Rippe DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Rippe DVD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rippe DVD

Ripping av DVD er ikke noe nytt på forumet, men jeg kommer ikke helt i mål. Derfor en ny tråd.

Jeg skal rippe DVD-samlinga over til harddisk, og ønsker god kvalitet, mulighet til å fjerne skrot som previews, reklame, osv. Kun hovedfilm, tekst og lydspor skal rippes. Gjerne en fil. Jeg kommer aldri til å brenne ut til DVD-plater igjen.

Jeg har prøvd ut DVD Shrink (ok, treigt, og mange DVDer klarer programmet ikke å rippe),

Jeg har prøvd ut MakeMKV. Raskt, bra kvalitet men krever opprydning av filer i ettertid og klarer ikke å rippe alle kopisperrede DVDer.

Jeg sitter nå med filmen Shrek. Denne har jeg ikke funnet noe rippe-program som klarer. DVD Shrink, Easy DVD Shrink, MakeMKV og DVDFab har alle gitt feilmeldinger.

Noen som har tips til program som vil fikse rippinga?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du benytter deg av AnyDVD så fjerner deg kopibeskyttelsen og da vil "alle" rippeprogram kunne rippe filmene.

Vil anta at AnyDVD fungerer fint med Shrek, selv om enkelte animasjonsfilmer og Disney dvder har vært kjent for å være litt plundrete

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg og hadde problemer på et par DVDer med DVDShrink, men dette løste seg som forrige innlegg sier med AnyDVD HD.

Synes dette er en fin kombinasjon da en bestemmer selv hva en vil ha med i rippen. Jeg foretrekker full kopi da jeg kan spille de av som en vanlig dvd med tilleggsmateriale og navigere deretter.

Bruker også AnyDVD HD til å rippe BD til ISO. Her skal alt over på en server og kunne deles over hjemmenettverket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AnyDVD

Jeg skal prøve programmet. Ser at det koster noen kroner, eller rettere sagt 63 Euro. Finnes det noen gratisalternativer?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ja det koster noen kroner, men da får du jo oppdateringer etterhvert som de kommer. Angrer på at jeg ikke tok livstids versjonen.
    Har ikke sett noen alternativer nei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •