XTZ 99.36 eller B&W CM7?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99.36 eller B&W CM7?

Skal for første gang kjøpe litt "ordentlig" hifi, og har nå fått tak i en Xindak 6950 forsterker.
    Har vært og lyttet til CM7 på Hifi-klubben, men så leser jeg jeg mer og mer (bl.a. her på AVForum) om XTC som virker som høyttalere der man får mye for pengene.

Noen som har oppfatninger om XTC 99.36 vil være et like godt alternativ som B&W CM7?

CM7: B&W CM7 Høyttalere - Gulvhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

XTC 99.36: XTZ 99.36 Piano Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Takker for all hjelp,

-Tormod

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke tro 99.36 er så mye dårligere da lillebror 99.26 slo B&W 805 i en test som beste allrounder. Håper dette gir et lite inntrykk av pris/kvalitetsforhold

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge høyttalerne er både lekker å se til, og de låter meget bra. Her ville jeg nok forsøkt å hørt på begge to, enten via et lokalmedlem her på avforum som evt skulle ha dem, eller i butikk. XTZ er ikke helt enkelt å lytte på i butikk (ettersom de kun har websalg for oss som ikke bor i umiddelbar nærhet fra butikk). Personlig ville jeg gått for XTZ, da jeg har dette merket fra før.
    Men husk først og fremst, det er DINE ører som skal lytte, og det er DINE øyne som skal se på dem. Ikke oss.

Lykke til med valget.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv XTZ 99.26 og er meget tilfreds med lyden i disse.
    Var på HFK for et par uker siden, og siden siden jeg hadde god tid(og var eneste kunde i butikken) spurte jeg om en prøvelytt av CM9.
    Mitt inntrykk er at CM9 var for tilbakelent og uengasjerende for min smak.
    Følte at de manglet trøkk og driv, så skulle jeg valgt B&W ville jeg nok heller gått for DM683 som jeg derimot liker meget godt.
    Synes heller ikke CM9 strakk seg særlig dypt i registeret..
    Forsterkeren som drev CM9 var Nad M15.

Rommet må gjerne ta litt av skylden, da de spilte i "Hi-End" stereodelen av HFK-Bergen sine lokaler(i butikken)..

Men, CM7 i rosewood er en av de lekreste høyttalere jeg vet om i prisklasse under 20K.. Betydelig penere enn 99.36...

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt forslag

Gå for XTZ 99.36,og bruk de 6000.- du får til overs på akustiske tiltak i rommet:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med DM683? Gi dem en prøvelytt med musikk du kjenner godt. Jeg er i allefall fornøyd med dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Vil ikke tro 99.36 er så mye dårligere da lillebror 99.26 slo B&W 805 i en test som beste allrounder. Håper dette gir et lite inntrykk av pris/kvalitetsforhold
    Hvor er det blitt av mistankene om ren svindel? Har fabrikant/selger dementert de stygge ryktene om at den høyttaleren som i sin tid ble testet var en annen konstruksjon enn den som blir solgt under samme navn i dag?

Hvis dempemateriale og/eller delefilter senere er byttet ut, eller modifisert, så er testen du viser til ugyldig og villedende. Hvis testen du viser til er ugyldig og villedende, så er det du sier ikke bare sleipt overfor konkurrentene, men også overfor kundene og leserne av denne tråden.

Hvis mistankene om svindel ikke kan dementeres, så kan vi aldri stole på XTZ eller forbrukertester og omtaler av dette merket. Vi vet ikke hvilket produkt det er snakk om.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Hvor er det blitt av mistankene om ren svindel? Har fabrikant/selger dementert de stygge ryktene om at den høyttaleren som i sin tid ble testet var en annen konstruksjon enn den som blir solgt under samme navn i dag?

Hvis dempemateriale og/eller delefilter senere er byttet ut, eller modifisert, så er testen du viser til ugyldig og villedende. Hvis testen du viser til er ugyldig og villedende, så er det du sier ikke bare sleipt overfor konkurrentene, men også overfor kundene og leserne av denne tråden.

Hvis mistankene om svindel ikke kan dementeres, så kan vi aldri stole på XTZ eller forbrukertester og omtaler av dette merket. Vi vet ikke hvilket produkt det er snakk om.
    Hmmm. Dersom dette med dempemateriale og delefilterutbytte hadde vært en stor issue så tror jeg dette hadde kommet frem blant brukerne av disse produktene. Dersom de nye versjonene låter like bra og yter like godt under respektive laster så ser jeg ingen grunn til å være så skeptisk. Veldig mange her på forumet som har hatt disse høyttalerne kan skrive under på at de nettopp yter like bra som de gjør i disse testene.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte 99.36 mot CM7 og 9 lenge. jeg syntes: XTZ har bedre diskant og generelt mer engasjerende spillestil. Også mer dynamikk i bassen. CM høyttalerne har en større og bedre mellomtone og litt mer vellopdragen bass. Jeg hadde valgt XTZ en gang til mellom disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Hmmm. Dersom dette med dempemateriale og delefilterutbytte hadde vært en stor issue så tror jeg dette hadde kommet frem blant brukerne av disse produktene. Dersom de nye versjonene låter like bra og yter like godt under respektive laster så ser jeg ingen grunn til å være så skeptisk. Veldig mange her på forumet som har hatt disse høyttalerne kan skrive under på at de nettopp yter like bra som de gjør i disse testene.
    Jeg spurte ikke etter hva forummedlemmer måtte mene og tro om ytelsene. Jeg spurte om ryktene om svindel er dementert av fabrikant/selger.

Dersom det faktisk har skjedd utskifting av vitale komponenter, så skal det selvsagt opplyses om dette, uaktet hva fabrikant/selger og forummedlemmer måtte mene om kvaliteten på de nye komponentene. Du må ellers gjerne opplyse oss om tester som viser at de nye modellene yter like bra som de eldre.

Dette er ikke bare spørsmål om redelighet overfor konkurrenter, bransjemagasiner, journalister og kunder, men også et spørsmål om allmenn tillit til bransjen. Det bør ikke være greitt for en aktør å sende en kostbar prototype til test, for så å selge billig søppel som om dette søppelet var identisk med den kostbare prototypen som var utsatt for test.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt CM7 og CM9 på hifiklubben, og syntes de låt veldig pent, men det må være noe galt med rommet til hi-fi klubben i Trondheim, for uansett hva heg får demonstrert der inne så er det totalt mangel på bass... høres nesten ut som fasefeil i bassen.

Så jeg syntes de hørtes veldig gode ut, men manglet veldig mye i bunn. Men det tror jeg mer er rommet som sagt.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg spurte ikke etter hva forummedlemmer måtte mene og tro om ytelsene. Jeg spurte om ryktene om svindel er dementert av fabrikant/selger.

Dersom det faktisk har skjedd utskifting av vitale komponenter, så skal det selvsagt opplyses om dette, uaktet hva fabrikant/selger og forummedlemmer måtte mene om kvaliteten på de nye komponentene. Du må ellers gjerne opplyse oss om tester som viser at de nye modellene yter like bra som de eldre.

Dette er ikke bare spørsmål om redelighet overfor konkurrenter, bransjemagasiner, journalister og kunder, men også et spørsmål om allmenn tillit til bransjen. Det bør ikke være greitt for en aktør å sende en kostbar prototype til test, for så å selge billig søppel som om dette søppelet var identisk med den kostbare prototypen som var utsatt for test.
    Det står en hel del om dette i XTZ tråden, vil anbefale å ta en kikk der til alle som lurer på dette

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •