Lydforskjell!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Lydforskjell!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydforskjell!

Fikk i dag hjem en SVS PC-13 ultra, men når jeg koblet den opp og begynte å spille så følte jeg at det forsvant noe power fra fronthøytalerene som da er klipsch RF-63. Har også en Parasound Halo A51, kan det være at subben stjeler strømmen som frontene hadde? Noen som har opplevd det samme?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    Fikk i dag hjem en SVS PC-13 ultra, men når jeg koblet den opp og begynte å spille så følte jeg at det forsvant noe power fra fronthøytalerene som da er klipsch RF-63. Har også en Parasound Halo A51, kan det være at subben stjeler strømmen som frontene hadde? Noen som har opplevd det samme?

den stjeler neppe strøm.

men du har muligens delings frekvens på 80hz? så slutter jo RF63 å spille frekvenser den tidligere spilte, som nå SVS har tatt over..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller du sliter med utfasinger.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kun har satt den opp uten å justert/kalibrert så er det nok utfasing som pnerbye sier. Relativt greit å rette på. Sjekk ut tråden til Hellnoob.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk med 60 eller 40hz x-over og la fronetene jobbe de får bra med kraft så bør være bra med fart i bassen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    den stjeler neppe strøm.

men du har muligens delings frekvens på 80hz? så slutter jo RF63 å spille frekvenser den tidligere spilte, som nå SVS har tatt over..
    hvor mye bør den stå på da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du kun har satt den opp uten å justert/kalibrert så er det nok utfasing som pnerbye sier. Relativt greit å rette på. Sjekk ut tråden til Hellnoob.
    har tatt romkalibrering med reciveren på den, hva er utfasing? :S

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfasing får du når flere elementer spiller samme frekvens, men ikke helt samtidig. Se for deg at det er forskjell på avstanden fra øret ditt til de forskjellige elementene. Da vil lydbølgene krysse hverandre på turen i stedet for å ligge oppå hverandre. Da vil lydbølgene kansellere hverandre ut i varierende grad, utfasing. Det er viktig at du unngår dette så mye som mulig for det er ikke så mye som skal til før lyden blir svakere og grøtete.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Utfasing får du når flere elementer spiller samme frekvens, men ikke helt samtidig. Se for deg at det er forskjell på avstanden fra øret ditt til de forskjellige elementene. Da vil lydbølgene krysse hverandre på turen i stedet for å ligge oppå hverandre. Da vil lydbølgene kansellere hverandre ut i varierende grad, utfasing. Det er viktig at du unngår dette så mye som mulig for det er ikke så mye som skal til før lyden blir svakere og grøtete.
    okei, takk for forklaringen hva bør jeg stille på da, og fant ikke den tråden som du nevnte tiligere?:S

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    okei, takk for forklaringen hva bør jeg stille på da, og fant ikke den tråden som du nevnte tiligere?:S
    netopp fått meg en pc-13 ultra selv, det er ikke sub du bare kan slå på og så spille av:P den vil spille minst 50 ganger bedre hvis du kalibrerer den skikkelig, jeg driver å leser på det nå, men å bare følge manualer ekke så lett, brukes ofte avanserte ord og utrykk jeg ikke kjenner bær av:P skaff deg en Radioshack om du ikke har en, koble den opp mot pcen med vanlig lydkabel, skaff deg programmet og filene her: http://avforum.no/forum/guider-audio...eq-wizard.html

så leser du manualen for hvilke instillnger du skal prøve med i utgangspunktet, det er ca 6 "spaker/knapper" på subben jeg ikke forstår bær av, tar en god del tid for å forstå dem:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •