Har kjøpt Arvani ErgoSound - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hei

Er det andre enn Expert som selger denne ?
    Noen nettbutikker ??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arvani Soundbar

Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Er det andre enn Expert som selger denne ?
    Noen nettbutikker ??
    Er ikke dette samme produktet, men til en helt annen pris?? ($300 på Amazon.com)

Amazon.com: VIZIO VSB210WS Universal HD Sound Bar with Wireless Subwoofer: Electronics

VIZIO VSB210WS Sound Bar w/ Wireless Subwoofer | VIZIO

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips:
    Sjekk Harman Kardon SB15 soundbar

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...nke-m-sub.html

Bedre lyd, og enkelte steder rimeligere enn Arvani (selv om veil på H/K er høyere enn Arvani)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tips:
    Sjekk Harman Kardon SB15 soundbar

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...nke-m-sub.html

Bedre lyd, og enkelte steder rimeligere enn Arvani (selv om veil på H/K er høyere enn Arvani)
    Enda bedre pris: Vizio VSB210WS Sound Bar with Wireless Subwoofer at CircuitCity.com

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tilbud. Husk at du får frakt + moms også. I tillegg må du ha ett par 120v til 220v omformere
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om den oppgraderte planken fra tandberg? Skulle ikke den komme i august..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på bildet at det står 24V dc på både planka og suben. Noen som kan bekrefte at det er det på den norske utgaven også? I så tilfelle er det en smal sak å powre en amerikasnk modell..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan svare..? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking 24V - og Ergosound

Joda - de kjører 24V. Men vistnok er ikke alt likt som den amerikanske modellen. Men vet ikke helt.
    Men vet ihvertfall spek på den nye som kommer i oktober. Den har 4 innganger, også digital Coax. Også har de alle de nye lydformatene som Dolby osv. Blant annet støtte for hele den nye Samsung TV serien.
    Kul ny fjernkontroll og masse annet. Tror de også kommer med en trådløs Iphone docking til soundbaren (den nye).
    Jeg skal ha!! Har den forrige - og den har faktisk helt syk lyd! Må bare prøves.
    Når det gjelder den amerikanske - så har vistnok de kjøpt store kvantum, og fått lov til å bruke sin egen logo (OEM- Arvani har vistnok laget designen og solgt rettigheter til andres bruk). Den nye modellen skal vistnok ikke selges i USA.
    Så jeg hadde nok heller ventet til Oktober - men bestiller du fra USA, så blir det nok moms og fraktsjokk!! Tenkt deg den enorme esken på over 20 kilo..... Uten garanti... Prisen blir nok stort sett den samme til syvende og sist.

Halo ruler.........

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arvani ergosound 2

Nå har denne kommet ut i ny versjon, og jeg ser de reklamerer for denne expert til 3999,-

Jeg lurer på å kjøpe denne, men lurer på hvordan det vil fungere å få lyden fra min onkyo tx-sr607? Dette fordi jeg har en del enheter koblet opp mot receiveren slik at jeg ikke hadde fått plass til alle rett i planken...

Vil onkyoen klare å levere surround til planken gjennom de analoge kablene? Eller må den ha flere høyttalere å koble seg mot enn kun den ene analoge inngangen til planken?
    Oppsettet mitt er som følger:
    Inn:
    PS3
    Popcornhour
    Get

Ut:
    Bilde til prosjektor
    Lyd til to gamle høyttalere (analog stereo)

Det jeg lurer på er da om jeg kan erstatte de to høyttalerne med planken og få full pupp via den receiveren jeg har, eller om jeg må droppe receiveren all together...

Litt vanskelig å forklare for en lite bevandret lydmann som jeg er. Jeg vil bare tilfredsstille kona, budsjettet, og til sist meg selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arvani Soundbar

Hallo du... Er ikke lydekspert jeg heller, men har både gamle og nye Ergosound. En på spillrommet (gamle) og den nye i stua. U stua kjører jeg tilsvarende oppsett som du snakker om. Get boksen, Xbox og Bluray gjennom forsterker.

Du kan kjøre all mulig lyd - uavhengig av kilde rett i soundbaren. Det beste vil alltid være å kjøre optisk om du har mulighet , men kjører du analogt inn vil den allikevel "digitalisere" opp det analoge lydbildet til å gi en virtuell surround effekt. Du har også flere innstillingsmuligheter på den nye planken. Deriblant et eget musikk modus, som gir en klarere og mer distinkt bredde.

Lyden er uansett imponerende tatt i betraktning prisen. Jo det finnes heftigere anlegg - men ingeting er i nærheten komplett til 4.000,- Da må du fort opp på type anlegg som B&W som med bass vil tappe deg for 25-30.000,-

Men igjen - kjøper du hos en eller annen forhandler har du jo 14 dagers returrett. Jeg ville plukket den opp i butikken, tatt den med hjem - og lekt litt med innstillingene! Du blir garantert fornøyd med lyden - også kan du kaste de gamle analoge speakerne dine og bruke dem som moring:-)

Lykke til!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da tester jeg det

Her ser du innganger og utganger på receiveren.
    Den har som du ser, ingen optisk ut dessverre.
    Jeg ser for meg å dytte pre-out'en til sub'en det burde gå greit, men jeg er usikker på hvordan jeg eventuelt skal koble til selve planken når dette er utgangene jeg har.

PS3, popcornhour og get boksen bruker alle hdmi, jeg bruker også hdmi ut til prosjektoren. PS3'en dytter lyden inn til onkyoen via optisk audiokabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    Ser først nå at det allerede er en tråd om denne, og spør her i håp om svar. Har også kjøpt Arvanien, men blir ikke helt komfortable med den... Jeg er DUST når det gjelder bruksanvisning blant annet pga at jeg ikke skjønner disse forkortelsene som de bruker. Nå opplever jeg at lyden varierer veldig i styrke, i fra helt lavt, til at det gradvis blir høyere. Har skjønt såpass at knappen som det står TVOL skal regulere dette, men har prøvd å trykke på den uten at det blir noen forbedringer. Noen som har opplevd det samme?

Jeg har samme problem med min Arvani. Lyden varierer opp og ned. Har forsøkt å få begge de lilla/rosa lysene til å lyse, og deretter justere til ønsket lydnivå. Men lyden går likevel opp og ned med gjevne mellomrom.....SUPERIRRITERENDE!!!!
    Har også fulgt rådet fra andre om å ikke bruke digital kabel, men vanlig Coax. Men dette forandrer ikke noe.....

HJELP! Noen som har en løsning på dette????

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les bruksanvisningen og skru av tvol funksjonen så er problemet løst!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Spiller det da ikke noe rolle om man bruker digital kabel eller Coax? Har vært mange forskjellige svar på dette lydfenomenet. Ikke kople direkte fra TV til Arvani, etc. Skjønner uansett ikke hvorfor lyden skal variere sånn.....???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvol er en funksjon som skal redusere lyden når det er reklame ol. Den er ikke særlig effektiv og demper lyden ved all dialog og sang.

Derfor varierende volum hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for oppklarende info. Skal bruken av digital kabel og Coax ha noe å si her? Leste et sted at Tanberg (arvani) anbefalte å ikke bruke digital kabel??? Og skal det ha noe å si hvordan man kopler planen? Altså fra TV til planke eller fra decoder (Lyse fiber) til planke....??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GTK123
    Takker igjen for oppklarende info. Skal bruken av digital kabel og Coax ha noe å si her? Leste et sted at Tanberg (arvani) anbefalte å ikke bruke digital kabel??? Og skal det ha noe å si hvordan man kopler planen? Altså fra TV til planke eller fra decoder (Lyse fiber) til planke....??
    Ingen problemer med Lyse til Samsung tv og fra tv til Arvani med optisk kabel.
    Denne koblingen bruker jeg hver dag.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •