Babylon 5 - Hvilke filmer må man ha? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var så heldig å få sesong 4 i posten i romjulen. Det ble noen spennende kvelder (netter ). Nå har jeg bare sesong 5 igjen, heldigvis blir den sluppet i midten på januar.

Jeg må bare si at denne serien er ufattelig bra. Jeg vet ikke om det finnes tilsvarende andre serier med så høy kvalitet.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farscape er en serie med en lang rød tråd. Er vel kanskje ikke helt på høyde med B5, men nesten.

Stargate SG-1 / Stargate Atlantis er også en veldig god og ikke minst morsom sci-fi serie. SG-1 holder på med 8 sesong, mens Atlantis er i sin første.

Er visst mange som skryter av Firefly, men denne har jeg ikke sett.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn!!

Da har jeg sett alle 5 sesongene med Babylon 5.

Trenger vel ikke si noe mer enn at jeg gleder meg til å se hele serien igjen om ikke så lenge.

Uten tvil den beste filmopplevelse jeg har hatt.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at du likte hele B5 ,men jeg synes ikke hele B5 var så veldig bra. Synes selv ikke sesong 1 var så veldig bra ,men det er sjelden en serie starter bra. Ingen startrek serier starter noe særlig bra.

Hvordan burde man se filmene og episodene? Har alle filmene liggende ,men tør ikke se på dem før jeg er ferdig med serien

TOS er kanskje den beste ST serien ,men den er veldig sær og jeg har lagt meg til å sove midt i endel episoder. Har aldri gjort det med DS9 ,voy eller ENT.. Den går fra å være genial (Har sett 1x05 - Enemy within flere ganger)

Selv er jeg på 3x20 i B5. Desverre har jeg ikke flere episoder å se på.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen av B5-filmene. Skal vel somle meg til å kjøpe film-boksen tenker jeg.

Det som for meg gjør B5 til en mye bedre serie enn TOS, TNG, DSP eller VOY (osv) er at B5 har en rød tråd gjenom hele serien.

Det blir litt "Kongen av Queens" over de andre seriene, det betyr ikke så mye om du går glipp av en episode eller 5.

Likte godt Enterprise, synd den blir lagt ner.

Newcomer Rivers sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Babylon 5 er en genialt bra gjennomført serie hvor storyen strekker seg over alle 5 sesongene. Mener å huske at denne storyen var klar og planlagt lenge før filmingen av den første episoden startet.

Fikk sesong 4 i posten idag til den hyggelige prisen 225kr (samme som jeg betalte for sesong 1, 2 og 3). :-D
    www.choicesdirect.com hadde sesong 1-4 til £16.99 (nå bare sesong 1-3 til denne prisen).
    Sålenge pundet holder seg under 11.75 så glir de akkurat under tollgrensen (og man bare bestiller en sesong av gangen).
    Portoet er på £2, men sålenge varen ikke koster over 200 NOK blir det ikke moms!

Babylon hos Choicesdirect

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er man i gang med Babylon 5 atter en gang - 10 år senere, men denne gangen har jeg i tillegg til hele serien også alle filmene og serien Crusade.

Nå skal jeg se alt i rekkefølgen som er anbefalt på denne siden:

What order should the Babylon 5 movies and series be watched in? - Science Fiction & Fantasy Stack Exchange

Ikke den grafiske fremstillingen - men litt lenger ned på siden står en nummerert liste - den skal jeg følge - i tillegg skal Crusade sees i rekkefølgen som også blir anbefalt lenger nede på siden.

Har unnagjort The Gathering og er godt igang med sesong 1. Lyd og bilde er fremdeles ganske så brukbart - sees på en 42" plasma. Spesialeffektene er selvsagt like ræva som før. Men i og med at serien nå er 20 år gammel - så vil jeg at det skal være slik - nostalgi er fine saker.

Men dette er jo fantastisk bra - det lages ikke slikt lenger - og har vel aldri blitt laget før heller.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har serien men mangler piloten og filmene... :/

Farscape er også og anbefale som scifi og henger langt mer sammen enn star trekk seriene, men er en smule mer humoristiskt og sikkert ikke fullt så planlagt som b5. Tenker spessielt på episoden de gjorde som tegnefilm i road-runner format
    Den er ute på netflix (us og uk) mener jeg så om man kan bruke unblockus (godt anvendte 30kr i mineden) så man trenger ikke legge ut mye for og sjekke.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Gathering - piloten - var helt grei å se, kanskje ikke noe som er påkrevd. Men er en fin introduksjon, og har et helt greit plot i seg selv. Man kan jo ikke få nok av B5 uansett - så man får grabbe til seg det man kan.

Til forskjell fra selve serien på dvd, så er det her 4:3 bilde, med ganske laber bildekvalitet og kun stereo-lyd. Sminke og kulisser er heller ikke på høyde med det man får se når serien starter.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rekkefølgen blir slik:

1. Filmen/Pilot "The Gathering".
    2. Sesong 1, 2 og 3.
    4. Sesong 4 til og med episode 8.
    5. Filmen "Thirdspace".
    6. Sesong 4, episode 9.
    7. Filmen "In the Beginning".
    8. Resten av sesong 4.
    9. Sesong 5 til og med episode 19.
    10. Filmen "Legend of the Rangers".
    11. Filmen "A Call to Arms".
    12. Serien Crusade - episoder i følgende rekkefølge: 1,2,8,11,10,9,12,13,04,06,05,03,07.
    13. Filmen "The Lost Tales".
    14. Sesong 5, episode 20.
    15. Filmen "River of Souls"
    16. Resten av Sesong 5.

Omtrent
    Sist endret av Mr_Spock; 11-04-2015 kl 21:33

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott liste, den bokmerker jeg.
    Så får jeg vare se hva som finnes og skaffe der ute :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg har glemt 3 tallet, bare lat som det ikke er der.

Blir veldig spennende - er flere av filmene jeg ikke har sett og heller ikke Crusade.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går unna med episodene. Er i gang med sesong 3 - og har akkurat kanskje sett de beste og sterkeste episodene i hele serien. Nemlig trilogien, Message From Earth, Point of No Return og Severed Dreams (Episode 8,9 og 10) Tror det må være noe av det beste som er laget uansett serie - det har bygget seg opp over haugevis av episoder og kulminerer i en fantastisk, episk opplevelse.

Deilig å tenke på at jeg ikke en gang er halvveis

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooohhhh, får gåsehud av bare tenke på Severed Dreams!!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gåsehud i bøttevis!!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Gåsehud i bøttevis!!
    Og du har såååå mange fantastiske episoder foran deg.. (misunnelig)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den foreslåtte rekkefølgen er genial, har nå kommet så langt at jeg har fått med meg et par filmer - og de glir perfekt inn. Særlig "In the Beginning" - filmen i seg selv er veldig bra, og siden man har fått med seg så mye av detaljer, hint og forhistorie - får man rubbel og bit med seg. Utbyttet ville klart blitt mindre hvis man startet med denne filmen. Samtidig kan filmen være en bra introduksjon, for noen som lurer på om Babylon 5 serien kan være noe man vil gi et forsøk.

Filmene er et behagelig avbrekk, Thirdspace var også bra, men mer som en dobbeltepisode på en måte.

Nå er det resten av sesong 4 og et godt stykke ut i sesong 5 før det blir flere avbrekk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett ferdig hele serien og alle filmene i den rekkefølgen som nevnt i tidligere innlegg. Synes det fungerte veldig bra.

Fantastiske saker! Noe man legger godt merke til er mangelen på dårlige episoder (fillers - med for eksempel Deep Space Nine som et skrekkeksempel). Men man forstår at det har vært problemer med tv-selskaper og finansiering underveis, det er litt opp og ned i sesong 4 og 5. Men kvaliteten blir aldri under absolutt godkjent.

For egen del er sesong 3 et hakk over alt det andre - kanskje over det meste av alt som er laget. Crusade var en positiv overraskelse - likte veldig godt persongalleriet og her var kulisser og spesialeffekter et hakk over hovedseriens.

Så får man sette dvdene tilbake i hyllen i noen år - før de tas frem igjen en gang, gleder meg allerede.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •