Emotivia høytallere, kvalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotivia høytallere, kvalitet?

Lurer litt på åssen Emotivia sine høytallere låter. Dem er jo relativt triste og se på, men spiller det noen rolle hvis dem spiller bra? Men så kommer det til prisen, hva får du i norge for denne prisen, som ev. skulle vært bedre?

Eneste er jo at det er 4 Ohm og man bør da ha en reciver/forsterker som orker å dra dette. Det tenkte jeg løse med en XPA-5.

Blirikke lagt noen bestilling enda på en stund men greit å vite hva man skal ha eller holde seg unna.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Lurer litt på åssen Emotivia sine høytallere låter. Dem er jo relativt triste og se på, men spiller det noen rolle hvis dem spiller bra? Men så kommer det til prisen, hva får du i norge for denne prisen, som ev. skulle vært bedre?

Eneste er jo at det er 4 Ohm og man bør da ha en reciver/forsterker som orker å dra dette. Det tenkte jeg løse med en XPA-5.

Blirikke lagt noen bestilling enda på en stund men greit å vite hva man skal ha eller holde seg unna.
    Forsterkerne til Emotiva har fått veldig mye skryt, di skal vist være veldig lik Parasound i klangen. Og når det gjelder Xpa-5 så kan du vertfall ikke slå feil på kvalitet.

Når det gjelder høytalerne så er det veldig få her på forumet som kan svare for seg om jeg ikke tar SKAMMELIG feil, har ikke sett noe til disse på forumet ENDA, men det kan vell bare være jeg som ikke har fulgt med
    Og så er det sakt, når det gjelder høytalere så er det ørene til personen som skal ha høytalerne som bestemmer om lyden er bra
    Men til den prisen så vil jeg sterkt tro att man kan finne noe som spiller ganske bra.

F.eks XTZ 99.36/25 Surroundsystem 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Penere å se til iaf
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall én som har Emotiva-høyttalere her.

EDIT: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tter-frem.html

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er ihvertfall én som har Emotiva-høyttalere her.

EDIT: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tter-frem.html
    Når du sier det, så husker jeg å ha vert innom den tråden en gang før :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar jeg ikke mye feil så har uGn og høytalere fra emotiva. Send han en PM å spør, eller gå inn på tråden hans=)

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og har Emotiva! Det vil si at familien har 4*ERD-1 i familiekinoen. Fantastiske, synes nå jeg. Byggekvalitet og lyd er fantastisk til prisen, og også noen prishakk oppover, mener jeg.

Vi bruker B&W over hele frontlinja, så jeg har ikke noen erfaring med frontene til Emotiva.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksu her på forumet har også høyttalere fra Emotiva og jeg har hørt de spille i oppsettet hans.Jeg fikk nesten hakeslepp.De spillte fullt på høyde med hans forrige høyttalere,GS20 fra Monitor Audio.Her er link til tråden hans...

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...motiva-28.html

-frontrekken-jpg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •