Hjelp til kjøp av subwoofer til mitt nye kinoanlegg...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av subwoofer til mitt nye kinoanlegg...

Jeg holder på å lage meg 5.1 HD-kino bestående av Klipsch RF-83 front, Klipsch RC-62 center, Klipsch RS-42 bak, Onkyo TX-NR807 Reciever, Rotel 1092 (Pre-out på Onkyo for å drive RF-83) og LG BD-390 Blu-Ray spiller. Fra før har jeg Panasonic TH-58PZ800 plasma tv.

Det meste er på plass eller på vei i posten, men når det gjelder subwoofer aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg har KUN plass til 1 stk, så jeg må ha en som gir bra med trøkk :-|

Prisen bør helst ikke gå mye over 15000,- (gjør ingenting om den er billigere )

Er det noen som er det desidert beste kjøpet i denne klassen? Jeg har kinoen i stua i midtetasjen av huset mitt, og den eneste plassen jeg kan ha sub'en er rett til høyre for hovedsofaen som står mot bakvegg med utsikt rett på tv'en. (Mulig litt mye info, men da har dere vel muligens et svakt bilde over hvordan det ser ut hos meg).

Takker for alle tips!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Jeg holder på å lage meg 5.1 HD-kino bestående av Klipsch RF-83 front, Klipsch RC-62 center, Klipsch RS-42 bak, Onkyo TX-NR807 Reciever, Rotel 1092 (Pre-out på Onkyo for å drive RF-83) og LG BD-390 Blu-Ray spiller. Fra før har jeg Panasonic TH-58PZ800 plasma tv.

Det meste er på plass eller på vei i posten, men når det gjelder subwoofer aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg har KUN plass til 1 stk, så jeg må ha en som gir bra med trøkk :-|

Prisen bør helst ikke gå mye over 15000,- (gjør ingenting om den er billigere )

Er det noen som er det desidert beste kjøpet i denne klassen? Jeg har kinoen i stua i midtetasjen av huset mitt, og den eneste plassen jeg kan ha sub'en er rett til høyre for hovedsofaen som står mot bakvegg med utsikt rett på tv'en. (Mulig litt mye info, men da har dere vel muligens et svakt bilde over hvordan det ser ut hos meg).

Takker for alle tips!
    SVS PC13-Ultra Subwoofer - 13,5" basselement og 750W - SVS - L-Sound AS

Ingen tvil da det tydeligvis er hjemmekino du er ute etter!

Denne er jo på tilbud også! (koster 1k frakt også)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + 1

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +2

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en PC12-NSD/Plus og en SVS AS-EQ1. Da slipper du endel pes med kalibreringen og får mest igjen for investeringen. Ellers så kan jeg nesten garantere at du kommer med en subkalibreringshjelp-tråd her og de trenger vi virkelig ikke flere av.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var jeg tilbake etter en tur på Rammstein i Oslo (kan anbefales )

Takk for tips

PS: Jeg skal ikke komme med en egen sub-kalibreringstråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite spørsmål angående SVS PC13-Ultra. Hørte det var noen som nevnte at denne hadde trøbbel med strømkontakt/tilkobling. Jeg antar at det er selve strømforsyningen i forsterkeren de mente.

Er dette noe som fortsatt er problem med denne sub'en???

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Bare et lite spørsmål angående SVS PC13-Ultra. Hørte det var noen som nevnte at denne hadde trøbbel med strømkontakt/tilkobling. Jeg antar at det er selve strømforsyningen i forsterkeren de mente.

Er dette noe som fortsatt er problem med denne sub'en???

på de aller første som kom så passet ikke strømkontakten 100% inni selve forsterkeren på subwoofere, dvs den var litt løs, så hvis du kom borti den etc så kunne den skli litt ut.

Dette ble imidlertid fixet iløpet av kort tid etter lansering, og skal ikke være noe problem nå¨.

Jeg fikk tilsendt ny kabel etter en mnd ca, og på den ny PC13ultra jeg nylig kjøpte er det ikke noe å tenke på engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det det som var problemet ja... Høres jo ut som en bagatell i forhold til det jeg trodde Takk for svar c-v :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •