Elektrostat-gjengen! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 116
    Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haum,

Var tanken bare "gitter" som beskyttelse?

Eller tenker du på mellomtonen og diskanten "gitter" ?

Morsom tanke gitt

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Haum,

Var tanken bare "gitter" som beskyttelse?

Eller tenker du på mellomtonen og diskanten "gitter" ?

Morsom tanke gitt
    tenkte å få en cv til å spille finere :lol:

men det var bare en morsom tanke... hehe.. tipper resultatet ikke hadde blitt bra uansett...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt artig tanke, men tviler på at det funker i praksis. Men tanken var faktisk god ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Driver å vurderer en Emotiva XPA-2. Er dette noe en kan prøve på elektrostater med hell tro? mtp pris, så tviler jeg på at jeg får noe bedre. Har jo fått masse lovord her inne også. Noen elektrostat folk som har litt peil på om denne greier den lasta? Min Denon greier de, men ikke bra nok. Laaangt ifra.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hmm.. Driver å vurderer en Emotiva XPA-2. Er dette noe en kan prøve på elektrostater med hell tro? mtp pris, så tviler jeg på at jeg får noe bedre. Har jo fått masse lovord her inne også. Noen elektrostat folk som har litt peil på om denne greier den lasta? Min Denon greier de, men ikke bra nok. Laaangt ifra.
    Jeg sikler hele tiden på vincent sine monoblokker. De med rør.
    De skal visst være fin kombo..

Emotiva har jeg ikke hørt før dessverre..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har jeg ikke fått med meg.

Ang. kulepenn, så var det mine DIY-fostex'ere som guttungen leket seg med.

Jeg har Magenpan MG12QR, disse er små vs. Fattigmann sine, men jeg liker de ekstremt godt. Og som det sies i tråden, jeg tviler på at disse blir byttet ut før de har gjort sitt - og må kastes.

Jo, de er tungdrevene - de er ikke perfekte for de som vil ha høttalere med mye trykk i bassen, men du verden - for en herlig lyd likevel. Her sliter en ikke med at enkelte deler av lyden ikke henger sammen med resten, da dette ikke er noe hybrid-sak slik som bl.a en del ML'er har. Jeg har ennå tilgode å høre en ML der jeg synes bassen passer sammen med mellomtonen, men nå har jeg ikke hørt alle - så den kan nok finnes. Diskanten synes jeg også er langt bedre en de ML'er som jeg til nå har hørt. Silkemyk og meget detaljert.

En venn av meg har martin logan cls II, og han har altid snakket om hvor bra hans system er, og diskanten hans var rett og slett herlig. Han kom til meg en dag for å høre på mitt - og måpet. Dette var noe helt annet sa han, fy så godt lyden henger sammen, og hans diskant var rett og slett dårlig vs. Magnepanene som jeg har.

Noe bedre lyd til under 20.000,- vet jeg rett og slett ikke om. Men de krever en del krefter da.

Som jeg sa - jeg har ikke tenkt å bytte ut disse.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ

Jeg har Magenpan MG12QR, disse er små vs. Fattigmann sine, men jeg liker de ekstremt godt. Og som det sies i tråden, jeg tviler på at disse blir byttet ut før de har gjort sitt - og må kastes.

Jo, de er tungdrevene - de er ikke perfekte for de som vil ha høttalere med mye trykk i bassen, men du verden - for en herlig lyd likevel. Her sliter en ikke med at enkelte deler av lyden ikke henger sammen med resten, da dette ikke er noe hybrid-sak slik som bl.a en del ML'er har. Jeg har ennå tilgode å høre en ML der jeg synes bassen passer sammen med mellomtonen, men nå har jeg ikke hørt alle - så den kan nok finnes. Diskanten synes jeg også er langt bedre en de ML'er som jeg til nå har hørt. Silkemyk og meget detaljert.

En venn av meg har martin logan cls II, og han har altid snakket om hvor bra hans system er, og diskanten hans var rett og slett herlig. Han kom til meg en dag for å høre på mitt - og måpet. Dette var noe helt annet sa han, fy så godt lyden henger sammen, og hans diskant var rett og slett dårlig vs. Magnepanene som jeg har.

Noe bedre lyd til under 20.000,- vet jeg rett og slett ikke om. Men de krever en del krefter da.

Begynner å ligne noe da, da han som eier CLS II måper når han kom i ditt rom. Skulle gjerne ha opplevd oppsettet ditt en dag! :-) Jeg håper jeg selv på å finne rett elektronikk til mine hybrider, men det er ikke så enkelt, for Acoustat er ikke så kjent her til lands, og jeg er nesten sikker på at jeg kan telle på hånda, hvor mange her inne som har hatt sånne.

Har tråla litt av vert etter de på google, og prøvd å finne no reveiws, men har ikke funnet noe fasit enda :-(

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er det jeg også tenkte på aller først, men jeg vet ikke om SP-331 vil holde til Acoustatene. Mulig jeg må opp på 993 for å få noe stabilt på Ohm området. Disse er heller ikke så "skumle" å drive med en vanlig forsterker som for eks. Martin Logan som har ganske fallende ohm på litt guffe. Acoustatene er vel ikke i nærheten, men det er fremdeles en forsterkerkrevende høyttaler som selv Denon PMA2000R sliter med å drive. Jeg har drevet Cerwin Vega CLS215 med den, uten spesielle problemer. Så der ser man virkelig hva som faktisk skjuler seg bak paneler. Med riktig forsterker, tipper jeg dette kommer til å spille temmelig tøft! :-D

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å ligne noe da, da han som eier CLS II måper når han kom i ditt rom. Skulle gjerne ha opplevd oppsettet ditt en dag! :-) Jeg håper jeg selv på å finne rett elektronikk til mine hybrider, men det er ikke så enkelt, for Acoustat er ikke så kjent her til lands, og jeg er nesten sikker på at jeg kan telle på hånda, hvor mange her inne som har hatt sånne.

Har tråla litt av vert etter de på google, og prøvd å finne no reveiws, men har ikke funnet noe fasit enda :-(
    Vel det meste du trenger å vite om Magnepan skulle være samlet her.
    MUG : Magnepan Users Group

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent monoblokker med rør? hvilken modell da? Jeg hadde engang spp 998. (med mine request) De var en fin kombo!

Hvordan får jeg lastet opp bilder uten at de blir vist frem som "mini bilder"?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Vel det meste du trenger å vite om Magnepan skulle være samlet her.
    MUG : Magnepan Users Group
    Nå var det ikke helt Magnepan jeg skulle finne noe om, men Acoustatene jeg selv har. Men takk for at du finner fram sånt. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har selv CLS II (med halcro ssp220 og mc50) , og er i Nirvana tilstand når jeg virkelig er i lytte humør.
    Hva slags forsterker brukte kompisen din?
    Må si ble nysgjerrig på ditt oppsett siden kompisen din ble virkelig imponert.
    For sånn det lyder hos meg så syns det blir vanskelig å slå.

Beste elektrostat jeg noen gang har hørt er fra sunrise audio. (mener det var det det het) Har lenge prøvd å skaffe info om disse uten hell. Tror de er avviklet.. Hørte disse for 13 år siden. Noen som vet noe om disse?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke helt Magnepan jeg skulle finne noe om, men Acoustatene jeg selv har. Men takk for at du finner fram sånt. :-)
    Det er det som er det greie med magnepan, de er meget stabile, konstant 4ohm sies det, og det stemmer ganske godt. Jeg har målt mine over lengere tid, 3,8ohm var det laveste de ble presset ned i, men ellers helt stabile på 4ohm.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Jeg har selv CLS II (med halcro ssp220 og mc50) , og er i Nirvana tilstand når jeg virkelig er i lytte humør.
    Hva slags forsterker brukte kompisen din?
    Må si ble nysgjerrig på ditt oppsett siden kompisen din ble virkelig imponert.
    For sånn det lyder hos meg så syns det blir vanskelig å slå.

Beste elektrostat jeg noen gang har hørt er fra sunrise audio. (mener det var det det het) Har lenge prøvd å skaffe info om disse uten hell. Tror de er avviklet.. Hørte disse for 13 år siden. Noen som vet noe om disse?
    Han har noe ec-effekt, og copland rør-pre

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er det greie med magnepan, de er meget stabile, konstant 4ohm sies det, og det stemmer ganske godt. Jeg har målt mine over lengere tid, 3,8ohm var det laveste de ble presset ned i, men ellers helt stabile på 4ohm.
    Ikke sant.. Jeg får rett og slett bare teste litt, og se hva som funker best her, av Emotiva, eller Vincent. Rør-Pre skal jeg uansett bruke, så det kan bli spennende :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant.. Jeg får rett og slett bare teste litt, og se hva som funker best her, av Emotiva, eller Vincent. Rør-Pre skal jeg uansett bruke, så det kan bli spennende :-)
    Rørpre fungerer meget bra hos meg. Den beste oppgraderingen jeg har hatt i mitt system.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra forsterkere til elektrostater inkluderer alle der er stabile. Nad, Plinius, McIntosh, CJ, Nakamichi Stasis, ML, Bryston, Krell, Coda, Sunfire, større rørforsterkere, og som nevnt visse Vincent modeller f.eks.
    Glem alt om surround receivere osv....
    Noen bruker også ICE forsterkere med godt resultat, men de passer ikke alltid helt alle høyttalere, og brukers smak. Tendensen er fortsatt tradisjonelle forsterkere...
    Valg av størrelse på forsterker avhenger av rommets størrelse, med et lite rom klarer du deg fint med mindre enn 70 watt, for større rom så mye som muligt egentlig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om konstruksjonene er forskjellige ville jeg tro de trives med ganske like forsterkere.
    Idag bruker jeg en JungSon med 6X80 watt klasse A. Syntes det spiller nære Nirvana, men den mangler nok litt krefter.
    Tidligere hadde jeg Grant 200W rør mono trinn. Disse ble også brukt på Quad ELS 63 og LaFolia. De hadde mere krefter, men lydbildet er rimelig ligt, savner de litt..
    Har i det siste prøvd en McIntosh MC500 og den blir ikke lett å levere tilbake. Hvis vi glemmer prisen mener jeg et par MC501 vil drive disse forbi Nirvana og helt til himmelriket hvor engelene bor :-)
    Så vidt jeg vet brukte guruene og Magnepan selv McIntosh når de testet dem..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bra forsterkere til elektrostater inkluderer alle der er stabile. Nad, EC, Plinius, CJ, Nakamichi Stasis, ML, Bryston, Krell, Coda, Sunfire, større rørforsterkere, og som nevnt visse Vincent modeller f.eks.
    Glem alt om surround receivere osv....
    Noen bruker også ICE forsterkere med godt resultat, men de passer ikke alltid helt alle høyttalere, og brukers smak. Tendensen er fortsatt tradisjonelle forsterkere...
    Valg av størrelse på forsterker avhenger av rommets størrelse, med et lite rom klarer du deg fint med mindre enn 70 watt, for større rom så mye som muligt egentlig.
    JungSon er en surround receiver :-) Men kanskje ikke helt som de du tenkte på..
    Paneler er tunge å dra så jeg støtter forsterkerene du har listet +McIntosh, J. Roland, etc.
    Litt generelt vil jeg si at forsterkere til disse høyttalerene bør veie 40 kg. ++
    Det er et utgangspunkt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Så vidt jeg vet brukte guruene og Magnepan selv McIntosh når de testet dem..
    Det stemmer, nestsjefen for Talk Electronics har samme effektforsterker som jeg har, og til høyttalere har an Magnepan MG12, men jeg skulle likt å prøvd noe annet en gang. Jeg har prøvd mye rør - men ennå ikke funnet en som jeg liker godt nok, rør i pre derimot er meget bra..

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •