Topp kvalitets subwoofer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 191 av 191
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her kommer to bilder av denne meget kompitente subwooferen fra Midgard Audio. Den har et utrolig trøkk, som jeg ikke har hørt maken til. Og integreringen med mine KEFer er veldig bra.

Lyden i vanlig stereo har fått et vesentlig løft. Både med tanke på de ekstra frekvenser og trykk i dybden, men også med muligheten til å kjøre eq på KEFene også.

Eldre og dårlige inspillinger jeg ikke orket å høre på tidligere, er kommet frem igjen, og låter nå, stort og med det trøkket det skal. Veldig morro.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott. Han derre isen kan sine saker han. Det med at selv "dårlig" lyd låter bra må jo bare bety at dette du nå har fått i hus fungerer.

Gratulere så mye
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig når folk velger noe slikt som dette og ikke bare de typisk kjente merkene. Høres jo definitivt ut som om du totalt sett har fått et betydelig løft.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jo veldig pent integrert det der! Hva ble prislappen på til slutt?

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det ble jo veldig pent integrert det der! Hva ble prislappen på til slutt?
    Takker for det.

Prisen ble med steinplaten på toppen ca. kr. 60 000,-. Jeg mener at dette er rimelig med tanke på prestanda og prosessor kraft. Det finnes en god del subwoofere der ute som ikke har hverken tilsvarende prestanda, prosessorkraft eller ikke minst mulighetene for å justere hovedhøytalerne, og som koster godt over kr. 100 000,-

Når jeg la inn ordre på dette var jeg veldig spent, men Snickers har jo bevist tidligere at han har greie på det han driver med. Resultatet er enda bedre en jeg hadde drømt om. Først og fremst fordi jeg har fått så mye mere en en subwoofer. Nemmelig også en digital romkoreksjonsenhet i form av full mulighet for stilling av EQ.

Det er egentlig rart at ikke flere har gjordt dette før, da jo flere kjøper subwoofere i priser over kr. 50 000,-

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Prisen ble med steinplaten på toppen ca. kr. 60 000,-. Jeg mener at dette er rimelig med tanke på prestanda og prosessor kraft. Det finnes en god del subwoofere der ute som ikke har hverken tilsvarende prestanda, prosessorkraft eller ikke minst mulighetene for å justere hovedhøytalerne, og som koster godt over kr. 100 000,-
    Det er jo ikke småpenger akkurat, men virker ikke ille når man sammenligner det med annet. For den prisen kunne du f.eks ha kjøpt to JL Audio Fathom f113. Det hadde på ingen måter flyttet like mye luft og heller ikke gitt korreksjonsløsning til frontene.

Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Det er egentlig rart at ikke flere har gjordt dette før, da jo flere kjøper subwoofere i priser over kr. 50 000,-
    Jeg er mer overrasket over at du var åpen for det. De fleste er i stor grad styrt av reklame og tester man leser i hifi blader. Veldig få vurderer i det hele tatt noe custom bygget og har ikke tro på at det kan matche kjente merkenavn.

Forøvrig interessant i så måte å lese de første sidene i denne tråden. Her var det knapt noen som nevnte noe om viktigheten av integrering og romrelaterte problemer. Det kom mange forslag av kjente kanditater som JL Audio, Velodyne, Klipsch, BagEnd, SVS, Rhytmik Audio, eD, Martin Logan osv.
    Det samme er tilfellet i de fleste "sub anbefalings tråder" som startes, og de fleste kjøpere lar ofte til slutt tester og antall anbefalinger være avgjørende. Så kudos til deg som vågde å gå en annen vei.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg er mer overrasket over at du var åpen for det. De fleste er i stor grad styrt av reklame og tester man leser i hifi blader. Veldig få vurderer i det hele tatt noe custom bygget og har ikke tro på at det kan matche kjente merkenavn.

Forøvrig interessant i så måte å lese de første sidene i denne tråden. Her var det knapt noen som nevnte noe om viktigheten av integrering og romrelaterte problemer. Det kom mange forslag av kjente kanditater som JL Audio, Velodyne, Klipsch, BagEnd, SVS, Rhytmik Audio, eD, Martin Logan osv.
    Det samme er tilfellet i de fleste "sub anbefalings tråder" som startes, og de fleste kjøpere lar ofte til slutt tester og antall anbefalinger være avgjørende. Så kudos til deg som vågde å gå en annen vei.
    Støttes!

Tommel opp til UOB for valg av denne løsningen.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso

Jeg gikk ikke inn i denne tråden med tro på at jeg skulle kjøpe en custom bygget subwoofer. Jeg viste ikke at det egentlig fantes noe tilbud og det er vel egentlig problemet. Jeg trodde vel også at om jeg skulle gå for en slik løsning ville det bli vesentlig dyrere enn å kjøpe ferdige produkter.

Det var først når det ble nevt fra deg, og jeg snakket nærmere med snickers at jeg begynte å forstå at dette kunne være løsningen. Jeg hadde jo lest en del av og om Snickers så jeg hadde absolutt tro på at han kunne konstruere noe som var bedre en det som kunne kjøpes som standard. Og når han la frem plan og antatt pris. Så ble jeg overbevist at dette ville bli bra. Og det har det virkelig blitt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få gratulere deg med et utradisjonelt valg, og elegant ble det jo også. Jeg er ikke i tvil om at dette spiller vesentlig bedre enn 2 stk hyllevarer til samme pris.

Det som Snickers har tatt tak i er jo nettopp det vi sliter med, nemlig integrering og resonanser som oppstår i rommet. Og skal man på utkikk etter hyllevareprodukter, må man se etter hvilke justeingsmuligheter løsningen har. Jeg anbefalte Rythmik fordi den spiller ryddig og pent, dypere enn de fleste tror er mulig for en lukket konstruksjon, samt at den har en del justeringsmuligheter som gjør at man har gode muligheter til å få den gost integrert. Selv de mest avanserte ferdigløsninger (det finnes selvsagt unntak) jobber stort sett som enkeltstående bokser, og utfordringen blir da å få boksene til å spille på lag. Den løsningen som du har fått laget her jobber som ett system sammen med rommet. Jeg vil tippe at signalbehanding fra øverste hylle og kunnskapen til å konsturere en løsning som kan utnytte signalbehandlingen og rommet står for brorparten av lydkvaliteten, og med nok effekt og heftige elementer så har man også headroom til å holde tilstrekkelig lydnivå.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal se å få en viss kroppdel i gear så jeg får sendt over bildene UOB

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rått

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg skal se å få en viss kroppdel i gear så jeg får sendt over bildene UOB

dette var rått, MANGT en ultra som må se seg gruset av dette, inkludert framtidige ultraer

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •