hjelp med valg av element

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp med valg av element

Hei!
    Jeg har litt lyst til å bygge meg et sett høyttalere, så lurte jeg på om MGR elementene er bra?

1xMGR X-12w bass element, 1xMGR A-4805 mellomtone, 1xMGR TTMST-1 diskant pr høyttaler

Er dette noe i forskjell til mine andre høyttalere? Eltax Millennium 500 btw
    De er ikke akkurat så bra at det gjør noe. Men med 1x12" bass, 1x5" mellomtone og 1" diskant på hver høyttaler slår det nok Eltax'ene??

har også Proson V-Series Reality HFC 10 høyttalere på rommet.

Broren min hadde en MGR F-series 15" som han brukte som sub men den ble brent på grunn av at forsterkeren fucket seg, slik at elementet gikk inn og brente seg fast Den virket bra så lenge den varte

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger også forslag til delingsfilter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel ikke mye å skryte av MGR nei... puslete for å si det mildt

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MGR er IKKE vel-lydende elementer. Høyt får man det meste til å spille, pent er en annen ting. Og hvis du absolutt må ha en "god" kandidat av MGR,Eltax eller Proson så behold proson' høyttalerne dine. (Dog syns jeg ingen av de spiller no særlig pent heller. ) Høyt kan man uansett spille med det meste som får nok effekt ,så konklusjonen min er ihvertfall dropp MGR og kjøp deg mer effekt, eller andre høyttalere.

edit; Hvilken forsterker kjører du på Proson /Eltaxene dine ? Kan være der problemet ditt med bass ligger....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    MGR er IKKE vel-lydende elementer. Høyt får man det meste til å spille, pent er en annen ting. Og hvis du absolutt må ha en "god" kandidat av MGR,Eltax eller Proson så behold proson' høyttalerne dine. (Dog syns jeg ingen av de spiller no særlig pent heller. ) Høyt kan man uansett spille med det meste som får nok effekt ,så konklusjonen min er ihvertfall dropp MGR og kjøp deg mer effekt, eller andre høyttalere.

edit; Hvilken forsterker kjører du på Proson /Eltaxene dine ? Kan være der problemet ditt med bass ligger....
    kjører disse med en NAD C372 så skal ikke være no problem der nei har lyst på Cerwin Vega VE-12F men har ikke akkurat råd

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, da er det jo rart du ikke får no særlig trøkk, ihvertfall ut-av proson høyttalerne skulle du klare å få noe. Uansett, MGR egner seg som godterskål ,og er ikke sammenlignbart mot CV hva anngår trykk. Jeg ville nok heller trålet' på bruktmarkedet å heller lagt av litt mer penger til noen skikkelige høyttalere

EDIT ; Det kan jo også hende du sliter med dårlig romløsning som stjeler bassen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, da er det jo rart du ikke får no særlig trøkk, ihvertfall ut-av proson høyttalerne skulle du klare å få noe. Uansett, MGR egner seg som godterskål ,og er ikke sammenlignbart mot CV hva anngår trykk. Jeg ville nok heller trålet' på bruktmarkedet å heller lagt av litt mer penger til noen skikkelige høyttalere

EDIT ; Det kan jo også hende du sliter med dårlig romløsning som stjeler bassen din.
    sier ikke det er lite bass, men jeg er an av de som aldri får nok måtte sette på lister foran alt av høye ting som jeg har stablet pokaler og div på får de detter bare ned absolut alt rister og det kjennes godt i vegger og gulv får å ikke nevne hele huset men skulle gjærne hatt bedre bass da.
    btw jeg bruker Proson og Eltaxene sammens

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh... hvis du vurderer MGR så vil jeg påstå det er en nedgradering fra det du allerede har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh... hvis du vurderer MGR så vil jeg påstå det er en nedgradering fra det du allerede har.
    tviler på at det blir mgr ja noen som vet av billige Cerwin Vega VE-12F?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •