Elektrostat-gjengen! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 116
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Litt generelt vil jeg si at forsterkere til disse høyttalerene bør veie 40 kg. ++
    Det er et utgangspunkt.
    Hm.. min effekt veier 11kg - og det går meget bra.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm.. min effekt veier 11kg - og det går meget bra.
    Vi taler i generelle vendinger her :-)
    Slik jeg kjenner disse høyttalerne "tar de det de får" og jeg tror ikke en forsterker som er for stor er produsert ennå :-)
    Husker ennå når jeg kom inn på DbHiFi i Oslo og sa jeg hadde bygget LaFolia. Selger sa: Slike kunder er det beste vi vet. Før han vennelig geleidet meg inn på "bakrommet" hvor han hadde Mark Levinson. Det var så dyrt at sjokket satt i en uke etterpå.
    Det endte med at jeg kjøpte Grantene på Boas til en brøkdel av prisen, og det var et godt valg som åpnet mine øyne for rør.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Vi taler i generelle vendinger her :-)
    Slik jeg kjenner disse høyttalerne "tar de det de får" og jeg tror ikke en forsterker som er for stor er produsert ennå :-)
    De er sultene ja..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva er en rimelig forsterker,(ca 6 lapper ferdig inn til norge) Dette er XPA-2. Denne veier solide 34kg ca, og yter 500W i 4ohm. Acoustatene er oppgitt til 4ohm, så det kan jo bli spennende. Men Vincent SP-331 står også på lista, men denne yter vesentlig mindre enn Emotiva.

Noen rør-pre til en rimelig pris dere kan anbefale? Trenger jo ikke å være så dyre saken, da det er et flust av rør å teste :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Noen rør-pre til en rimelig pris dere kan anbefale? Trenger jo ikke å være så dyre saken, da det er et flust av rør å teste :-)
    En drøss med gode rør-pre på bruktbørsen til hifisentralen rett som det er.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør være mer forsiktig i ditt valg av pre enn effekt. Forforsterkeren er ekstremt viktig for sluttresultatet, watt er billige mange ganger, men gode forforsterkere er en relativ sjelden vare synes jeg.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva XPa-1

Har sett på disse selv for prisen er jo veldig hyggelig. Syntes de får varierende kritikk og har ikke hørt noen som har prøvd dem på paneler.
    Hvis noen har slike til salgs og er villig til å ta en demo så kanskje...

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd for oss med flate høyttalere dette.8)

Når det gjelder effektforsterker som nevnt i tråden:
    Jeg har selv Magnepan MG1.6QR (modellen mellom Hoj og Fattigmann sine). Jeg bruker Earthquake Cinenova Grande 5 som effektforsterker (- Earthquake Cinenova Effektforsterkere), og det fungerer veldig bra. Det er en effektforsterker med 5 separate monoblokker som yter 608W i 4 ohm.
    Som pre bruker jeg for tiden en Yamaha VX-663. Det fungerer greit nok, men jeg har bestilt en Emotiva UMC-1( http://emotiva.com/umc1.shtm) som en ren pre-prossesor.
    Skal etter planen bli shippet fra USA i midten av mars, så det blir spennende å høre hvordan den vil fungere.

Edit: Effektforsterkeren veier inn på litt over 50 kg.....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå til gode å teste slike store effektforsterkere som det du har gary7, det hadde vært gøy. Jeg har testet DK Designe VS.1 Reference Mk.III (300W@4 ohm) Det var litt mer krefter en det jeg har, men lyden var på langt nær så god. Dette er en hybrid (rør-transistor) sak som veier 35kg

Min lille tass på 11kg gir 280w@4ohm, det er en AB forsterker, A de 30 første.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg har ennå til gode å teste slike store effektforsterkere som det du har gary7, det hadde vært gøy. Jeg har testet DK Designe VS.1 Reference Mk.III (300W@4 ohm) Det var litt mer krefter en det jeg har, men lyden var på langt nær så god. Dette er en hybrid (rør-transistor) sak som veier 35kg

Min lille tass på 11kg gir 280w@4ohm, det er en AB forsterker, A de 30 første.
    Er ikke dette samme forsterker Ronnyr her på forumet brukte på sine Acoustat med digert hell? :shock: Kanskje jeg skal titte nærmere på denne!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette samme forsterker Ronnyr her på forumet brukte på sine Acoustat med digert hell? :shock: Kanskje jeg skal titte nærmere på denne!
    Mulig det, den er ikke så dum.. Hos meg så ble den litt for lite detaljert i toppen og litt for smal lydbilde, men ellers bra.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg redd det samme kan skje her. Jeg vet at Krell skal være helt konge på Acoustat, ifølge Frode himself hos Acoustic Tuning, men det blir rett og slett for dyrt for min lommebok desverre.. :-(

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har vi King's Audio som bl.a Maxwell fører.. jeg har bare hørt deres queen høyttaler, og må si jeg ble meget meget skuffet - diskanten låt rett og slett ikke bra.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, mye som låter dårlig, men da må en ta rom i betraktning også da.. Men Maxwell har vel demo rom dem bruker? Du som bor i Stavanger vet jo sikkert det :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, mye som låter dårlig, men da må en ta rom i betraktning også da.. Men Maxwell har vel demo rom dem bruker? Du som bor i Stavanger vet jo sikkert det :-)
    Det var der jeg hørte de :? :shock:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oida. Såppas.. Da tyder på at det er noe veldig sært.. Eller med andre ord. Så sært at det blir for drøyt. Samme som den toppmodellen til Montana jeg hørte på Hortenmessa i 2008. Det låt seriøst CRAP. Og rommet der var heller ikke så dårlig mtp størrelsen på høyttalerne. De svære Usher imponerte heller ikke på messa i fjord, men det var noe helt anna enn den Montana modellen jeg hørte..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire ser man ikke så ofte her til lands men den er rå på elektrostater.
    Gayle Sanders fra Martin Logan har jo egne høyttalere, Innersound var jo hans design, de har fått nytt navn :Sanders Sound Systems - Model 10
    Han har også effektforsterkere, OEM fra Coda technologies, herhjemme forhandlet av PMAudio, de er helt rå..., men igjen, smaker det så koster det.
    Som nevnt, Plinius kommer man over på andre bruktbørser til rimelig penge, den er en klassiker på elektrostater også, sammen med Nakamichi PA7 II.
    Nakamichi PA-7 Reviews

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nakamichi har jeg hørt mye bra om. Men aller først, så tror jeg faktisk at jeg skal teste Emotiva. Prisen er jo helt uslåelig mtp spec's og samtidig veie så mye som over 30kg, og ser vanvittig stilren og tøff ut. Dette er deifinitivt det merket som står øverst på hylla om dagen, og ikke minst Vincent, om jeg skulle få en til riktig pris.

Men aller først, må jeg frigjøre litt kapital, noe jeg håper at jeg får gjort ganske snart! :-)

EDIT: Er forresten Emotiva XPA-2 det er snakk om :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dk Design MK3 Reference

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du bør være mer forsiktig i ditt valg av pre enn effekt. Forforsterkeren er ekstremt viktig for sluttresultatet, watt er billige mange ganger, men gode forforsterkere er en relativ sjelden vare synes jeg.
    Et meget godt poeng som mange burde fokusere mye mer på...

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •