Oppgradere 5.1 hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg tatt meg en runde, og vært innom Hifiklubben og Soundgarden, der jeg prøvehørte henholdsvis B&W DM 685 og Dynaudio DM 2/7. Jeg ble virkelig imponert av begge, og sliter veeeldig med å velge ut en klar favoritt.

Mener Dynaudioen var noe mer oppløst og klar i "toppen", mens B&W var mer dynamisk i forhold til film.. Men det var ikke store forskjeller her heller..

Hva tror dere om forholdet mellom disse?

Ser kanskje best oppgraderingsmulighet med B&W sin serie, da det ligger gode alternativer til center og fremtidige fronter i den matchende 600-serien..

hokeyh: Regner med det ikke blir daft i bunnen med en god sub?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Da har jeg tatt meg en runde, og vært innom Hifiklubben og Soundgarden, der jeg prøvehørte henholdsvis B&W DM 685 og Dynaudio DM 2/7. Jeg ble virkelig imponert av begge, og sliter veeeldig med å velge ut en klar favoritt.

Mener Dynaudioen var noe mer oppløst og klar i "toppen", mens B&W var mer dynamisk i forhold til film.. Men det var ikke store forskjeller her heller..

Hva tror dere om forholdet mellom disse?

Ser kanskje best oppgraderingsmulighet med B&W sin serie, da det ligger gode alternativer til center og fremtidige fronter i den matchende 600-serien..

hokeyh: Regner med det ikke blir daft i bunnen med en god sub?
    Jeg har ikke hørt DM 685 da, bare lillebror.. Jeg ble ikke spesiellt overbevist av denne (skal sies at det var crap-mini-stereo-forsterker også da).. Slik jeg hørte det og som jeg opplevde det:

B&W er mer underholdende, TVILER på at de har mer trøkk (men kan kanskje virke sånn pga "mørk" klang?)..

Dynaudio er mye mer kresen, men storkoser seg fremdeles på det meste.. Spiller veldig mye mer nøytralt, helt rent og en dynamikk jeg aldri har opplevd fra en så liten høyttaler med bare 6,5". Skal sies at jeg IKKE har klart å gitt disse for mye å bite på (og jeg liker ganske godt trøkk )..

Dynaudio har da mange oppgraderingsmuligheter også? Er jo høyttalere fra 6k til noen hundre tusen?

Du må vel bare velge det ørene dine liker best.. Vil du ha underholdning eller mer oppløst og korrekt? Kanskje du skulle vurdere Klipsch om det er film som er nr.1

Det blir ALDRI daft i bunnen med sub (ved mindre du går noe for inni helvettes dritt-greier ).. Men ja, de spiller fantastisk uten sub også spør du meg Tror nok ikke jeg kommer til å bruke sub på musikk (ved mindre det er fest elns.).

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh, for et luksusproblem :P

Ser også nå at B&W DM 683 ligger på avtorget. Da lurer jeg på følgende: Er det ingen vits for meg å prøve meg på disse med min H/K avr355 uten effektforsterker, men med crossover slik at subben gjør jobben på bassbiten?
    Vet at denne krever ganske mye kraft for å fungere optimalt..

Takker for gode tilbakemeldinger på Dynaudioen, hokeyh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan garantere at H/K din blir for liten for å drive DM683 på en skikkelig måte. Men hei, du skal vel neppe ha denne receiveren resten av ditt liv, kanskje du finner ett billig effekttrinn på bruktbørsen også, og da kan det bli virkelig moro. Bare styr unna NAD da denne komboen fungerer svært dårlig i mine ører, låter skarpt som ett barberblad.

Jeg kan anbefale DM683 varmt, ankepunktet på de som ligger på torget er fargen, light oak, får sånn "kjøpt på Jysk følelse" , og at de krever sin forsterker.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd de skal være så jævla tunge å drive :P
    Enig i at fargen ikke er optimal ja!

Hva mener du effekttrinnet bør ha av kapasitet for å gi liv til disse høyttalerne?

Budsjettet mitt tilsier nok at jeg bør gå for stativhøyttalerne i første omgang ja..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva mener du effekttrinnet bør ha av kapasitet for å gi liv til disse høyttalerne?

Budsjettet mitt tilsier nok at jeg bør gå for stativhøyttalerne i første omgang ja..
    Dynaudioene er bedre (A) funker kjempebra på crap forsterker og fantastisk på bedre

EDIT: må si at jeg så en film igår :P Høyttalerne fungerte kjempebra og var ikke særlig tamt uten sub etter den nye ampen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viktigste er at forsterkeren har nok stor strømbank til å forsyne høytalerne med strøm. Jeg bruker en Vincent SP-331 med ei strømforsyning på 1 KW 2x150 watt. Kunne godt ha vært 200 watt og gjerne mere.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Viktigste er at forsterkeren har nok stor strømbank til å forsyne høytalerne med strøm. Jeg bruker en Vincent SP-331 med ei strømforsyning på 1 KW 2x150 watt. Kunne godt ha vært 200 watt og gjerne mere.
    Eller så kan du gå for en kvalitets PA-forsterker ved mindre du har noe imot litt viftebråk.. Jeg legger ikke så mye merke til min Crown forsterkeren, skal spille passe lavt før jeg hører noe..

Skal sies at jeg fikk den for 4,3k.. og den leverer 380w x2 - 8 ohm, 600w x2 - 4 ohm..

QSC har også noen bra og relativt billige forsterkere Ikke gå for noe alta, behringer elns..

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok ikke aktuelt med effektforsterker nå i første runde uansett, men det er nok løsningen for fremtiden

Så regner jeg med at det blir foretatt et høyttalervalg i løpet av uka som kommer

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok ikke aktuelt med effektforsterker nå i første runde uansett, men det er nok løsningen for fremtiden

Så regner jeg med at det blir foretatt et høyttalervalg i løpet av uka som kommer
    Du får si i fra hva du ender opp med da Så Pelham 123 i går på Blu-ray og herregud, dynaudioene duger VIRKELIG til fim også

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det

Kontaktet Geir Nordby i Lyd&Bilde og han anbefalte både 2/7 og 685, men holdt en liten knapp på din favoritt hokeyh, 2/7'n

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det

Kontaktet Geir Nordby i Lyd&Bilde og han anbefalte både 2/7 og 685, men holdt en liten knapp på din favoritt hokeyh, 2/7'n
    Woho! ja det er en glimrende høyttaler.. gleder meg til å fyre på en sub også slik at jeg kan tyne dem enda mer, heheh ^^

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det gamle høyttaleroppsettet solgt, så nå ble det veldig tomt og trist her uten høyttalere..

Så ser det ut som jeg lander på B&W, pga pris. Hifiklubben har satt ned prisen på hele 600-serien, og for en lutfattig student passer det nok best. Hadde 2/7 kostet det samme, hadde jeg nok valgt den. Skal ta med forsterkern på HFK for en siste test i morgen tenker jeg.

Nå ble det veldig "kjedelig" i stua her, så gleder meg skikkelig til å få nye høyttalere i hus

Oppsettet som kommer i hus blir nok følgende:

Front: B&W 685
    Center: JBL ES25C
    Surr.: JBL ES10
    Sub: JBL ES250P

Regner med å bytte ut Center å surround til B&W når økonomien tillater det
    Alt utenom fronter blir kjøpt brukt til overkommelig pris.

Vil takke de som har tatt seg tid til å gitt meg tips og råd

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry at jeg kommer så sent med denne anbefalingen, men til den prisen så tror jeg Swans konkurerer mer en bra. Jeg ble litt frelst av Swans etter jeg hørte dem.

Sjekk Swans på L-sound Kart - L-Sound AS

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Sorry at jeg kommer så sent med denne anbefalingen, men til den prisen så tror jeg Swans konkurerer mer en bra. Jeg ble litt frelst av Swans etter jeg hørte dem.

Sjekk Swans på L-sound Kart - L-Sound AS
    Tror du har rett. Likevel ser jeg at prisen ligger et par lapper over mitt valg, og for meg som er student er det veldig avgjørende Forskjellen på knekkebrød og biff Dette er ikke en studentvennlig hobby! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W + Nad

Jeg kjører Nad 218 som effekt forsterker på B&W 603 høytalere og synes dette låter meget bra. Kan det være øret som hører som avgjør om høytalere skriker eller ikke på de forskjellige kombinasjonene mellom høytalere og forsterkere. Har selv vært på lytterunde og funnet Klipsch høytalere til å være skrikende i mine ører hos Ton-art i Trondheim.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikazee
    Jeg kjører Nad 218 som effekt forsterker på B&W 603 høytalere og synes dette låter meget bra. Kan det være øret som hører som avgjør om høytalere skriker eller ikke på de forskjellige kombinasjonene mellom høytalere og forsterkere. Har selv vært på lytterunde og funnet Klipsch høytalere til å være skrikende i mine ører hos Ton-art i Trondheim.
    Ja, det er nok veldig individuelt for hva som betegnes som riktig lyd. Det varierer nok også en del mellom ulike høyttalermodeller og forsterkerserier, selv om de er fra samme merke.

Det er vel derfor man alltid skal lytte på kombinasjonen før man kjøper

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Siste oppdatering i den eviglange høyttalerjakten:

Var på hifiklubben med H/K avr355'en min idag, og skulle teste den på forhåndsutvalgte B&W 685. Fungerte kjempefint.
    MEN så skjedde det: Måtte for morro skyld også prøve meg på B&W 683 med H/K'n.. De fleste sier jo at det blir for lite strøm til denne høyttaleren. MEN lyden var jo knallbra den! Enda mer oppløst i det øvre sjiktet enn 685, og mere trykk (så klart). Ingen tvil om at denne høyttaleren har mere å gå på med større effekt, men lyden var meeeget god fra min forsterker også.

Så nå er jeg enda mer usikker på valget. Størrelsen på høyttaleren HAR noe å si i forhold til stuestørrelsen, men samtidig vet jeg at jeg skal ha gulvstående i fremtiden, og bruke stativht jeg skulle kjøpe nå bak når tiden for det kommer. Men B&W 685 er jo jævla dyp, og så duger jo 686 nesten like bra som bakhøyttalere..

Dessuten er det nesten en måneds leveringstid på 685'n om dagen også..

Hva tror dere? Jeg har tross alt 12" sub som hjelper 685.. 685 VS 683. 4700kr + stativ vs 10000kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke hørt de andre modellene som nevnes her, men faren min har B&W 685 og jeg må si meg veldig imponert over disse. God dynamikk og faktisk overraskende mye trøkk i forhold til størrelse. Han driver de med en Solo acram mini (2*25w) elns så er ikke tvil om at det er mer å hente, men de spiller veldig godt med denne også.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har dessverre ikke hørt de andre modellene som nevnes her, men faren min har B&W 685 og jeg må si meg veldig imponert over disse. God dynamikk og faktisk overraskende mye trøkk i forhold til størrelse. Han driver de med en Solo acram mini (2*25w) elns så er ikke tvil om at det er mer å hente, men de spiller veldig godt med denne også.
    Har også latt meg imponere av disse. Men som jeg skrev i forrige innlegg så er vel B&W 683 enda mer imponerende. Prisforskjellen og størrelsen er det som gjør meg usikker.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •