Miller & Keisler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Miller & Keisler

Hørte MK Xenon surround system i dag.. og må bare si WOW for en vanvittig lyd... hvorfor er ikke dette mer kjent og omtalt? Helt utrolig lyd i disse små sakene... Har tidligere latt meg imponere av Bose, men dette var noe helt annet, og fikk meg til å vurdere å bytte ut mine Klipsch surround systemplaner med et slikt sett.. spillte vanvittig høyt, masse bass og trykk, utrolig detaljert og fin lyd....

Noen Fler som har hørt dette?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Yepp, har hørt et av de gamle settene, og helt enig - fantastisk til filmlyd, med imponerende detaljering, mellomtone og ikke minst trøkk i diskanten. Vet ikke helt om de kan sammenlignes med større Klipsch-høyttalere som RF62, da tross alt størrelsen på de begrenser dynamikken noe, men at det er fantastisk bra - spesielt gitt størrelsen - er jeg definitivt enig i! Vet at BEF har M&K, og han er jo mr. kino...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et M&K-sett uhørt etter og bare ha lest positive omtaler om det. Skuffelsen var derfor enorm da jeg fikk koblet det opp hjemme til en surroundforsterker fra Onkyo. Der var en alt for hard spillestil for meg. Det spillte grisehøyt, med en diskant/mellomtone som lett kunne knust glass tror jeg. Trøkket i bassen uteble fullstendig også.

Settet ble kjøpt inn for musikk-dvd og noe tv-titting, men prisen(40k) kunne ikke forsvares i det hele tatt syns jeg. Fikk det heldigvis byttet inn i et HK HS350 system som jeg faktisk syns fungerte bedre i stuen min. Selvfølgelig ikke samme dynamikken i dette, men det og bli skremt vettet av diskant og mellomtone er ikke min greie.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, høyeffektive høyttalere er definitivt ikke noe for alle, og jeg skal være enig med deg at mellomtonen kan bli litt "ivrig", som nok er litt av utfordringen med mange høyttalere i små kabinetter... Blir jo litt som storversjonen av BOSE, men med langt bedre mellomtone og detaljert diskant, men samtidig vil det jo nødvendigvis være vanskelig å fullt ut kompensere for manglende høyttalervolum i mellomtone / bass.

Selve subben mangler også litt i bånn på det setter jeg har hørt, men den er samtidig veldig kjapp og "guffete"...

...er for øvrig enig i at 40K er litt mye kanskje, da er det jo ikke langt opp til f.eks. Klipsch sitt THX ultra2-sett, som tross alt spiller en del bedre etter mitt syn men samtidig jo har kabinetter i en helt annen størrelsesliga (man fremdeles mindre enn mye annet selvsagt...).

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg kjøpte et M&K-sett uhørt etter og bare ha lest positive omtaler om det. Skuffelsen var derfor enorm da jeg fikk koblet det opp hjemme til en surroundforsterker fra Onkyo. Der var en alt for hard spillestil for meg. Det spillte grisehøyt, med en diskant/mellomtone som lett kunne knust glass tror jeg. Trøkket i bassen uteble fullstendig også.
    Det du beskriver der kan man lett oppleve med M&K vis man ikke bruker litt tid på å sette det opp 100%. Det er meget plassering kresent for å ytte bra.

Jeg kjøpte M&K 150SS for litt over 4år siden nå og kan ikke si annet enn jeg har vært meget fornøyd med det. Skal dog innrømme at jeg var meget skuffet da jeg koblet det opp første gang, måtte bruke endel timer for å få det til å spille skikkelig.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan minne litt om noen forminskede klipscher settet jeg hørte på kostet 27000 med forsterker (H&K).. spillte ganske hardt ja, men er sånn jeg liker det Kunne vært artig med noe slikt til filmbruk og noen vanlige HT til Musikk for eksempel.. slet litt med å finne specs osv til noen av de, så om noen har det så er det bare å slenge ut, i tillegg til erfaringer opplevelser og spm Er jo utrolig Konevennlig som feks Bose, men mener etter min opplevelse at dette var hakket råere!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •