Bestilling fra Play.com, har noen spørsmål...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestilling fra Play.com, har noen spørsmål...

Har skjønt det som at det er billig å bestille fra play.com.

Det jeg lurer på er om det er norsk tekst på sone 2 filmene? Mulig det er et dølle spørsmål men...

Har allerrede bestilt Digital Video Essentials, det ble sendt 9 august, hvor mange dager tar det før den er i postkassa?

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det pleier vel å stå på film beskrivelsen hvilke subtitles den har. Hvor lang tid det tar kommer ann på om det må fortolles eller ikke. Jeg fikk en film i går (mandag 9) som var sendt i fra dem den 4/8. Måtte ikke fortolle den. Tror de oppgir ca 3-5 dagers levering.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Det pleier vel å stå på film beskrivelsen hvilke subtitles den har.
    Det er ikkje alltid det nei. Har fått filmar der i fra som det ikkje har stått norwegian på . Men norsk tekst var det. 8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet noe på Play og en del på www.cd-wow.fm (.fm = priser i NOK). Det tar vanligvis 4-5 dager før man får filmene om de ikke stoppes i tollen (har tilgode å oppleve at en dvd-film eller cd-plate blir stoppet). Cd-wow har utrolig god kundeservice, fikk en rabattkupong på beløpet jeg måtte betale i toll på en PS2 kontroll jeg kjøpte for en kompis en gang.

Det står så å si alltid spesifisert om det er norsk tekst på sone 2 filmer, hvertfall hos cd-wow. I det fleste tilfeller er det ikke norsk tekst på sone 2 filmer man kjøper i utlandet etter min erfaring.

Newcomer oddadvd sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bestilling fra Play.com, har noen spørsmål...

Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Har skjønt det som at det er billig å bestille fra play.com.

Det jeg lurer på er om det er norsk tekst på sone 2 filmene? Mulig det er et dølle spørsmål men...

Har allerrede bestilt Digital Video Essentials, det ble sendt 9 august, hvor mange dager tar det før den er i postkassa?
    Kan varmt anbefale play.com. Har selv bestillt en 20-talls filmer derfra uten noe problemer. leveringstid er rundt 5 dager. En gang tok det 1.5 uke, men da viste det seg at det var posten som rota den vekk. skrev en mail og fikk omgående svar at en ny dvd var blitt sendt umiddelbart! (den første dvd'en dukket forøvrig opp 5 dager senere......)

Står spesifisert om det er med norsk undertekst. Du kan også søke på dvd subtitle og få opp en liste over alle filmer med norsk undertekst.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt cd'er og sacd'er fra Play.com.
    Må si meg enig med de andre her. Play.com anbefales varm.
    Har aldri tatt mer enn 3-4 dager fra bestilling til varene ligger i posten.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for responsen folkens!

Fikk DVE disken før helga, tok 4 dager... er flott syns jeg!

Blir nok å bestille mer fra der!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Det pleier vel å stå på film beskrivelsen hvilke subtitles den har.
    Det er ikkje alltid det nei. Har fått filmar der i fra som det ikkje har stått norwegian på . Men norsk tekst var det. 8)
    Jeg er ikke enig i det som Electra skriver her. Av alle filmer jeg har bestilt fra Play, har bare en hatt feil informasjon om "subtitles" på websiden. Dette var "Charlies Angels, Full Throttle", som var oppgitt å ha norske undertekster. Da jeg mottok filmen, og dette ikke stemte, fikk jeg anledning til å returnere filmen og kostnadene dekket. Feilen ble også raskt korrigert på websidene.

Det kunne være interessant å vite hvilke filmer som har feil informasjon i "subtitles" på websidene til Play.com.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne være interessant å vite hvilke filmer som har feil informasjon i "subtitles" på websidene til Play.com.[/quote]

No er det ei stund sidan eg bestillte meg ein film i fra play. Det har berre vert 2-3 filmar so har hatt "feil".. Bad Boys filmen sto det ikkje noko om norsk subtitles. :roll: Meinar faktisk at det ikkje står på koveret heller. Såg sikkert filmen 2 ganger før eg fann ut at det var norsk tekst på den.

Var no på play å spora opp filmen. Sto no at det var Norsk subtitles.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest irriterende er etter min mening når det står at det er engelsk teksting, og så viser det seg at det er engelsk for dem med hørselsproblemer. Da står det gjerne [phone rings] og i tillegg navnet foran hvem som har hver replikk. Det er etter min mening svært forstyrrende for oss om faktisk hører hva som skjer og bare vil ha med oss litt utydelig dialog.

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis kan man sjekke på nett hva subtitles som er på de forskjellige dvdene. F.eks. på imdb.com

Personlig bruker jeg aldri subtitles, med mindre det er fransk/japansk osv..
    Det er noe herk, det er så sinnsykt mye feil oversetting og det tar bare fokus vekk fra selve filmen. Leste noe ang. dette på et annet forum, at subs er lagt på i etterkant, og er gjort mye skarpere enn selve filmen. :evil:

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ninjapingvin
    Vanligvis kan man sjekke på nett hva subtitles som er på de forskjellige dvdene. F.eks. på imdb.com
    Her er jeg uenig igjen. For å sjekke subtitles, må man se på info om eksakt den DVD-utgaven man vil kjøpe. Imdb har heller sparsomt med info på de forskjellige DVD-utgavene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •