Har kjøpt Arvani ErgoSound

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt Arvani ErgoSound

Har altså kjøpt denne, og er litt skuffet. absolutt stilig produkt, men jeg synes ikke det lyder spesiellt bra. Jeg kjøpte denne uten prøvelytting som en følge av den veldige positive testen hos Lyd og bilde. Men jeg har 30 dagers påent kjøp slik at jeg kan evt returnere.
    Men jeg er litt usikker da jeg har nettopp flyttet inn i nytt hus og har ikke prøvet noe annet annet anlegg enn dette. Stua er også nokså stor med sine 70m2.

Noen som har meninger om anlegget? Hvilke andre anbefales. Jeg kan ha et 5.1 anlegg med da må bakhøytalere være trådløst.

Har vært innom både Soundgarden, Lefdal, Elkjøp og alle disse anbefaler voldsomt Bose system. Er dette virkelig så bra eller er det Bose som har vært flinke med kurs og "gulerøtter" for at butikkselgere skal selge deres produkt?

Anlegget skal spilles sammen men Samsung 7070 Led.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bose cinemate slår alle slike lyd planker ned i støvlene any day!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg tenker meg om, om du plent skal ha lyd planke er philips sin ganske ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg må ikke ha lydplanke men det må være noe diskre og altså trådløse bakhøytalere.
    Hvilken Philips tenkte du på?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose er bra for de som ikke er fanatiske. Lifestyle-systemene er riktig nok overpriset i forhold til hva du får, men er jo stilig og diskrét hvis det spiller en rolle. Hvis du har en ca pris å komme med så er det lettere å anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ca 7000,- inkl BD-spiller

Hva med denne?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris

Hva med denne?

Den er ihvertfall diskrét.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Den er ihvertfall diskrét.
    rotet med linken, men har endret innlegget nå.

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris

Hva med denne?
    kompis av meg har den der, spiller faktisk overaskende bra. men bakhøytalerne er jo ikke trådløse ut fra esken da, må kjøpe en sony trådløsadapter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du tak i Arvani Ergosound? Hadde tenk å høre på en slik, men jeg har ikke funnet noen som har fått den inn ennå.

Har selv en Phillips lydplanke som jeg er meget fornøyd med lyden på. Men sourroundmessig er vel lydplanker generelt ikke noe spesielt å traktes etter.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thjolnir
    Hvor fikk du tak i Arvani Ergosound? Hadde tenk å høre på en slik, men jeg har ikke funnet noen som har fått den inn ennå.

Har selv en Phillips lydplanke som jeg er meget fornøyd med lyden på. Men sourroundmessig er vel lydplanker generelt ikke noe spesielt å traktes etter.
    Expert på stovner har denne utstilt, men har ikke hørt den selv enda. Vurderte den faktisk selv til "TV-skapet" mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thjolnir

Jeg kjøpte denne hos Expert på Lade i Trondheim. Jeg kjøpte den siste de hadde.

Jeg lurer kanskje på om jeg skal kjøpe Harman/Kardon TS11. Har som tidligere nevnt i tråden en stor stue og kabelstrekket til bakhøytalerene blir langt og komplisert. Med det spørs om det er verdt jobben.

Hvilken phillips lydplanke har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt arvani ergosound og må si at jeg er veldig imponert. Tviler på at du får bedre lyd til 4500,- Det er Expert som er leverandør i norge. Men pga. stor etterspørsel er det veldig få butikker som har den inne akkuratt nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser først nå at det allerede er en tråd om denne, og spør her i håp om svar. Har også kjøpt Arvanien, men blir ikke helt komfortable med den... Jeg er DUST når det gjelder bruksanvisning blant annet pga at jeg ikke skjønner disse forkortelsene som de bruker. Nå opplever jeg at lyden varierer veldig i styrke, i fra helt lavt, til at det gradvis blir høyere. Har skjønt såpass at knappen som det står TVOL skal regulere dette, men har prøvd å trykke på den uten at det blir noen forbedringer. Noen som har opplevd det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Philips HTS-8100 fra før.

Fant akkurat en arvani i en lokal expert butikk (1 av 2 de hadde fått inn). Soundgarden skal også være distributør, men det ser ikke ut til at de har fått den inn i det hele tatt.

Synes det er meget bra lyd i den, men for folk som er avhengig av sourround er den nok ikke en fullgod erstatning til bra sourround anlegg.
    Men når det er sagt, vil jeg gjerne se hvor man får tak et tilsvarende annlegg til den prisen, snyggt er det også.

Har ikke opplevd at lydstyrken varierer veldig.
    Hva er tilkoblet når lyden varierer (PC, TV, Konsoll?)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arvani Ergosound - lydplanke. Hold dere unna!!

Alle vet vel at arvani har fått veldig bra kritikk for lydnivå. Kjøpte en sånn jeg også. Må innrømme kyden ikke er så verst. MEN, hva skal med en lyd som funker kun av og til!?? Trådløs kontakt mellom planken og subwofferen er elendig og ustabil som det holder!!
    Bruk gjerne litt mer penger på noe bedre!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwertyuiopå
    Alle vet vel at arvani har fått veldig bra kritikk for lydnivå. Kjøpte en sånn jeg også. Må innrømme kyden ikke er så verst. MEN, hva skal med en lyd som funker kun av og til!?? Trådløs kontakt mellom planken og subwofferen er elendig og ustabil som det holder!!
    Bruk gjerne litt mer penger på noe bedre!!
    Kan det være noe feil på din planke?
    Jeg har til nå ennå ikke hatt problemer med tilkoblingen mellom planken og subwooferen.
    Det fungerte faktisk mot formodning right out of the box, uten paring.
    Har du prøvd å opprette tilkoblingen mellom Subwooferen og planken på nytt?
    Er det langt imellom planken og wooferen? evnt andre ting i nærheten som kan forstyrre kommunikasjonen mellom dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så på denne i dag. Virket fin den til 4500.- Men som den ebuy`ern jeg er så lurte jeg på et par ting.

De kjører jo et annet strømnett der borte, men på et bilde jeg så stod det 24V dc. Usikker på om dette var selve planken eller suben. Går den virkelig på 24V? DA er det jo ikke noe problem med strømforsyningen.

Visst dette ikke er i tilfelle, kan man bare kjøpe en konverter fra 220/110 V, så vil en US utgave fungere fint her hjemme?

Den selges under navnet Vizio i USA. Ligger ute for rundt 1500 eks frakt. Problemet er at det virker som ingen sender ut av landet, men det kan jo lett fikses. Vil i tilfelle fått den til halv pris, og det må vel være god butikk for denne planka?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er skuffet

Jeg kjøpte (eller deponerte :-) ) på en slik tidligere i dag og har forsøkt å koble opp etter alle kunstens regler.

Bruker jeg S/PDIF fra TV-en blir det lyd, men det er så å si ikke noe respons i subwooferen før volumet blir ganske så høyt (og jeg har skrudd sub-volumet på topp).

Har også forsøkt å koble den til en medie-pc men er ute av stand til å få lyd. Det har sikkert noe med at jeg ikke skjønner et plukk av hvilket signal jeg skal sende over S/PDIF. Bruker zoom player og AC3-filteret som installeres sammen med denne (AC3Filter.

Generelt sett har jeg nok gått på en smell; trodde disse lydplankene tok imot sourroundlyd og så simulerte høyttalernes plassering i rommet. Sånn som jeg forstår vil den ha et vanlig stereosignal som den selv tolker via SDS-super-deluxe-thru-sund-bla-bla-bla.

Noen som evt kan fortelle meg hvordan jeg konfigurerer AC3-filteret mitt for å få lyt i planken?

/t

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe dette systemet, men har et par spørsmål til de som har dette hjemme.

Jeg er ikke noe hifi mann, og synes 2.1 anlegget til dataen som kostet ca 800 kroner spiller bra, eller hvertfall mer enn nok på et lite rom. Vil denne soundbaren erstatte et "vanlig" billig reciver + 2 høytalere til litt vorspillmusikk, og fungerer surround effekten bra på film?
    Jeg skjønner at et surroundannlegg til 20 tusen spiller veldig mye bedre, men får man faktsik en surroundeffekt av denne dingsen?

På forhånd takk!!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •