Topp kvalitets subwoofer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 191
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    JL kan kjøpes hos Resonans Lyd & Bilde og X3MHC - HiFi & Hjemmekino for å nevne noen.

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil forum...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Er usikker på hvor mye jeg kunne tenkte meg å bruke, men 30 000,- er innenfor budsjett. Som sakt ligger dette litt unna. Trenger å komme til sommeren så jeg får litt ekstra med penger.

Så litt på JL og F113 er den som virket mest interesant med tanke på utseendet og prestanda. Leste testen i Lyd og Bilde, og den var jo veldig positiv.

Finner ikke i farta importør eller forhandler, noen som kan hjelpe her.
    Har selv sansen for både JL audio og Klipsch subber, men jeg endte opp med eD og det kan absolutt annbefales!.
    Kan skjønne innvendinger mot den finishen jeg selv valgte, men det er som sakt mulig å bestille subbene også derfra i de aller fleste finisher nå.
    Ganske heftig ytelse i forrhold til pris hvertfall, har ikke fått med meg noen orntlig troverdige sammenlikninger av JL og eD men det burde jo være mulig før sommeren....
    Noen med JL i oslo så er det bare å si ifra

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P7s-650 har sine fordeler mtp plassering. Rent yttelses messig skal disse være i stand til og flytte 6,394 liter luft. Sett opp mot JL`s F113 alene som flytter 6,3 liter luft.

Jeg tror ikke det er så utrolig stor forskjell her. P7s-650 er muligens i stand til og gå litt dypere (?) Den største forskjellen er at P7s-650 kommer i 2 små kabinetter. Som jo har sine fordeler.

I mine øyne er fortsatt F113 en langt mer imponerende sub. At den kan være i stand til og levere som den gjør er imponerende tatt størrelse i betraktning. At det også er snakk om 1 boks her kan jo også være en stor fordel i de mange hjem.

Fordeler/ulemper begge veier slik jeg ser det.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P7s-650 er sikkert en formidabel sub, men kan ikke si at designet tiltaler meg. Den er også ekstremt høy (om tallene på siden til midgard er riktige), noe som ikke vil se bra ut i vår stue.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P7s-650 er sikkert en formidabel sub, men kan ikke si at designet tiltaler meg. Den er også ekstremt høy (om tallene på siden til midgard er riktige), noe som ikke vil se bra ut i vår stue.
    Du har nok missforstått litt.

P7s-650 er en 2 delt løsning med 2 små kabinetter. Den på siden til MA heter A7s-650 som har samme elementene i ett kabinett istede for to

Topp kvalitets subwoofer-user756_pic1660_1255382009-jpg

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si som de har sagt på AVSforum, er litt vanskelig å finne tråden, men eD og JL har blitt sammenlignet side om side, og de er ganske identiske. Men eD stakk av som favoritten.

Er helt enig med deg i at JL er MYYYE penere, men det er nesten ikke værd å kjøpe noe annet en F113 dærfra.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler Focal Sub Utopia BE, spiller meget bra til både musikk og film.
    Når jeg vurderte sub tidligere hørte jeg svs ved flere anledninger, men ble aldri fortrolig med lydsignaturen til de.
    Sub Utopian gir meg også det brystkassetrykket jeg elsker på musikk og til film går den mer enn dypt nok. Kurrant størrelse er det også. Brukt ligger de på rundt 25k. Burde i hvert fall tas med i vurderingen.

HI-FI Huset AS - Sub Utopia Be

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant da ikke den rette på sidene til Midgard. Utseendet er som sakt veldig viktig, og JL er defenitivt en vinner der. Hva mener dere da om Velodyne DD serien? Hvordan står den seg mot JL f113?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mye som måler seg helt opp mot F113, hværtfall ikke iforhold til design og størrelse. Den er og forblir sinsyk, det var den jeg egentlig skulle kjøpe meg. Har en bekjent som har to F113, men har ikke rukket å værken demohørt eller sammenlignet dem.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    P7s-650 har sine fordeler mtp plassering. Rent yttelses messig skal disse være i stand til og flytte 6,394 liter luft. Sett opp mot JL`s F113 alene som flytter 6,3 liter luft.

Jeg tror ikke det er så utrolig stor forskjell her. P7s-650 er muligens i stand til og gå litt dypere (?) Den største forskjellen er at P7s-650 kommer i 2 små kabinetter. Som jo har sine fordeler.

I mine øyne er fortsatt F113 en langt mer imponerende sub. At den kan være i stand til og levere som den gjør er imponerende tatt størrelse i betraktning. At det også er snakk om 1 boks her kan jo også være en stor fordel i de mange hjem.

Har absolutt respekt for JL F113, men at den alene skal yte like mye som de doble 13" fra eD er jeg for å si det mildt VELDIG strerkt tvilende til.
    Har selv hatt 13,5" element fra JL og hørt 8, 12 og 13" modeller, og ja det er fantastiske saker, men tror de har vert ganske ivrige med ytelsen

Verd å huske på at eD's element nok er et litt lite 13" element mens JL bruker 13,5 så størrelsen på elementene til eD ligger vel nesten nermere F112 enn storebror. Såklart så er jo dette de minste eD som har kommet til norge, men jeg syns kanskje det er bortkastet å nevne de større 15 og 18" i denne sammenheng.

DD serien fra Velodyne har jeg forsøkt høre på tre ganger hos soundgarden, og alle tre gangene har det vert eller blitt feil med dem, veldig tilfeldig kanskje, men uheldig for mitt inntrykk av dem hvertfall.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123

vet du noe om hvor mye pb-13 ultra flytter? kan tenke meg at det er mye heftigere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    vet du noe om hvor mye pb-13 ultra flytter? kan tenke meg at det er mye heftigere!
    PB-13 flytter nok ikke like mye...

PB-13 har dog bassport og mye større kabinett. Noe som gjør at den er i stand til og levere mye bass på en billig måte. (relativt - tatt eD, JL osv i betraktning)

Vet ikke hvor mye den kan flytte. SVS oppgir ikke slike data.

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Har absolutt respekt for JL F113, men at den alene skal yte like mye som de doble 13" fra eD er jeg for å si det mildt VELDIG strerkt tvilende til.
    Har selv hatt 13,5" element fra JL og hørt 8, 12 og 13" modeller, og ja det er fantastiske saker, men tror de har vert ganske ivrige med ytelsen :wink:

Verd å huske på at eD's element nok er et litt lite 13" element mens JL bruker 13,5 så størrelsen på elementene til eD ligger vel nesten nermere F112 enn storebror. Såklart så er jo dette de minste eD som har kommet til norge, men jeg syns kanskje det er bortkastet å nevne de større 15 og 18" i denne sammenheng.
    Får nok helt klart mer trøkk utav eD. Hadde JL overgått eD mtp trøkk ville jeg blitt mektig imponert!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant da ikke den rette på sidene til Midgard. Utseendet er som sakt veldig viktig, og JL er defenitivt en vinner der. Hva mener dere da om Velodyne DD serien? Hvordan står den seg mot JL f113?
    Fodelen til DD er at dem har SMS-1 innbygget. Denne kalibrereren begynner og bli noen år og har rykte på seg for å ikke være spesielt nøyaktig. Har selv hatt 2 stk Veldoyne SMS-1 som jeg syntes fungerte glimrende, om en kanskje ikke helt nøyaktig i sine målinger. DD serien har også fjernkontroll til sine suber. Flere som har kjøpt DD kan ikke tenke seg livet uten fjernkontroll til sub. SMS-1 har også 6 (?) presets som man kan justere selv alt etter som det er snakk om film, musikk, kveldstid, hjemmealene ect.

Uansett, størrelse, pris, yttelse, alt dette må den se seg slått av når det kommer til F113.
    F113 har jo også mikrofon og kan korrigere 1-bånd. Ofte har man 1 veldig uønsket dipp eller topp. Dette kan AERO (tror jeg korrigeringen heter) til JL fikse.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha lyttet til(eller kjent på) noen av subbene i denne prisklassen, tror jeg nok at JL Audio Phantom F113(evt F112) er det beste valget i prisklassen under 30K..
    Selvfølgelig, en SVS PB13-Ultra + SVS AS-EQ1 vil helt sikkert gjøre en vel så bra jobb, men den er ikke fullt så "stuevennlig" som JL.

F113 blir nok mitt valg, om jeg en gang får 7 rette.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye som tyder på at F113 er den som kommer best ut. Både design, størrelse og lyd (etter hva dere sier, og tester jeg har lest) tilsier at denne er en topp kandidat. Tester tilsier også at denne integrer seg godt med større høytalere og er kjapp nokk til å være veldig bra også på musikk som på film.

Er det noen av dere som vet hvordan de vanlige høytalerfabrikantenes subber klarer seg mot spesialprodusentenes. Jeg tenker da på KEF, B&W, Focal, etc..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med DD 18? el evt DD 15? pb-13 river alle overnevte på dypbass...og kanskje du skal vente litt UOB? snart kommer svs sine nye kompakte SB serie, SB 16-ultra skal fåes for rundt 16k om ikke så lenge....?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye som tyder på at F113 er den som kommer best ut. Både design, størrelse og lyd (etter hva dere sier, og tester jeg har lest) tilsier at denne er en topp kandidat. Tester tilsier også at denne integrer seg godt med større høytalere og er kjapp nokk til å være veldig bra også på musikk som på film.

Er det noen av dere som vet hvordan de vanlige høytalerfabrikantenes subber klarer seg mot spesialprodusentenes. Jeg tenker da på KEF, B&W, Focal, etc..
    Dem klarer seg som oftest meget bra på musikk. Dessverre faller de fleste til kort opp mot eD, JL, SVS når det kommer til dyp film bass.

Både KEF, B&W, Focal, Dali ect lager gode suber. Men kan du leve med at suben er av annet merke bør du velge blandt spesialprodusentenes produkter. Er god grunn til at fleretallet her på forumet har sub av annet merke en stereo/hjemmekino høyttalerene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Hva med DD 18? el evt DD 15? pb-13 river alle overnevte på dypbass...og kanskje du skal vente litt UOB? snart kommer svs sine nye kompakte SB serie, SB 16-ultra skal fåes for rundt 16k om ikke så lenge....?
    Her er en oversikt over diverse suber og output. Kan også se hvordan PB-13 gjør seg opp mot F113
    AVForums.com - View Single Post - Subwoofer Tests - Fall 2007

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den listen du linket til sier dog ingenting om hvordan en sub høres ut i praksis.
    kan ihvertfall ikke anbefale annet en at du tar en tur og hører på velodyne dd serien og den f113 ihvertfall, eller i beste fall får lånt begge med deg hjem. så får du selv høre hvordan de høres ut. jeg har ikke hørt f113 selv, men har selv veldyne dd12, og jeg syntes den er en knall bra kombi sub, som definitivt er helt rå til musikk, men fungerer også svært bra til film.

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •