Stereo/2.1????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo/2.1????

Jeg leser stadig om folk her inne på forumet som anbefaler 2.1 system med stativ HT pluss subkasse. Selv har jeg Rotel stereo med for+effekt (RC-1070+RB-1080) har jeg mulighet til å koble sammen et sånt system?? Jeg ser ingen sub utgang på forsterkerene...

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel bruke den andre output'en til en aktiv sub...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av egne erfaringer synes jeg gulvhøyttalere spiller bedre enn 2.1 løsninger.

Problemet blir å integrere suben bra nok. Den har lett for å bli for treg å buldretet til å henge med på musikk.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Av egne erfaringer synes jeg gulvhøyttalere spiller bedre enn 2.1 løsninger.

Problemet blir å integrere suben bra nok. Den har lett for å bli for treg å buldretet til å henge med på musikk.
    er helt enig med deg. når jeg hadde subb til stereo anlegge mitt syns jeg det ikke ble noe bra til musikk. men til film ble det andre saker. så jeg og syns det spiller best med bare gulvhøyttalere.

så blir det ikke helt subb heller siden det er pre out på forforsterkeren. er det ikke bedre med en forforsterker med egen subb out med hz justeringer? eller er jeg helt på vill spor her?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer jo helt an på plasseringen, rommet og selve subben. Det er mulig å få bedre lyd med 2.1 / 2.2 systemer, men det koster penger og tid!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke en sub med highpass-filter. Da siler du bort bassen til høyttalerne.

Hvis det låter dårlig med sub til musikk så er det enten en dårlig sub, eller så er den ikke kalibrert skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan buke den ledige utgangen ja. Takk for svar. Lurte på hvordan det var å koble til en sub på en stereo forsterker. Dette med tanke på stativhøytalere med sub i tillegg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å heller koble fra høyttalerterminal på forsterker til høynivå-inn på sub og så videre til høyttalerene. Ikke alle sub'en har denne muligheten, men det vil spare høyttalerne for bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REL -- som lager noen av de beste sub'ene til musikk -- anbefaler at man kobler sub'en til høyttalerutgangene på forsterker, og setter sub'ens delefilter lavest mulig.

AVI har noe av samme filosofien, selv om deres sub'er kobles til med (mono) signalkabel.

Med denne filosofien -- og denne typen sub'er, laget for musikk og ikke filmeffekter -- unngår man for mye og rumlete bass. Sub'en forsterker ikke basslyden; den bare fyller bare ut der høyttalerne ikke når ned.

(Men dermed er det ikke alltid den høres heller, siden musikk sjelden går forferdelig dypt...)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg opplevde akkurat det motsastte. før med 2.0 system, hadde 803S hadde jeg store problemer med romlete bass, og ikke fikk det til å høres bra ut i det hele tatt. enden på den visa, ble at jeg solgte de høytalerene, og kjøpte 805S og velodyne dd12 for prisen jeg fikk for de andre høyalerene. har absolutt ikke angret et sekund etterpå. er klart at det er litt mer jobb å få til å integrere en sub med stativhøytalere, men det er absolutt ingen umulig oppgave, selv om min sub med 8 bånds eq og div snacks, ikke er den vanskeligste å få integrert. så til musikk så spiller mitt oppsett nå mye bedre. er også inne på tanken å prøve å få kjøpt en slik sub til, men da må jeg spare opp en del penger først

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba

Hvis det låter dårlig med sub til musikk så er det enten en dårlig sub, eller så er den ikke kalibrert skikkelig.
    Støttes!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •