Starwars Bluray på gang !!?!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Starwars Bluray på gang !!?!!

Utklipp fra The Digital Bits: Celebrating Film on Disc - DVD & Blu-ray

This is a rare Saturday post with some important breaking news: Lucasfilm's Steve Sansweet has reportedly confirmed, during a panel today at the C2E2 comic convention in Chicago, that the company is now working on a Blu-ray Disc box set of all six Star Wars films loaded with extras, for release "in the not too distant future." We're awaiting any kind of official statement from Lucasfilm - one MAY appear on Star Wars.com in the coming days. Nonetheless, MANY people who were in the panel began Tweeting reports of the news almost the moment the words left Sansweet's mouth. IGN has also reported the news with an actual quote from Sansweet: "We have been at work for a couple of years working on - I won't call it the Ultimate Set because we keep finding stuff - but, a very full set of all six movies on Blu-ray with lots of extra material. We're finding all kinds of scenes from dailies that have never been seen before. Beyond all of those things that you know about... there are some real treasures." There is no other official information at this time, but we'll post additional details when and if they come in. HOWEVER...

The Digital Bits Rumor Mill - Current Posts

Dette er jo monster nyheter, og hvis fakta...
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ihverfall ha en.

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det skal jeg og ha!!
    skal også kjøpe The Pacific på blu ray når den kommer ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det ?

Det kan man si ja
    håper det blir masse ekstra i Filmen ikke som ekstra scener utenom
    dette bør de Få med vil ha SE dirs cut versjoner..
    vært for mange dårlige dvd utgaver.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De regner vel med at levetiden for 'vanlig' Bluray ikke blir like lang som DVD og må få dem ut mens det ennå er tid (håper jo Bluray varer myye lenger da, men tar gjerne de store katalog-titlene tidligere enn de kom på DVD)

Ser også at Blu-ray.com - Blu-ray, Blu-ray Movies, Blu-ray Players, Blu-ray News and Reviews, 3D Blu-ray, 3D Movies hiver seg på nyheten..
    Blu-ray.com - Star Wars Blu-ray Set in the Works

Starwars i DTS HD MA blir sweeeeeet!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kanskje den kommer i 4:3 Letterbox og med DD 2.0 lyd :P
    men skal iallefall ha hele serien på BD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss krysse fingre og tær for at de ikke blir voldtatt og ødelagt slik TDK og LOTR har blitt....

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    La oss krysse fingre og tær for at de ikke blir voldtatt og ødelagt slik TDK og LOTR har blitt....
    Har ikke fulgt med helt i timen her... Hva er det som er galt med dem?
    Har kun DVD utgaven

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Hehe, kanskje den kommer i 4:3 Letterbox og med DD 2.0 lyd :P
    men skal iallefall ha hele serien på BD
    Aldri si aldri. George Lucas gjorde ihvertfall det med "Original Version" av New Hope (altså den første Star Wars'en) på DVD....

Så dersom jeg ønsker å se den opprinnelige, megakule scenen der Han Solo gjør kål på Greedo, må jeg altså se den i 4:3 Letterbox, men dersom jeg ønsker barne-TV utgaven som halt demente, helt sentimentale George Lucas av i dag ønsker jeg skal se, så er den tilgjengelig i ordentlig Widescreen....
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi er heldige har Lucas oppgradert filmene enda mer siden sist. Jo mer jo bedre synes nå jeg.

Så lenge hele restaurasjonen som ble gjort i forkant av 1997 special editions ble gjort fra negativene og satt sammen mer eller mindre på ny så eksisterer ikke de 'orginale' filmene lenger. Alt av wipes og orginal effekter (det som ble beholdt) ble laget omigjen. Jo fortere folk innser dette jo fortere kan vi glede oss over å nyte Lucas' ultimate visjon i full HD med lossless lyd.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

aiaiai

Dette var formidabelt gode nyheter. Lucas har jo tidligere sagt at de ikke skulle gi ut SW på BD, men ettersom han har vært langt fremme i teknologi og utvikling i alle år, måtte det jo bare skje at vi endelig kan få en virkelig opplevelse av SW universet Tipper den kommer i forkant av jula

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Har ikke fulgt med helt i timen her... Hva er det som er galt med dem?
    Har kun DVD utgaven
    TDK er generelt voldtatt på bilde. Enge enhancement og noise reduction gjør at bilde er helt grusomt i mesteparten av filmen. De screenshotene og omtalene jeg har sett av LOTR er mye av samme ulla. Den HDTV utgaven som har svirret på nett en god stund er faktisk adskillig bedre på bilde enn BD utgaven. Synd, men det har skjedd før, og kommer nok til å skje igjen. Hadde det vært en katalogtittel er det greit nok, men signaturtitler burde fortjene bedre behandling.

Men gleder meg uansett stort til SW-boksen!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir en helkveld i ekstase hehe. Har venta lenge på disse nyhetene

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette settet inneholder de originale utgavene, er dette uten tvil min mest etterlengtede utgivelse!

Og jeg driter i om de laget digitale overganger i 1992, jeg takler ikke de ekstra scenene og all dataanimasjonen de la inn i 1997 som ikke bidrar til historien, men stikker ut som en naken mann på galla.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hvis dette settet inneholder de originale utgavene, er dette uten tvil min mest etterlengtede utgivelse!

Og jeg driter i om de laget digitale overganger i 1992, jeg takler ikke de ekstra scenene og all dataanimasjonen de la inn i 1997 som ikke bidrar til historien, men stikker ut som en naken mann på galla.
    Så hjertens enig! Og som tidligere nevnt, helt utilgivelig å lage barne-TV versjon av den kuuleste Han Solo-scenen ever, der han kverker Greedo i baren!
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    TDK er generelt voldtatt på bilde. Enge enhancement og noise reduction gjør at bilde er helt grusomt i mesteparten av filmen.
    Eller for å sitere highdefdigest.com

Sitat Opprinnelig postet av highdefdigest.com
    Don't worry -- 'The Dark Knight' does not disappoint. Easily Warner's flagship title for the year -- if not the most highly-anticipated Blu-ray of all-time -- this is a superlative 1080p/VC-1 encode that is guaranteed to be the new demo disc of choice in home theaters around the world. Aside from one caveat, I found nothing to complain about here.

[...]

Unfortunately, my caveat is that there is edge enhancement that results in visible edge halos. While the encode is otherwise rock solid -- I found no artifacts, such as aliasing or pixelization -- the edge enhancement, if slight, is clearly visible in longer shots (such as the parade sequence). It is the only element of this presentation that deserves any knocks, though hardly a fatal flaw. In all other respects, 'The Dark Knight' is a stunner.
    Det høres absolutt ut som den verste rævkjøringen i manns minne, ja.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Så hjertens enig! Og som tidligere nevnt, helt utilgivelig å lage barne-TV versjon av den kuuleste Han Solo-scenen ever, der han kverker Greedo i baren!
    +1
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt roen på mattematikken hos release.no

The Digital Bits har flere kilder og hevder at Lucasfilm har en tentativ plan om å lansere boks-settet i oktober 2011. Det vil da passe utmerket for 35-års jubileet for den aller første filmen i serien, Star Wars: A New Hope (1977).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Ikke helt roen på mattematikken hos release.no

The Digital Bits har flere kilder og hevder at Lucasfilm har en tentativ plan om å lansere boks-settet i oktober 2011. Det vil da passe utmerket for 35-års jubileet for den aller første filmen i serien, Star Wars: A New Hope (1977).

Nå skal det sies at det er mange filmselskaper som er flinke til å tjuvstarte litt med jubileumsutgavene sine.

MGM ga jo ut samleboksen for UAs 90-årsjubileum i 2007, selv om UA ble stiftet i 1919. Pinocchio hadde kinopremiere i februar 1940, og 70-års jubileumsutgaven ble gitt ut i mars i fjor. Dumbo fikk en 70års jubileumsutgave i år, og den hadde premiere i oktober 1941 (men 60-års jubileumsutgaven ble gitt ut i oktober 2001).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Nå skal det sies at det er mange filmselskaper som er flinke til å tjuvstarte litt med jubileumsutgavene sine.

MGM ga jo ut samleboksen for UAs 90-årsjubileum i 2007, selv om UA ble stiftet i 1919. Pinocchio hadde kinopremiere i februar 1940, og 70-års jubileumsutgaven ble gitt ut i mars i fjor. Dumbo fikk en 70års jubileumsutgave i år, og den hadde premiere i oktober 1941 (men 60-års jubileumsutgaven ble gitt ut i oktober 2001).

Håper virkelig at de tjuvstarter her og

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •