DM686 eller DM685?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DM686 eller DM685?

Skal ta siste innkjøp til hjemmekinoen nå, i dag har jeg DM683 og SVS PC12-NSD. HTM61 som center er planen, men så var det bakhøytalerne.

Her har jeg i utgangspunktet bestemt meg for 686, men så kom det en tanke som slo meg at kanskje jeg burde vurdere 685 istedet. Noen som kan si om disse høytalerne er lik klangmessig, og hvem vil matche best til 683? Vet at de hører til samme serie, men man vet aldri.

Delingen vil bli gjort på 80Hz, og disse skal drives av en Onkyo 807, frontene drives av ett eget effekttrinn. Oppsettet blir i første omgang 5.1.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Skal ta siste innkjøp til hjemmekinoen nå, i dag har jeg DM683 og SVS PC12-NSD. HTM61 som center er planen, men så var det bakhøytalerne.

Her har jeg i utgangspunktet bestemt meg for 686, men så kom det en tanke som slo meg at kanskje jeg burde vurdere 685 istedet. Noen som kan si om disse høytalerne er lik klangmessig, og hvem vil matche best til 683? Vet at de hører til samme serie, men man vet aldri.

Delingen vil bli gjort på 80Hz, og disse skal drives av en Onkyo 807, frontene drives av ett eget effekttrinn. Oppsettet blir i første omgang 5.1.
    har du pengene til å kjøpe 685 i stedet for 686 så ville jeg helt klart gå for 685 da de er samme serie som 683, er også helt klart bedre lyd i 685 kontra 686

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forskjell på de er plasseringen av bassporten. Den ene har den fremme og den andre bak. Ville gått for den som har den framme.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha i bakhodet at 686 er som bakhøytalere, og at delefrekvensen på systemet blir 80Hz. Det som er spørsmålet og som er meget viktig, hvem passer best klangmessig i forhold til 683 og Htm61, eller kan begge fint brukes, er det kun at 685 går litt dypere i bassen enn 686 som er hovedforskjellen?

Som front hadde jeg valgt DM685, men her snakker vi om bakhøytalere i ett 5.1 oppsett.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Ha i bakhodet at 686 er som bakhøytalere, og at delefrekvensen på systemet blir 80Hz. Det som er spørsmålet og som er meget viktig, hvem passer best klangmessig i forhold til 683 og Htm61, eller kan begge fint brukes, er det kun at 685 går litt dypere i bassen enn 686 som er hovedforskjellen?

Som front hadde jeg valgt DM685, men her snakker vi om bakhøytalere i ett 5.1 oppsett.
    Ikke undervurder bass i bakhøytalere, det er like viktig som i frontrekka etter mine erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville spandert på meg den største. Satt med en kompis og testlyttet disse rimelig lenge. DM685 er jevnt over en såpass mye bedre høyttaler at prisforskjellen blir uvesentlig i løp av kinoens levetid.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok meg en prat med HK også, da har jeg bestillt DM685 og HTM61. Forsto det slik at hvis jeg hadde hatt 684 i front så hadde 686 passer fint, samt HTM62.

Nei men da blir det vel bra til slutt, bare en liten ting som står igjen på innkjøpslista, en ekstra SVS PC-12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i utganspunktet så er den eneste høyttaleren som matcher 683 er htm61. det er fordi den har fst mellomtonen.
    hadde fungert like greit med 686..
    man deler alltid av bassen ved hvertfall 80hz på bakkanalene så det hadde ikke utgjort noen stor forskjell..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris.Conix
    man deler alltid av bassen ved hvertfall 80hz på bakkanalene så det hadde ikke utgjort noen stor forskjell..
    Ja det var det jeg trodde til i går, gjorde målinger med forskjellige delinger, og hadde respons langt nedenfor den aktuelle delefrekvensen. Ikke at det var avgjørende for høytaler valget da, men ble mildt sagt overrasket hvor "dårlig" delingen fungerer. Deler jeg på 80 så har jeg fremdeles respons nede i 40 Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt enig med HFK der om at htm62 passer best sammen med 684,har selv disse høyttalerne og kunne med sstor fordel hatt htm61 ved film.Merker godt at htm62 ikke orker såpass med volum som 684 gjør.Og har 685 som bakhøyttalere og det er de helt rå til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok desverre slik at BW centrene er litt underdimensjonerte. Stort sett alle BW surroundoppsettene i 68x-serien og CM-serien bærer preg av at de godt kunne hatt en diggere center. CM7 leker med andre ord best med CMC2, noe som sikkert er tilfellet med 683 også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •