Samsung høytalere som matcher led tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung høytalere som matcher led tv?

Hei! Har en samsung led tv (7070) og ville gjerne hatt høytalerene som matcher denne tv'en. Har sett det er et dvd 2.1 system og et blu-ray system HTX720 & HTBD7200 som har disse høytalerene.. Trenger kun høytalerene da jeg har blu-ray,forsterker og sub fra før. Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt disse separat?

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at du får kjøpt disse separat. Høyttalerene har effekt på 400 watt.... Det tviler jeg også sterkt på http://avforum.no/forum/images/smili...n_confused.gif

Var jeg deg ville jeg heller sett på: Komplett.no - Scansonic S4-BLACK Stativhøyttaler

Vet ikke hvordan disse måler seg opp mot samsung sine, men tror ikke det er ekstreme forskjellen. De er små, pianolakk og kan monteres på vegg. Du kan også kjøpe senter og bakhøyttalere senere om du ønsker det.

Har selv audioengine 2 (Komplett.no - d'feldt Audioengine 2 Sort, Aktivt) koblet til tv'en og de ble et merkbart løft fra de elendige tv-høyttalerene. Så dersom scansonic sine er jevngode med A2, kan de anbefales.

Ellers ville jeg sett rundt om på hifisjapper, da jeg ikke har helt tro på plastikkhøyttalere fra samsung.

Surround.no har også gode høyttalere i pianolakk (XTZ 93.22 PAR XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten)
    Disse kan jeg garantere er et par hakk bedre enn samsung sine http://avforum.no/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gå for et annet merke? Det har kommet mange kompakte høyttalere fra anerkjente produsenter de siste årene, som går Samsung en høy gang når det kommer til lydkvalitet.

Husk også at en kompakt høyttaler som er laget for å brukes med et spesifikt anlegg ikke nødvendigvis vil være en god match til din forsterker.

Dali Fazon

DALI FAZON SAT Høyttalere - Flat høyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

KEF HTS6001

KEF

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører XTZ 99.26/25 i front på min 6 serie led, knall fint og kona klager ikke

Men det er mange veier å gå her. Design høytalere er det nok av der ute, ville forsøk noe annent en Samsung sine, Samsung er drit bra på bilde, og ikke bra på lyd.

Så først må vi vite hva du skal ha, design eller tradisjonelle høtalere?

Design; Audiopro, B&W, CW, Dali m.m.

Trad: Ja, allt de andre (bare ikke kjøp noe som forsterkeren din ikke klarer å dra rundt)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips,er først og fremst designet jeg er ute etter. Har et par b&w wm1 som er montert på veggen på hver side av tv'en ,men syns disse blir for store og klumpete til å ha på veggen i forhold til den tynne tv'en :/ forsterkeren jeg bruker er h/k 970. Er klar over at disse samsung høytalerene helt sikkert ikke er konge på lyd , men syns de ser veldig bra ut sammen med tv'en. Får heller ha god lyd i tv stua i 2.etg.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenng
    Takk for gode tips,er først og fremst designet jeg er ute etter. Har et par b&w wm1 som er montert på veggen på hver side av tv'en ,men syns disse blir for store og klumpete til å ha på veggen i forhold til den tynne tv'en :/ forsterkeren jeg bruker er h/k 970. Er klar over at disse samsung høytalerene helt sikkert ikke er konge på lyd , men syns de ser veldig bra ut sammen med tv'en. Får heller ha god lyd i tv stua i 2.etg.

In-wall, subb har du allerede Kan bli skikkelig bra, både lyd og design.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være en mulighet ! hva er å anbefale av in-wall høytalere da?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenng
    Det kan jo være en mulighet ! hva er å anbefale av in-wall høytalere da?
    Jeg liker Dali sin ikon serie, og ville gått den veien, men med en god og musikalsk subb. de har fronter og en senter i den serien, setter deg ca. 15k tilbake nytt (uten subb).

Jeg bruker onwall utgaven som bakhøytalere og de låter kjempe bra (har testet dem i stereo også).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flotte ut de igrunn! Så b&w hadde noen greie også , sikkert en bra måte å kombinere god lyd å design.. Spørs hvordan den bedre/dårligere halvdelen reagerer da jeg skal fortelle at jeg har planer om å kutte hull i de nye mdf platene i stua for å sette inn høytalere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •