Topp kvalitets subwoofer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Seaton Submersive

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt skal jeg ta meg god tid, men sålangt er det Velodyne DD og f113 som utpeker seg. Begge har fått gode kritikker som subber til musikk (og dette er meget viktig), og de ser også begge veldig bra ut. SVS er for store og ser ikke bra nokk ut. De har heller ikke fått like gode kritikker som subber til musikk (men kjempe kritikker som film subber).

Jeg kunne virkelig tenkt meg å hørt noen av disse før jeg tokk en avgjørelse ja. B&W kommer vel med en ny 800 serie subb også, denne kan jo bli spennende. De har ihvertfall kunskapen til å gjøre det bra. Den jeg virkelig kunne tenkt meg var KEF Reference 209, men den koster enormt mye, og kan ikke forstå at det er verdt prisen.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirM7
    Den er jo favoritten over alle favoritter i USA. Tror den trygt kan anbefales, er omtalt for å slakte JL Audio på alt.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JL audio den lille filletasken spiller ned til 12.6 hz? tror ikke på det før jeg hører det...det er jo ikke bassrefleks en gang, hvordan er det mulig?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    JL audio den lille filletasken spiller ned til 12.6 hz? tror ikke på det før jeg hører det...det er jo ikke bassrefleks en gang, hvordan er det mulig?
    Aner ikke, men jeg fyrte nå av 60db på 5hz med mine eD(av modellen som er meget lik JL F212).

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at JL-en er noen hakk vassere enn min (skulle bare mangle til prisen), men du kan jo kikke litt på målingene jeg har gjort med min lukkede sub med 15 " element. Den går greit ned til 12 Hz. Det finnes andre alternativer enn SVS vettu

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er andre fabrikanter enn SVS der kan lage subwoofere vet du. Hvorfor MÅ det være bassrefleks? Bassrefleks er ikke spesielt velegnet til hifi egentlig....
    BagEnd lager små trykkkammer subwoofere der går til 8 hz i et normal rom.

Martin Logan sin "Decent i" koster 30K, har 3 stk 10" og kåret til bedste sub av Home Cinema Choice i 2009.

Er man ikke interessert i absolutt max. lydtrykk utvider horisonten seg med masse gode seriøse subwoofere.....

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Den er jo favoritten over alle favoritter i USA. Tror den trygt kan anbefales, er omtalt for å slakte JL Audio på alt.
    Hvor selges denne? Og er den å få i 230 volt?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -dobbelpost-

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirM7
    Hva koster en slik og hvor får man eventuelt kjøpt en?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere alternativer enn svs er det jo....men bassrefleks blir jo skrytt av veldig mye, og har fått intrykk av at trykkammer aldri vil kunne toppe bassrefleks utifra f.eks anmeldelser av lyd og bilde osv. Selv er jeg svs fan, men det er sikkert fordi jeg ikke har hørt JL eller ED, lurer på om noen i oslo har JL ? hmm

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Der er andre fabrikanter enn SVS der kan lage subwoofere vet du. Hvorfor MÅ det være bassrefleks? Bassrefleks er ikke spesielt velegnet til hifi egentlig....
    BagEnd lager små trykkkammer subwoofere der går til 8 hz i et normal rom.

Martin Logan sin "Decent i" koster 30K, har 3 stk 10" og kåret til bedste sub av Home Cinema Choice i 2009.

Er man ikke interessert i absolutt max. lydtrykk utvider horisonten seg med masse gode seriøse subwoofere.....
    link?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh. blir det ikke litt dumt å prøve å integrere denne med en stereoamp uten crossover? Da snakker vi ekstra bokser i så fall. Da kryper vel prisen noen lapper ekstra ...

"The SubMersive's amplifier does not have a variable high/low pass crossover"

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bag End:

Smaken er som baken, men jeg ville ikke hatt en slik i stua. Det svever en "aura" av PA-dis i rommet bare av å se bildene. Mulig det er noe jeg har oversett?

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke fronthøyttalere har du eller ønsker du deg? Kanskje si litt om hvilket anlegg du har eller skal få i hus!

Slik jeg har forstått det så er SVS genial om du deler av bass på 60hz, dette pga relativt lav kostnad mm.
    Jeg mener også at JL 112 ble testet og at den hadde noen problemer mellom 20-30hz på høyt lydtrykk, den store styrken til JL er vel at den kan spille godt over 100hz, men at den mangler skikkelig lave frekvenser(jeg så på målingene at den spilte svært lavt, men hvordan er det utført)

Basert på det ville jeg prøvd ut SVS om du kjører litt solide fronter, evt gjør en avtale med en asylant om å få høre på de.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere alternativer enn svs er det jo....men bassrefleks blir jo skrytt av veldig mye, og har fått intrykk av at trykkammer aldri vil kunne toppe bassrefleks utifra f.eks anmeldelser av lyd og bilde osv. Selv er jeg svs fan, men det er sikkert fordi jeg ikke har hørt JL eller ED, lurer på om noen i oslo har JL ? hmm

Når det gjelder ytelse i form av lydtrykk (antall dB), har du og "Lyd og Bilde" helt rett. Det er fysiske lover. Så det trengs ikke utdypes mer.

Når det gjelder musikalitet snakker vi om noe helt annet. En bassrefleks-sub vil alltid se i ryggen på en godt konstruert lukket subwoofer når vi snakker om musikkgjengivelse. Slik er det bare.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Som sagt skal jeg ta meg god tid, men sålangt er det Velodyne DD og f113 som utpeker seg. Begge har fått gode kritikker som subber til musikk (og dette er meget viktig), og de ser også begge veldig bra ut. SVS er for store og ser ikke bra nokk ut. De har heller ikke fått like gode kritikker som subber til musikk (men kjempe kritikker som film subber).

Jeg kunne virkelig tenkt meg å hørt noen av disse før jeg tokk en avgjørelse ja. B&W kommer vel med en ny 800 serie subb også, denne kan jo bli spennende. De har ihvertfall kunskapen til å gjøre det bra. Den jeg virkelig kunne tenkt meg var KEF Reference 209, men den koster enormt mye, og kan ikke forstå at det er verdt prisen.
    Den nye 800 serie subben er i det nyeste hifiklubb bladet. 30000 og to 12"=)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, BagEnd er ikke designbomber, men setter du et betjeningspanel på toppen ser den jo nesten ut som en JL.
    UltimateAVmag.com: Bag End Infrasub-12 powered subwoofer
    Infrasub 18 brukes fortsatt av mange stereo entusiaster.
    Men ellers, en Velodyne DD er "bankers" for de fleste...

Link til Martin Logan Descent i test:
    UltimateAVmag.com: MartinLogan Descent subwoofer

Apropos fjernkontroll, denne er ufattelig handy, har man hatt det vil man ikke leve uten.

For et nytt syn på ting, se på Jamo sin 909 høyttaler....Resonans Lyd & Bilde helt nederst....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange muligheter... Tipper trådstarter er glad for å få litt input

Dipol krever at man møbelerer rommet fullt ut etter stereoanlegget, og aller helst har tilpasset rommet, samt at det krever sykt med effekt / strømsterke forsterkere for å låte optimalt. Lite stuevennlig med andre ord. Men jeg skjønner hvor du skal Niels.

Har man penger og rom er det ingen vei utenom å låne to ører til dipol-løsninger. Elektrostat / dipol er kun ønsketenkning for meg foreløpig. Kanskje en dag! :-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du bare MÅ prøve elektrostater!! Verden blir aldrig helt den samme uten....

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •