Topp kvalitets subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 191
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Topp kvalitets subwoofer

Jeg har begynt å tenke så smått på om jeg i en gitt fremtid (dette er ikke noe som kommer til å bestilles hurtig) skal invistere i en god sub til både musikk og film.

Jeg har i dag en KEF sub som fungerer ok til film (kunne godt trengt litt mere guff, men ok). Om jeg skal oppgradere denne så vil jeg ha en som jeg også kan integrere med mine fronthøytalere og bruke til musikk. Dette stiller da store krav til subben (selv om den vil rulle av oppover på ca. 40hz), og jeg lurer da på hvilke alternativer som er bra her.

Jeg har krav til utseendet og størrelse også. (ikke svs tårn f.eks.)

Kef har jo dyre subber som sikkert er meget bra også til musikk, men de er nå ekstremt dyre, mye dyrere en de beste til svs og Velodyne. Så hva finnes der ute av topp subber som koster en del mindre en de dyreste KEF?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Velodyne DD10 og må si jeg er svært fornøyd med den. Kompakt, omfattende EQ og god lyd. Kanskje ikke like god på bulder & brak i kinoen, men suveren på musikk.

Edit: trykkleif

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD serien til Velodyne er helt klart en av kandidatene jeg har hørt mye godt om. Jeg har derimot aldrig hørt dem (og heller ikke hørt det store utvalget av subber).

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elemental Designs, de kan fåes i alle farger og finnish som du ønsker, og har en morsom modell som heter P7s-650. Den består av to kabinett på 41x41x41cm og har en 13" i hvært kabinett. Den koster ca 20.000kr.

Sjekk ut Elemental Designs modellene som selges i norge er merket med "P7" eller "A7". Norsk importør er Midgard Audio.

Jeg har nesten samme subwoofer selv, men i matt svart finnish. AjSelj på forumet hær har den aktuelle modellen jeg nevnte, og han er meeget fornøyd=)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Rythmik F15, ikke veldig kompakt men det finnes også en 12" versjon. Hellnoob her på forumet har 2 stk. 12". Blir en del billigere enn Velodyne men hvordan de er i forhold til hverandre vet jeg ikke. Er veldig fornøyd, gode eq-muligheter og forskjellige filterløsninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt med JL Audio i vurderingen. Både F110, F112 og F113 - alt etter som

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller ha valgt en custom P7s-650 istede for en JL Audio. P7s går dypere, er billigere, har valgfri finnish og spiller litt høyere. Og siden den har to kabinett så får man plasseringsmuligheter som man ikke får med kun en subwoofer. Mye lettere å få jevn respons i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg ville heller ha valgt en custom P7s-650 istede for en JL Audio. P7s går dypere, er billigere, har valgfri finnish og spiller litt høyere. Og siden den har to kabinett så får man plasseringsmuligheter som man ikke får med kun en subwoofer. Mye lettere å få jevn respons i rommet.
    Men er den bedre?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Men er den bedre?
    Ut fra det folk sier på AVSforum.com så er A7s-650 like god eller helst bedre. Og en P7s-650 er en todelt A7s-650. De sammenligner A7s-650 med Seaton Sound Submersive, som omtales for å være en favoritt på det forumet.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne får mye god omtale om dagen :

Definitive Technology SuperCube Reference

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gått for ED selv om de ikke hadde vært så utrolig stygge å se til. Tror det er noe av det beste du får for prisen og litt til!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt, sett eller tatt på ED-subber, men har hørt, sett og tatt på 2x JL F113. Det er jo en helt sinnsvak opplevelse! Da snakker vi prislapp50-60 000kr, uansett, vi snakker kvalitet 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Ut fra det folk sier på AVSforum.com så er A7s-650 like god eller helst bedre. Og en P7s-650 er en todelt A7s-650. De sammenligner A7s-650 med Seaton Sound Submersive, som omtales for å være en favoritt på det forumet.
    Spiller P7s-650 bedre er det intet mindre en imponerende og selvsakt noe jeg ville valgt fremfor JL - om ikke finish er av stor betydning.

Aldri hørt eD selv, men ser de har mange spennende modeller.

JL`s F113 er den nest mest imponerende suben jeg har hørt tatt størrelse i betraktning. Uansett hvilken sub som kjøpes i denne klassen skal det mye til for og bli missfornøyd. Når vi snakker 30k +/- er nivået av en såpass bra kvalitet at jeg personlig synes finish bør avgjør hvilken en bør velge - om den skal stå i en stue. (til en viss grad selvsakt)

Er det dog kun dyp dyp trøkk en er ute etter kan man kjøre svs i flertall og bli kjempe fornøyd!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eD = Heftig

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Hadde gått for ED selv om de ikke hadde vært så utrolig stygge å se til. Tror det er noe av det beste du får for prisen og litt til!
    eD er ikke stygge å se til lengre, de leverer nå alle subbene sine i alle farger og treværksfinnish du måtte ønske, Valnøtt, cherry, bambus osv=) Det er bare å spørre. Vet de har laget både egghvite og rosa subber til kunder tidligere:P Ja og en i militær kamuflasjefarge:P

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My nytt her for meg. Utseendet er veldgi viktig (må også komme i høyblank svart), da den/de skal stå i stue. At det er to bokser er kanskje en fordel plaseringsmessig.

Det er viktig at det er mye trøkk, men de skal også spille veldig bra til musikk og kunne integreres bra med min eksisterende høytaler.

Har som sakt ikke hørt mange subber i min tid, og er relativt blank her. Men de jeg har hørt har ikke egnet seg til å integreres med gode gulvstående til musikk. f.eks. min nåværende KEF xq60 som er en god kino sak, men til musikk faller den helt igjennom.

Godt å se at det er mange med mange meninger her. Da får jeg mye god info som jeg kan sjekke ut nærmere.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch sine subwoofee er kjent for å være veldig hurtige og gode til musikk. Nå er toppmodellene rt10d og rt12d tatt av markedet, men rsw 10d med en 10", en 10" slave og 500 watt forsterker er fortsatt til salgs til 10000. Vil tro to slike gjør jobben!

De kommer da desverre ikke i høyglans, men i sort.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Klipsch sine subwoofee er kjent for å være veldig hurtige og gode til musikk. Nå er toppmodellene rt10d og rt12d tatt av markedet, men rsw 10d med en 10", en 10" slave og 500 watt forsterker er fortsatt til salgs til 10000. Vil tro to slike gjør jobben!

De kommer da desverre ikke i høyglans, men i sort.
    Helt enig med den. Jeg kan også gå god for de!
    Men desverre så har jeg hørt at det er svært vanskelig å få tak i rsw-10d'en også. Den har tydligvis samme skjebne som RT-10d og RT-12d.

Går rykter om nye RF-serie subber til høsten/vinteren 2010/11.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    My nytt her for meg. Utseendet er veldgi viktig (må også komme i høyblank svart), da den/de skal stå i stue. At det er to bokser er kanskje en fordel plaseringsmessig.

Det er viktig at det er mye trøkk, men de skal også spille veldig bra til musikk og kunne integreres bra med min eksisterende høytaler.

Har som sakt ikke hørt mange subber i min tid, og er relativt blank her. Men de jeg har hørt har ikke egnet seg til å integreres med gode gulvstående til musikk. f.eks. min nåværende KEF xq60 som er en god kino sak, men til musikk faller den helt igjennom.

Godt å se at det er mange med mange meninger her. Da får jeg mye god info som jeg kan sjekke ut nærmere.
    Vanskelig og få hørt eD. Men JL bør ikke være noe problem. Var ikke klar over at eD nå kommer med flere finisher, som jo er stort pluss! Men personlig liker jeg bedre utformingen til JL sine kasser.

Ønsker du 2 stk ville jeg sett på F110. Vi snakker da om 40k - hvor mye er det du ønsker og bruke?

Evt 1 stk F113 som koster 30k.

Topp kvalitets subwoofer-homepagexl_mi-jpg

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på hvor mye jeg kunne tenkte meg å bruke, men 30 000,- er innenfor budsjett. Som sakt ligger dette litt unna. Trenger å komme til sommeren så jeg får litt ekstra med penger.

Så litt på JL og F113 er den som virket mest interesant med tanke på utseendet og prestanda. Leste testen i Lyd og Bilde, og den var jo veldig positiv.

Finner ikke i farta importør eller forhandler, noen som kan hjelpe her.

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •