Har kjøpt Arvani ErgoSound - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arvani Ergosound - lydplanke

Hei

Viser til min forrige kommentar. Den er overhode ikke verdt pengene. Trådløs kontakten mellom begge enhetene lever sitt eget liv. Produsenten mener at trådløs nettverk i stuen kan forstyrre signalene. Og hvem er det som ikke har trådløs nettverk hjemme idag?? Og hvis kontakten mellom høytaler og subwoofer er så skjør at den forstyrres av trådløs nettverk, kan de like gjerne slutte å produsere lydplanker!

Prøver å være optimistisk og forsøker å bytte den, men tomt i butikkene med nye planker, men de har selvsagt en god del av de som er defekte. Får se om når jeg får et nytt sett og om jeg får i det hele tatt.

Personlig så tror jeg at det er bare spørsmål om tid når alle defektene kommer til å dukke opp. All kritikken den er fått er pga test av nye planker i butikken. Tviler på om det hadde holdt mål hvis man hadde testet hvor robuste de er over lengre tid.

Så take home message; ikke kjøp denne!! Husk, du får det du betaler får..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arvani Ergosound

Hei,

Vil med dette fortelle at jeg har hatt "planken" i en uke nå og er meget godt fornøyd. Var litt skeptisk i første omgang men lot design mot det tradisjonelle få siste ord.
    Etter litt plynder om hvilke led lys som skulle stå på, og når så ble det faktiskt meget bra!
    Subben fungerer utmerket hos meg, men nå står denne kun 1 meter fra planken og ja, vi har også trådløst nett uten at dette har påvirket anlegget.

Mitt tips som jeg synes fungerer best er og ha begge systemene (begge de blå lysene) på ved normal tv titting.(TVOL & TSHD)
    Kun TSHD ved film og ingen av systemene ved avspilling av musikk/konsert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med litt brukererafringer.. Har selv trådløst nett hjemme, men kommer til å ha høytaleren 3 m fra planka. Det jeg lurer på er om surround effekten fungerer. Har et gammel 5.1 anlegg som var billig når jeg kjøpte dette for 7 år siden. Dette funker ok, hører litt lyd rundt om kring.. Hvordan blir det med surround med denne planka? Virker det greit nok, med andre ord ikke sammenlig med et dedikert 5.1 annlegg til masse penger, men flyr kulene rundt hodet på deg når du ser på krigsfilm??

Hvordan er det som stereo anlegg? Grei lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun prøvd Pink Floyd Pulse konserten på dvd spilleren og dette låt også veldig bra, men opptaket er fra 1994 og kanskje ikke optimalt.

Ps.
    Jeg bruker kun di to analoge inngangene og ikke den digitale.
    Get boxen i den ene og DVD i den andre, fikk et tips om dette fra en bekjent.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, litt kjapp i svaret her ja..

Synes sorund effekten er bra den, testet dette på den siste Star Wars (III)filmen og plaserte meg selv i midten ca 2,5 meter fra planken og lyden høres ut som sorund spesielt lyden fra de mindre romskipa med " knatre " lyden som kommer etter at de paserer.
    Men kan ikke si at det høres ut som om kulene flyr rundt ørene på en !

Men fikk ved første test en veldig stygg during i subben under lyssabel kampene, men denne forsvant når jeg stilte inn systemet (TVOL) riktig, eller tror det er riktig, for bruksanvisningen er kun forklarende den gir ikke tips om hvilke innstillinger som passer best.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg også var veldig fornøyd de 2 første ukene, før problemene begynte. Lyden er for all del veldig bra, men kun når den funker. Det er par dager med bra kontakt, og så 2-3 uker uten kontakt, nytter ikke å gjøre noe som helst da.
    Har du flaks så kan det funke for deg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også dette settet til min fremtidige flatskjerm i stua. Hadde tenkt til å kjøpe den uten å lytte, da jeg stoler såpass på Lyd & Bilde testen. Den fikk tross alt full pott. I den testen står det blant annet at de anbefaler å sette den til SRS True Surround for best lyd. Ok at det er diverse som har fått et mandags produkt. Det jeg er interesert i nå, er lydkvaliteten.

Så til de av dere som har dette systemet, kan dere skrive litt om lytteopplevelsen med denne? Hvordan er bassen? Hvordan er kringlyden? Dynamikk og trøkk?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Arvani Ergosound og oppsett

Heisann!
    Arvani anlegget fungerer helt knirkefritt - men av alle de tusenvis som nå er solgt er det sikkert noen få som har tekniske feil. Men allikevel - fullt på høyde med B&W anlegget til over 20.000,- SÅ tross alt en liten investering i forhold til hva du får!
    DU kan dra opp anlegget til 100Db - og heldigvis kan du justere sub'en uavhengig av planken. :-D
    DU har 2 grunnfunksjoner som kan settes in ekstra; en som justerer lyden likt på alle TV kanaler - og en annen som kobler inn en digital SRS funksjon som vil simulere en surround effekt.
    Alt i alt en fantastisk løsning om du vil slippe mye kabler, få skikkelig "guffe" lyd til god-filmen - eller bare rett og slett et godt surround anlegg uavhengig av input til en god pris som også ser pent ut. Har høy WAF faktor det her...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk hørt Arvani på siste Electrofil-messa, og jeg ble meget meget imponert av det jeg hørte. Var overbevist at disse skal kjøpes inn når ny flatskjerm er på plass, ja
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arvani - Ergo Sound

Heisann,

Har nå hatt planken i 1,5 mnd og fortsatt meget fornøyd. Ingen problemer av noe slag. Lyden upåklagelig, mer en nok "trøkk" for min del. Skal jeg sette fingen på noe må det være fjernkontrollen og tilhørende lydioder på selve planken da disse ikke synes så godt om du sitter til venstre for planken og dermed usikker på om taste trykke ditt ble registrert. (trykker derfor ofte en gang for mye). Forslag til forbedring måtte da bli eget display på selve fjernkontrollen.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen formening om hvordan denne planken er kontra 5.1 kompakt anlegg til 5-7 lapper ? Tenker da spesielt på surround lyden fra blu-ray/dvd.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg hørte på messa, så ble i hvertfall jeg overbevist om at dette var virkelig mye lyd for pengene. Man må selvfølgelig ta i betraktning at surroundlyden ikke blir like bra, men samtidig slipper man en stue full av bokser. Trøkk og illusjonen av surround var det i allefall ikke noe i veien med, og langt bedre en noe kompaktanlegg jeg har hørt før.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, nå heller jeg mer og mer mot planken... Da får jeg også en stjerne i boken av madammen, hun var svært skeptisk til surround i stuen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan jeg får tak i en ny fjernkontroll? Den som fulgte med er møkk og fungerer ikke. Er forøvrig fornøyd med anlegget.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Planken virker lovendes :)

Det orange led-lyset på subben. Skal det blinke hele tiden når systemet er avslått ? Indikerer vel at subben ikke har kontakt siden planken er av.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av butare
    Noen som vet hvordan jeg får tak i en ny fjernkontroll? Den som fulgte med er møkk og fungerer ikke. Er forøvrig fornøyd med anlegget.

Dette ordnet seg. Fikk omsider tak i telefonnummeret til importøren. De skulle sende meg ny fjernkontroll. Så den som venter på noe godt...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det negativt at det kun er en digital lydinngang, mens det er to analoge? Hadde håpet å koble både BD-spiller og Altibox tuneren til lydplanken.

Men det blir kanskje best lyd ved å koble analogt på denne saken? Erfaringer?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Vurderer også en slik planke. Er det noen flere erfaringer hos dere som har den?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at fattern kjøpte seg ett eksemplar, så har jeg fått lyttet noe mer til den. Har hørt på Samsung C450 også, og den hørtes ut som et pappkarton i forhold. Har også hørt på Harman Kardon SB15, som låt veldig bra og ganske lik Arvani. HK et lite hode foran.

Når du lytter til Arvani på høyt volum, så tror man rett og slett at det er mye større høyttalere man lytter til. De kan aldri erstatte et 5.1 (eller 7.1 som jeg har i filmrommet), men til bruk i stue hvor konefaktor er viktig; finnes det knapt noe bedre på markedet til denne prisen.

MEN:

I følge Tandberg så kommer det en oppgradert Arvani i august. Denne skal være forbedret litt på lydsiden, litt forbedret design og trådløs ipod/ iphone dock. Jeg tipper også at det er gjort forbedringer når det gjelder tilkoblinger, men det blir bare gjetning fra min side.

Så jeg venter til august/ september
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne i stuen, meget godt fornøyd med den.

Spiller langt over prislappen, spesielt imponert over hvor bra subben er integrert med resten av lyden.
    Eneste minuset jeg kan tenke meg er plassering av rca kontaktene samt dårlig feste av den optiske kabelen.
    Så om det ikke haster, så vil jeg som SVS ! -man sier, vente til den nye modellen kommer.

Mtp pris så får den en klar 6'er fra meg.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •