Klipsch Palladium - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Ikke veldig nøytralt å invitere folk som liker Klipschlyd til å blindteste deres egne mot andres som åpenbart har annen klang. Dog interessant!
    Synes det er meget relevant jeg

Hva om flertallet av Klipschfolka hadde valgt B&W'en?

Synes forøvrig at beskrivelsen av B&W'ene er akkurat slik jeg opplever dem under seende lytting: Subdued and compressed.

Samtidig synes jeg at å gjennomføre en slik test med Crown K2 er litt "bob bob". Har eid en i en periode, og såååå god er den ikke. Mycket fet ja........

En ting jeg ikke skjønte i kommentarene til Klipsch. Hva betyr "Too big at times"?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å " hoppe" i det hoppe

Men det jeg tenkte å spøre om her , er om noen har fått lytta til p39 og 37/38 , er eneste forskjell at p39 går litt dypere , spiller litt høyere og mest sansyligt spiller litt mer bass . Men er det noe forskjell som helst i mellomtone/diskant ? ut i fra speccs ser de relativt like ut , men p39 har eit litt annerledes kabinett .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes P39 låter litt penere i bassenes øvre arbeidsområdet. Kanskje pga dødere kabinett?

Ellers er ikke forskjellen stor nei. P37 er ett kupp til prisen.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Synes P39 låter litt penere i bassenes øvre arbeidsområdet. Kanskje pga dødere kabinett?

Ellers er ikke forskjellen stor nei. P37 er ett kupp til prisen.
    Jeg kommer ikke til å bytte ut mine med første
    Sikkert flere HT som spiller "bedre" i samme klasse, men den morro-faktoren Klipsch har, gjør den til en vinner hos meg :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er senteren da? Den ser litt liten ut i forhold til de andre, særlig P39.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvordan er senteren da? Den ser litt liten ut i forhold til de andre, særlig P39.
    RC64 er vel ikke å regne som en liten center? Har uansett ingen problem med å få disse til å fungere sammen.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    RC64 er vel ikke å regne som en liten center? Har uansett ingen problem med å få disse til å fungere sammen.
    Han mener vel Palladium senteren? Ser at du har en annen løsning.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg tenkte på Palladium-senteren.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg tenkte på Palladium-senteren.
    Den har 2x7" + mellomtone og diskant. Tipper det skulle gi nok trøkk i de fleste sammenhenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne hørt en demo med P-37/P-38, virker veldig spennede.
    Vurderer de mot 803D/802D.

Har veldig lyst til å handle et par Klipsch P-38, men er usikker på om de blir for ruvende i tv stuen.

Noen her som har hørt p-37 opp i mot p-38?? 6 stk 8" i et par hi-end høyttalere må jo ta helt av 8)

Bilde med 802D var det med p-37 eller p-38?? står p-37 under men testen stod det med p-38....

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bowerman
    Skulle gjerne hørt en demo med P-37/P-38, virker veldig spennede.
    Vurderer de mot 803D/802D.

Har veldig lyst til å handle et par Klipsch P-38, men er usikker på om de blir for ruvende i tv stuen.

Noen her som har hørt p-37 opp i mot p-38?? 6 stk 8" i et par hi-end høyttalere må jo ta helt av 8)

Bilde med 802D var det med p-37 eller p-38?? står p-37 under men testen stod det med p-38....
    Kunne også tenkt meg å hørt disse mot hverandre, men da på en annen elektronikk enn det som ble brukt i den testen. Gjærne flere effekter. Er sikker på at med rett elektronikk, kan nok begge disse høyttalerene spille fantastisk

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rør uten rør?

Har nå fått satt på rør pre og rør effekt på Palladiumene, og det var som mange har sagt tidligere, rør og horn er som skapt for hverandre
    I flere oppsett jeg har hørt tidligere, har jeg ikke likt "rør-lyden" noe særlig, mye pga dårlig dynamikk og noe ullent i oppløsningen. Men med "seriøse" rør produkter har dette vist seg å bare være uheldige oppsett jeg har hørt.
    For med rør-effekt på Palladium, ble det faktisk mye mere definert i bass og lav mellomtone, med flere nyanser og enda mere levende lydbilde enn hva det har vært med trance-effekt. Helt motsatt av hva jeg har opplevd at rør har spillt før.
    Får jeg et større rom senere til lyd og bilde, står P38 og evnt P39 høyt på ønskelista ;P

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Håper de tester Klipsch P39F og Bowers & Wilkins Diamond 800 en gang også

Begge to er mine drømme høytalere etter Snell THX M&C T

men alle 3 er jo forsåvidt høyere enn årslønna mi :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Benytter anledningen til å stille et par spm om akkurat disse høyttalerne. Har fått et tilbud på begge to brukt for 30k. Nå vet jeg lite om nyprisen på disse, og ser at Klipsch RF-7 Mkii ligger nogenlunde til samme pris, nye. Palladium er jo såvidt jeg vet mye, myye bedre høyttalere, men hva tror dere? Bra sett for prisen?

Og en liten ting til: Rommet de evt. skal spille i er sånn omtrentlig 12 kvadratmeter, med skråtak og en herk av en vegg som gir rommet en L-form - blir de for store for rommet?

Sitter selv med Rf-62 idag, og kunne godt tenkt meg Klipsch-lyden, bare "bedre"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tenker å ha Palladium gulvstående i et 12 kvm stort rom, så er både 37, 38 og 39F altfor store for det rommet. P17B ville nok integrert seg enormt mye bedre enn de. RF7 har jeg ikke hørt, men det aner meg at de også vil bli for store for 12 kvm......

My 2 cents

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoHigh
    Hei!
    Benytter anledningen til å stille et par spm om akkurat disse høyttalerne. Har fått et tilbud på begge to brukt for 30k. Nå vet jeg lite om nyprisen på disse, og ser at Klipsch RF-7 Mkii ligger nogenlunde til samme pris, nye. Palladium er jo såvidt jeg vet mye, myye bedre høyttalere, men hva tror dere? Bra sett for prisen?

Og en liten ting til: Rommet de evt. skal spille i er sånn omtrentlig 12 kvadratmeter, med skråtak og en herk av en vegg som gir rommet en L-form - blir de for store for rommet?

Sitter selv med Rf-62 idag, og kunne godt tenkt meg Klipsch-lyden, bare "bedre"
    Glem de nevnte på 12m2 eneste jeg kan tenke meg vil passe perfekt er Heresy lll hvis du har mulighet til hjørne plassering, da klarer du deg i tilegg med forsterker kraft til få lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Om du tenker å ha Palladium gulvstående i et 12 kvm stort rom, så er både 37, 38 og 39F altfor store for det rommet. P17B ville nok integrert seg enormt mye bedre enn de. RF7 har jeg ikke hørt, men det aner meg at de også vil bli for store for 12 kvm......

My 2 cents
    Mhm det var egentlig det jeg mistenkte, men greit å få det bekreftet fra andre hold også :wink: Er i utgangspunktet litt skeptisk til stativhøyttalere (sikkert helt irrasjonelt ), spesielt med tanke på trykk og bass. Egentlig ikke egenskaper jeg setter på topp. Men du mener P17B ville løftet lydopplevelsen uten å ta vekk vesentlig lydtrykk/bass som de nåværende rf-62 lager?

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Glem de nevnte på 12m2 eneste jeg kan tenke meg vil passe perfekt er Heresy lll hvis du har mulighet til hjørne plassering, da klarer du deg i tilegg med forsterker kraft til få lapper
    Ja, der har du jo en noe spesiell høyttaler! Utseendemessig iallefall Ikke at det skal stå i veien for evt. anskaffelse, men må jo bare høre: 1 stk høyttaler? Hvordan blir stereoperspektivet av det? Er det ellers andre lydmessige forskjeller på Heritage- og Referenceserien? Du nevnte også at resten var bare å glemme. Inkluderer det etter din mening P-17 og RF-62 også? Og siste, ville du heller oppgradert til RF-62mkii? Kan få den til 1000 i mellomlegg har jeg funnet ut

Ble mange spm her, men aner meg at dere sitter med endel mer kunnskap og ikke minst erfaring, så her tas alle råd imot med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er lyden i disse viss du sammenligner med rf7 ? er d bare mye finere lyd eller er d mer guff i dei også???

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har P-39 i et rom på 12 m2 å det spiller veldig bra (i mine ører selvsagt)! Det er selvfølgelig enkelte ting man ikke får utnyttet i et så lite rom, men det er jo også ting som en liten bokhyllehøyttaler aldri vil bli bedre på uansett.

Dette har vel uansett mest med kritisk lytting og hva slags musikk man spiller. For noen vil store HT fungere bra i et lite rom, mens for andre vil det være motsatt. Syns derfor det blir for generelt å si at den går, mens den går ikke..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •