Subb med høyere deling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subb med høyere deling

Bruker i dag en SVS PC12-NSD. Frontene i er Tannoy F4 for øyeblikket. Desse tåler ufatteligt mye, og spiller rått for pris og størelse..Gamle Triangle Altea EX kunne kun slå Tannoyene på kvalitet til musikk...

Men i den lille stua mi så fungerer rett og slett ikke SVS`en skikkeligt, deler den på 65-70 Hz, alt over dette blir grøtete. og har vel prøvd den plasert på hver eneste cm av gulvet mitt.
    Fungerer glimrende som jordskjelv subb under 70 Hz, sofa og andre møbler flytter seg på gulvet.

Men pga ikke har plass eller lyst på Svære fronter med nokk elementer for levere trøkk som kjennes i magen osv så vurdere eg om eg ska prøva med ein subb eller 2 som kan deles en del høyere en 70 Hz. Vet ikke om eg selv har helt trua på og dele så høyt som 120 Hz, men kunne tenkt meg og prøvd....

Så anbefalinger til Subber som funker til dette?????

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg deler min 2 PC12-NSD på 80hz og det spiller pent til musikk. Ikkeno' grøt her. Kanskje plassering og bedre kalibrering gir deg mulighet til å dele høyere. Jeg har delt min så høyt som 160 som er test, men da låt det som to bøtter møkk, men 120hz spilte faktisk helt greit.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt earthquake mkv med deling på 100hz med ok resultat. ulempen med så høy deling er at det begynner å bli lett å høre/føle hvor suben står. Dette kan selvsagt ordenes med...tadaaaa 2 suber
    Vil også anbefale å ta en titt på DSPeaker am8003 eller SVS EQ-1 for å få strammet opp bassen.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den spiller fint til musikk på 70 Hz, men det er ikke noe trøkk i område rundt 100Hz, frontene er selvsagt for små til dette..

Ja har tent tanken på skaffe meg 2 stk subber.
    Har tenkt tanken på prøve ein XTZ 99 W10.16 eller ein 12 tommer av samme, for så og skaffe ein til dersom eg liker den. men vet ikke om dette er rette subb til dele av med 100Hz. Men så er den såpass billig at det ikke tømmer lommeboka, og den kan videre selges uten at eg må leva på vann og brød de neste måndane

Ein kompis av meg har mine Gamle Tannoy Mk2. Stativhøytalere med et 6,5 element i hver, og han har en ca 8-10 år gamel Audio Pro sub, med 2stk 6,5 element , og det spiller helt sykt rått i den store stua hans..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •