trafo 240v - 120v til Sunfire 2700w sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trafo 240v - 120v til Sunfire 2700w sub

noen som har peiling?

Jan Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er 110 volt i USA, så er det vel ikke lurt å bruke en trafo som kun transformerer ned til 140V.
    (hvis det er det du mente?)
    Jeg solgte nettopp min sub (MKII dual 10) men det er samme forsterker i denne som i din.
    Og det jeg hadde er orginal trafo fra sunfire nettopp for denne. altså fra 220-240 ned til 110-120.
    Du kan jo kanskje bestille en slik fra sunfire? Kan vel kanskje ikke så mye.. Ikke stor heller.. Hadde min gjemt under sofaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren til sunfire er oppgitt til 2700W! Selv om det skal mye til for at den skal kunne utnytte dette til det maksimale, så er vel 1000W fra avshop under dimensjonert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye mulig. Men jeg har mine tvil til at den drar så mye fra nettet. Kjøp en måler på clas ohlson som du setter i kontakten i veggen og deretter plugger i sunfire`n så vil den vise maks hva du har dradd fra kontakten (og diverse annet).

Kjørte en slik på min Densen forsterker som skal kjøre 2x200W i 4ohm og den dro ikke mer enn 50W fra kontakten når jeg spillte _meget_ høyt for å teste det.

Bare ett tips. Det sikreste er vel uansett å kjøpe Sunfire sin egen, men der finnes andre løsninger også.

Mvh
    Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde gjort som Martin Logan skriver her å gått for den orginale, men om du plukker frem manualen å leser litt finner du ut at strømtrekket er langt fra så ekstremt som 2,7kW.

"The power amplifier within your sunfire subwoofer is capable of delivering over 2,700 watts into a 3,3ohm resistor (the voice coil resistance of the subwoofer's driver). When the same full output is applied to the driver, however, the enormous back-electromotive force generated as a consequence of its large motion and giant magnet causes the current flow to be much less than if it were a 3,3 ohm resistor. It is this singular property of the driver that allows the woofer to be approximately ten times more efficient than a woofer this size would normally be. Hence the actual average input power is substantially less than 2,700 watts, and is approximately 270 watts for most musical material on the loudest passages."

(fikk ikke klipt ut av manualen så har bare kjapt skrevet over så ikke heng meg for skrivefeil :P )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipsene, trur jeg går for orginalen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •