Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Det logiske er at 3D versonen er beskjært. Da har man mindre informasjon/bildeflate å jobbe med for spesifikke 3D effekter i post production.
    Bob-bob.

Her står det at 2D-versjonen er beskjært, så da får vi sannsynligvis hele og fulle bildet på Blu-Ray: http://www.firstshowing.net/2009/05/...ze-everywhere/

"The reason I referenced IMAX earlier is because, if you look at that image above, you'll see that you get to see more of the total image when seeing the "flat" or 1.78 aspect ratio version (in 3D). Those of you who saw The Dark Knight know that the screen got much taller when it switched to the scenes that Christopher Nolan shot with IMAX. And it seems like Cameron will be presenting the 3D version in that "taller" format, whereas 2D will most likely be cropped down so that it fits the scope aspect ratio."

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Så feil kan man ta... At det det blir utgitt en "fake" 2.35:1 versjon er for meg helt uforståelig. Det er jo helt latterlig!:roll:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det mye viktigere at filmen utgis i det originale AR enn at det er det ene eller det andre formatet. Jeg liker ikke at det skjæres bort billedinformasjon for at det skal passe et spesielt format.. Tenker på gru på "pan & scan"..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    For meg er det mye viktigere at filmen utgis i det originale AR enn at det er det ene eller det andre formatet. Jeg liker ikke at det skjæres bort billedinformasjon for at det skal passe et spesielt format.. Tenker på gru på "pan & scan"..
    Enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen i kveld for første gang. Godkjent!

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget først i dag at Avatar er utgitt i 1.78:1 (16:9) på blu-ray og ble umiddelbart skuffet i og med at jeg har 2.35:1 (Scope) lerret. Normalt sett vil jo alle med scope size lerret eller TV ha filmene i dette formatet, ellers får vi svarte søyler på hver side - det vi kaller constant height. Nå har James Cameron forklart at det er to versjoner av filmen hvor en er for constant width og en for constant height og at denne filmen faktisk har mer billedinformasjon i 16:9 versjonen. Vanligvis mister du jo info på sidene dersom en scope film fyller en 16:9 rute, men Avatar er altså unntaket. Greit nok, så lenge ingen info er borte, men mister litt wow faktor på scope lerret/TV.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Så filmen i kveld for første gang. Godkjent!
    Jeg likte denne filmen veldig godt. Visuelt er den en perle.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Oppdaget først i dag at Avatar er utgitt i 1.78:1 (16:9) på blu-ray og ble umiddelbart skuffet i og med at jeg har 2.35:1 (Scope) lerret. Normalt sett vil jo alle med scope size lerret eller TV ha filmene i dette formatet, ellers får vi svarte søyler på hver side - det vi kaller constant height. Nå har James Cameron forklart at det er to versjoner av filmen hvor en er for constant width og en for constant height og at denne filmen faktisk har mer billedinformasjon i 16:9 versjonen. Vanligvis mister du jo info på sidene dersom en scope film fyller en 16:9 rute, men Avatar er altså unntaket. Greit nok, så lenge ingen info er borte, men mister litt wow faktor på scope lerret/TV.
    Skuffet jeg også:???: ...men jeg fant en middelvei som fungerte godt. kjørte filmen i ca. 2.20:1 format ved å sette projektoren i anamorfisk strekk modus for deretter å strekke bildet med linsen til jeg fikk de rette proposjonene. Mistet litt info oppe og nede, men ikke så mye at jeg la merke til det.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg kan ikke fordra å bli presset til å måtte velge 16:9 fordi regissøren mente dette var tingen... Greit nok er fyren flink til å lage film, men her i gården er det 2.35:1 som gjelder! Når det er sagt er 16:9 etter mitt syn det riktige for TV, som tross alt har 16:9 som standardformat med unntak av Philips sin (kudo Philips... ), så helt greit med en 16:9-formatert film, men LEGG MED da en 2.35:1-versjon til oss nerder også da - hvor mye koster det å trykke opp en ekstra plate liksom!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Liker og ha 16:9 tv jeg HAHAHAHA

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Liker og ha 16:9 tv jeg HAHAHAHA
    Jeg også.
    Takk Cameron for at jeg fikk fylt HELE mitt 16:9 lerret med denne knallfilmen.
    At 21:9 folket syter over at 1 film er i 16:9-formatet synes jeg er bare dumt.
    Oss vanlige 16:9 folk må jo mye oftere gå på kompromiss å få bjelker oppe og nede.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg også.
    Takk Cameron for at jeg fikk fylt HELE mitt 16:9 lerret med denne knallfilmen.
    At 21:9 folket syter over at 1 film er i 16:9-formatet synes jeg er bare dumt.
    Oss vanlige 16:9 folk må jo mye oftere gå på kompromiss å få bjelker oppe og nede.

Helt enig. Så Alice In Wonderland i helga....FarFuckingOut...og den
    fylte hele skjermen :-D
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •