på B5 når den gikk på tv. Men jeg gikk jo glipp av mange episoder. I og med at serien er så "sammenhengende" gleder jeg meg til å se hele serien etterhvert.

Er selv egentlig mest Star Trek fan, så mange av TOS på sytti tallet med Spock og gjengen. Har også veldig sans for Enterprise som går nå på SVT.

Men B5 er vel den serien jeg har likt best på grunn av sin lange, sammenhengende og gode historie. Star Trek er jo mer episode preget.

SG1 er også en bra serie, McGyver er jo bra, filmen Stargate er en av mine store favoritter, har sett den mange ganger.

PS, hvor menge meter opptar hele B5 serien på VHS? :shock:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In the beginning er en mer utfyllende historie om hva som skjedde i Earth/Minbari war. Men dette er jo litt av "mysteriet" som blir avslørt i løpet av serien. Du får små biter av histiorien nå og da.

Jeg vil derfor anbefale deg å se serien først, og så se filmen etter på.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett ferdig den første sesongen med Babylon 5, helt fantastisk.

Nå må jeg bare se å få bestilt en (eller 2) sesong(er) til så fort som fy. Abstinensene har allerede satt inn.

Dette er noe av det beste jeg har sett. Bare følelsen av at neste episode begynner rett etter den du akkurat har sett - helt konge. Måtte flere ganger begrense meg for å ikke se hele boksen på en gang, det gjaldt å rasjonere dvd'ene for å få det til å vare lengst mulig.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte sesong 1 og 2 i fjor sommer, det gikk rimelig raskt å se igjennom de. Kjøpte resten nå i sommer, og jeg brukte ikke lang tid på å se igjennom de 3 resterende sesongene, toppen 1 uke pr stk =)

Fikk noen rare kommentarer hver gang noen venner ringte og lurte på hva jeg drev med, for hver gang så svarte jeg "ser på babylon 5" =)

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes B5 er en av de beste scifi seriene som er laget. Jeg har alle filmene og seriene til B5, jeg har også Crusader. Crusader er fortsettelsen til B5, men desverre er den kun på VHS ennå.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Babylon5 er temmelig genialt ja. Long live the 5-year story-arc :P

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ja da er vi i gang med en rykende fersk sesong 2. Deilig følelse å skrelle plasten av en pakke med over 20 timer favoritt film (tv-serie ).

Det første jeg legger merke til er jo at Bruce har tatt over som CO på B5 (faktisk så lurte jeg veldig når jeg så han andre fyren i sesong 1 - hadde aldri sett han på tv når serien gikk). Syntes han fungerte godt i rollen sin.

Uansett Bruce (Luke 8) ) - gir helt klart serien et løft. Har bare fått sett 5 episoder men det virker som om sesong 2 er mer dommedagsrettet enn sesong 1. Noe som helt klart øker spenningen.

Det virker også som om bildet er litt bedre enn i sesong 1. Desverre lider scenene hvor "special effects" (cgi?) benyttes av uskarphet (som i sesong 1). Legger merke til det på et 250cm bredt lerret . Men må vel huske på det er en tv-serie!!

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at bilde er nokså dårlig når de har brukt CGI ja,i hvertfall når bildet blåses opp

Men det er en genial serie 8) og det tar seg veldig opp etter sesong 1, som da er litt "kjedelig", men det må nesten bli sånn for å sette historielinjen for resten av sesongene. Har du sone 1 eller sone 2 versjonen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JT
    Er enig i at bilde er nokså dårlig når de har brukt CGI ja,i hvertfall når bildet blåses opp

Men det er en genial serie 8) og det tar seg veldig opp etter sesong 1, som da er litt "kjedelig", men det må nesten bli sånn for å sette historielinjen for resten av sesongene. Har du sone 1 eller sone 2 versjonen?
    Har den første sesongen på Sone 2 med blant annet norsk tekst (DVDStrax . Kjøpte den andre sesongen på Play, er ikke norsk tekst på denne, passer meg bra. Skal kjøpe resten av sesongene på Play - bra pris .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moms og avgifter da? Play skriver vel verdien utenpå?

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjellig innpakning på sesongene i sone 2 mener at det var fra sesong 4 at de endret innpakning, har de to første sesongene i sone 2 mens sesong 3 og 4 er sone 1, har ikke kjøpt sesong 5 enda.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Moms og avgifter da? Play skriver vel verdien utenpå?
    Dette er vel feil tema i denne tråden men? Håper på tilgivelse av Moderator.

Vel jeg handlet B5 sesong 1 på en norsk skrevet DVDStrax nettside som oppga prisen i NOK, bra pris var det også. Det de ikke skrev var at de sender fra Danmark og at dermed går vi på totalt ca 200kr i ekstra-avgift.

Som du sier går det også på ca 200 kr i ekstra-avgift fra Play også - men Play er jo mye billigere enn VDStrax i utgangspunktet.

Sparer uten tvil kr 1000,- å handle på Play i forhold til DVDStrax hvis du skal ha hele serien. Selvsagt må du klare deg uten norsk tekst da.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •