Topp kvalitets subwoofer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 191
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Bag End Loudspeakers does most of its business in the pro sector, where the practical concerns are quite different from those in the home"

enig at da begynner vi å nærme oss PA, men fortsatt, for en "nesten" PA sub til å gå så dypt, det er helt utrolig, og det til 2000 dollar ca, er jo litt overkommelig pris det, for mange her inne ihvertfall:P den MArtin Logan saken så ganske spennende ut, det skulle vært en subwofer spesialist her i landet, som selger subber fra JL, SVS, Velodyne, JBL, Ed osv....da hadde alle disse diskusjonene blitt så lettere

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange gode inputt her. Når det gjelder BagEnd så faller de igjennom på utseendet desverre. Dette skal stå i en stue, og design er viktig. Jeg har sjekket og jeg kan klare størrelsen til Velodyne DD18 men det er absolutt max. Så største SVS blir for stor (og stygg)

Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvilke fronthøyttalere har du eller ønsker du deg? Kanskje si litt om hvilket anlegg du har eller skal få i hus!

Slik jeg har forstått det så er SVS genial om du deler av bass på 60hz, dette pga relativt lav kostnad mm.
    Jeg mener også at JL 112 ble testet og at den hadde noen problemer mellom 20-30hz på høyt lydtrykk, den store styrken til JL er vel at den kan spille godt over 100hz, men at den mangler skikkelig lave frekvenser(jeg så på målingene at den spilte svært lavt, men hvordan er det utført)

Basert på det ville jeg prøvd ut SVS om du kjører litt solide fronter, evt gjør en avtale med en asylant om å få høre på de.
    Jeg har KEF Reference 207/2 og subben/subbene skal integreres med disse fra ca. 40hz på musikk. Subben skal klare å gjøre jobben mot disse høytalerne (derfor jeg drømmer litt om Kef 209, men til over 100 000,- så er den dobbelt så dyr som den burde være etter min smak).

Det er jo veldig viktig at subben har en variabelt delefilter oppover, så den ikke jobber over 40hz. Fjernkontroll er jo også veldig positivt, da jeg da kan stille om på den med enkelhet for film, da skal den jo jobbe helt anderledes en til musikk.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror man skal slakke litt på gasspedalen før man begynner å konkludere at ting går dypere enn pb-13 ultra....."With 20Hz as the reference, the Infrasub-12's frequency response was down 6dB at 18Hz, 10dB at 16Hz, and 12dB at 11Hz. At this point, the sub's amplifier shut off, and I did not pursue testing at lower frequencies."

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Veldig mange gode inputt her. Når det gjelder BagEnd så faller de igjennom på utseendet desverre. Dette skal stå i en stue, og design er viktig. Jeg har sjekket og jeg kan klare størrelsen til Velodyne DD18 men det er absolutt max. Så største SVS blir for stor (og stygg)

Jeg har KEF Reference 207/2 og subben/subbene skal integreres med disse fra ca. 40hz på musikk. Subben skal klare å gjøre jobben mot disse høytalerne (derfor jeg drømmer litt om Kef 209, men til over 100 000,- så er den dobbelt så dyr som den burde være etter min smak).

Det er jo veldig viktig at subben har en variabelt delefilter oppover, så den ikke jobber over 40hz. Fjernkontroll er jo også veldig positivt, da jeg da kan stille om på den med enkelhet for film, da skal den jo jobbe helt anderledes en til musikk.
    lurer på hvorfor så mange synes svs er så stygt når den kommer i både kirsebær, bøk og pianolakk:razz: ? jeg synes at den i bøk er en fryd å se på! (bilder bare) ultimate dreab suben min. hehe

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    lurer på hvorfor så mange synes svs er så stygt når den kommer i både kirsebær, bøk og pianolakk:razz: ? jeg synes at den i bøk er en fryd å se på! (bilder bare) ultimate dreab suben min. hehe
    Den er ihvertfall ca. 20cm for dyp for meg. Har ikke sett den i pianolakk, men da bør den vel ikke se så verst ut, men som sakt for stor.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef 209 koster ca.7000 pund ser jeg, 208 koster 3000 pund.
    Da kunne du nesten få et drøss med Kef Kubes jo...

Der er sikkert ingen tvivl om at SVS PB13 er en fantastisk sub til prisen, men ja, andre ting bestemmer også valget enn akkurat hvor dybt den kan gå. Hvor mye info er der under 20 hz på vanligt materiale....ikke mye.

Jeg ville gå for Velodyne om det var meg.....men jeg er meget svak for Martin Logan, synes de er fantastisk flotte også. Henningep nevnte B&W, jeg har ikke sett de...
    Har du sett på REL? Desverre har de ikke fjernkontroll tror jeg. Jeg kjenner ikke så mye til Velodyne sine innstillingsmuligheter, men med REL kan man justere delefrekvens ned til 24 hz, og selv med et par små stativhøyttalere fikk Stereophile bedst resultat med 27 hz.
    En REL Strata V har fjernkontroll, går ganske dybt men spiller ikke så veldig høyt, kan fås billig brukt.
    REL sine ST modeller, (vet ikke helt med de andre serier), har også to inputs, en for vanlig stereo, og en for film, med hver sin volumkontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    den listen du linket til sier dog ingenting om hvordan en sub høres ut i praksis.
    kan ihvertfall ikke anbefale annet en at du tar en tur og hører på velodyne dd serien og den f113 ihvertfall, eller i beste fall får lånt begge med deg hjem. så får du selv høre hvordan de høres ut. jeg har ikke hørt f113 selv, men har selv veldyne dd12, og jeg syntes den er en knall bra kombi sub, som definitivt er helt rå til musikk, men fungerer også svært bra til film.
    Det har jeg ikke sagt heller.

Hvilke fronthøyttalere har du eller ønsker du deg? Kanskje si litt om hvilket anlegg du har eller skal få i hus!
    Hjelper det deg og velge mellom DD-18 og F113?

Jeg mener også at JL 112 ble testet og at den hadde noen problemer mellom 20-30hz på høyt lydtrykk, den store styrken til JL er vel at den kan spille godt over 100hz, men at den mangler skikkelig lave frekvenser(jeg så på målingene at den spilte svært lavt, men hvordan er det utført)
    Det står jo i tabellene. Fri luft (ute) med 2 meters avstand. Likt for alle suber.

JL går imponerende dypt tatt størrelse i betraktning.

Finn gjerne noe i tilsvarende størrelse som kan måle seg opp mot F113?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Den er jo favoritten over alle favoritter i USA. Tror den trygt kan anbefales, er omtalt for å slakte JL Audio på alt.
    Ikke design, finish eller størrelse.
    Dette har faktisk (i mine øyne) ganske stor betydning om en skal betale opp mot 30k for en sub.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det har jeg ikke sagt heller.

Hjelper det deg og velge mellom DD-18 og F113?

Det står jo i tabellene. Fri luft (ute) med 2 meters avstand. Likt for alle suber.

JL går imponerende dypt tatt størrelse i betraktning.

Finn gjerne noe i tilsvarende størrelse som kan måle seg opp mot F113?
    Å teste subber i fri luft om det nå blir likt er merkelig, sett de inn i et rom som er en brukbar hjemmekino!

Det er vel ikke størrelsen som var poenget, men ytelsene.
    Hjemmekino sier JL er kanskje den beste subben til musikk, men mellom 20-30hz har den noen problemer, de hevdet også at den ikke kan sammenlignes med SVS på kinolyd/dybde.

Problemer er vel kanskje at trådstarter må velge et kompromiss, da ingen subber vil tilfredstille han helt.

Med de frontene han har ville jeg droppet sub til musikk og fokusert på en sub til film, om han deler ved 50-60hz så vil nok SVS kanskje trekke det lengste strået, da svakhetene til SVS er over 80hz.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å teste subber i fri luft om det nå blir likt er merkelig, sett de inn i et rom som er en brukbar hjemmekino!

Hjemmekino sier JL er kanskje den beste subben til musikk, men mellom 20-30hz har den noen problemer, de hevdet også at den ikke kan sammenlignes med SVS på kinolyd/dybde.

Problemer er vel kanskje at trådstarter må velge et kompromiss, da ingen subber vil tilfredstille han helt.

Med de frontene han har ville jeg droppet sub til musikk og fokusert på en sub til film, om han deler ved 50-60hz så vil nok SVS kanskje trekke det lengste strået, da svakhetene til SVS er over 80hz.
    med litt store fronter med voksne 8 tommere osv, er det behov for at subben skal spille 80 hz da? dersom frontene er oppgitt til 60 hz, er det ikke greit å bare dele dem der? så slipper man den svakheten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...? Det blir merkelig ?
    Skal det testes output til en sub finnes det vel ingen bedre plass en nettopp fri luft. Eller tar jeg feil her...?

Det er nettopp størrelsen som er poenget.
    Les gjerne tråden 1 gang til

Hva er det som ikke er tilfredstillende nok med JL F113? Evt Velodyne DD-18?

SVS har han nevnt opp til flere ganger at er uaktuelt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har brent så mye penger på fronter så er det jo dumt å holde igjen på sub'en. Har du lyst har du lov. Og har du råd til Kef Ref 9 så har du definitivt noe å skryte av.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Siden du har brent så mye penger på fronter så er det jo dumt å holde igjen på sub'en. Har du lyst har du lov. Og har du råd til Kef Ref 9 så har du definitivt noe å skryte av.
    Akkurat det har du vel helt rett i, men jeg føler vel ikke jeg har råd når jeg nesten kan få 3 stk. DD18 for prisen av Ref. 109. Og uten at jeg har hørt noen av dem så sier jo tester etc. at DD18 vil være veldig god til musikk også. Men jeg må si at F113 frister veldig med sin beskjedene størrelse (og veldig gode kritikker).

At jeg rent plassmessig har mulighet til å få en DD18, så er jeg litt usikker på hva fruen vil si. (men det problemet får vi ta når jeg kommer dit). Men som sakt skal jeg (må jeg på grund av dagens økonomi) bruke noen måneder på dette. Så jeg skal prøve å bruke dere til å finne noen gode kandidater og så få tatt meg en lytterunde. Så langt så peker DD18 (eller 15) og F113 seg ut.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereo sub?

Jeg lurer virkelig på om noen her på forumet har lykkes i å få til et oppsett med sub som fungerer optimalt på stereo?
    Har vært rundt og hørt/testet mange forskjellige oppsett med sub i stereo, både 1 og 2 stk, men blir aldri 100% i forhold til de virkelig gode oppsettene med kun høyttalere? Nå er jeg en av de som liker litt ekstra "fylde" i lyden, men stort sett virker lyden litt "klumpete" om det er riktig ord, med bruk av sub. Det har selvsagt vært store forskjeller fra oppsett til oppsett, men har som sagt aldri hørt noe som låter like bra som et rent stereo oppsett.
    Er helt sikker på at noen her på forumet både har selv og har hørt ting som fungerer, og lurer da på hvilket utstyr det da er snakk om?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det har du vel helt rett i, men jeg føler vel ikke jeg har råd når jeg nesten kan få 3 stk. DD18 for prisen av Ref. 109. Og uten at jeg har hørt noen av dem så sier jo tester etc. at DD18 vil være veldig god til musikk også. Men jeg må si at F113 frister veldig med sin beskjedene størrelse (og veldig gode kritikker).

At jeg rent plassmessig har mulighet til å få en DD18, så er jeg litt usikker på hva fruen vil si. (men det problemet får vi ta når jeg kommer dit). Men som sakt skal jeg (må jeg på grund av dagens økonomi) bruke noen måneder på dette. Så jeg skal prøve å bruke dere til å finne noen gode kandidater og så få tatt meg en lytterunde. Så langt så peker DD18 (eller 15) og F113 seg ut.
    Jeg ser den, men det hadde vært mer enn fett da. Men pris/ytelse er vel kanskje vanskelig å forsvare.

Og husk at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg lurer virkelig på om noen her på forumet har lykkes i å få til et oppsett med sub som fungerer optimalt på stereo?
    Har vært rundt og hørt/testet mange forskjellige oppsett med sub i stereo, både 1 og 2 stk, men blir aldri 100% i forhold til de virkelig gode oppsettene med kun høyttalere? Nå er jeg en av de som liker litt ekstra "fylde" i lyden, men stort sett virker lyden litt "klumpete" om det er riktig ord, med bruk av sub. Det har selvsagt vært store forskjeller fra oppsett til oppsett, men har som sagt aldri hørt noe som låter like bra som et rent stereo oppsett.
    Er helt sikker på at noen her på forumet både har selv og har hørt ting som fungerer, og lurer da på hvilket utstyr det da er snakk om?
    Hva som er optimalt er vel ganske idividuellt såklart, men uansett så vil man ha et nesten bedre utgangspunkt om man virkelig er flink til å jobbe med systemet dersom man har et par gode subber.
    Tror nok at det finnes de her inne som virkelig har lykkes med å få det til, skal ikke påstå at jeg har det selv, men jeg kan ikke skylde på utstyret
    Det er nok ikke helt tilfeldig at mange av de aller dyreste systemene har egne bassmoduler kanskje?.
    Tror nok det er lettere for folk flest å få best resultat i stereo uten, men at det virkelig er noe å hente for mange om de hadde fått det til.

Har du forrøvrig en egen tråd trym, kunne tenkt å høre hva du har å si om dine egne høytalere.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Det gikk en debatt om subber til musikk på klipsch tråden for et par dager siden. Der snakkes det om at de fleste forbruker-subber er for treige til å være nyansert nok på musikk. Så hvis du vil ha en sub som slår raskt nok må man kanskje trø til DIY eller gå opp i urimelige prisklasser.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser hvertfall ikke ut til å være problemer når det kommer til utstyrslisten ellers, litt spesielt at man her ser på subber med priser alt fra 20 - 105k også .
    JL audio ser jo nesten ut som budsjett modeller i forrhold til de KEF subben, men det er desverre ikke slik med subber heller at det dyreste nødvendigvis er det beste, så selvom prisen ikke nødvendigvis betyr så ville jeg nok sett på to mer kompakte subber enn en 18" fra KEF.

Er jo mange spennende merker som man hører lite om i norge når det gjelder subb, Paradigme, Mordaunt Short, Aerial Acoustics, Revel, ADAM audio og sikkert en rekke andre jeg ikke husker navnet på i farten. SVS, eD og XTZ hører man jo mye om her inne og de lager veldig bra ting, men at det er de beste uansett pris er vel heller tvilsomt

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du link til den KEF 18" subben?