Posten skulle vel hatt en liten leksjon!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Posten skulle vel hatt en liten leksjon!

I dag, kom høyttalerne mine i posten. And guess what! BEGGE høyttalerne var skada! Det må jeg si er bra gjort. Det som var overraskende, er at de var ganske bra embalert.

Hvordan i huleste greier posten å rassere så mye?? Har ikke arbeiderne blitt lært opp til å behandle ting med varsomhet? Nei, dette syntes jeg er dårlige greier. Men Fence høyttalerne så faktisk ganske vettuge ut! :-) Blir artig å teste når et nytt par dukker opp i posten.

For jeg burde vel få et nytt par når det er skader på dem? Pakka opp den ene, og der var det ene hjørnet helt rassert. Muligens det var mer også, for den høyttaleren tok jeg ikke ut av esken når jeg oppdaga det. Så fort jeg åpner den andre, ser den helt ut, helt til jeg får den ut av esken. Midt på høyttaleren på sida, så var den skikkelig "bulka" på kanten på et område på ca 4cm.

Prøvde å finne en tråd i samsvar med dette, men fant ikke noe spesielt.

Erfaring noen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    For jeg burde vel få et nytt par når det er skader på dem?
    Ja, men det er en fryktlig dårlig idé å pakke dem opp når du ser eskene er rasert, isåfall så burde dette vært rapportert til posten ved utlevering. Men det kan hende det ordner seg :-D.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet var at eskene ikke så veldig rasserte ut heller, det var derfor jeg gjorde det.. :-) Men det burde gå i orden. Har hørt om mindre skader som har gått i orden, så da burde jaggu dette ordne seg også. Er bare jævla surt! :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rørforsterker

Fikk tilsendt en rørforsterker for en tid tilbake via posten,
    DOA.
    Problemet her var også at embalasjen ikke så nevnverdig skadet ut utvendig, annet enn 2 hull i kartongen på ca 5 cm.

Inni esken derimot, så var isoporen maltraktert totalt på den ene siden.
    Hvordan dette er mulig er for meg en gåte.
    Så en særdeles røff behandling må denne nødvendigvis ha fått.
    Selve forsterkeren hadde heller ikke spor av skade, men internt så hadde flere komponenter tatt kvelden.
    Gjenstanden var også her svært godt pakket.

Ikke noe annet å gjøre enn å klage til posten og kreve erstatning.

Heia posten!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at slike produkter sendes med posten er jo i utgangspunktet helt på trynet.
    de fleste seriøse leverandører vet at posten behandler varer som om man skulle ha kasta det fra den ene enden til den andre enden av landet.

kontakt forhandleren du handlet av for er dem seriøs så er varen forsikret for slikt

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en synth for noen år tilbake med nyprisverdi på drøyt 30.000 ,knust!
    Hurra for posten. Det samme gjelder også en pc som ble sendt med posten for en stund siden. Helt maltraktert! Heldigvis var posten ok angående erstatning, men det er tydelig at pakkene får røff medfart!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fryktelig syns at posten skal være så uforsiktige! Har selv jobbet på en slim omlastningsterminal, og så at mange av de ansatte var mer enn uforsiktige... Slenger og kaster eskene rundt omkring.
    Hadde posten vært flinkere med behandlingen av ting og tang, så hadde de virkelig vært noe å satse på! har sendt en subwoofer og en forsterker en gang og det gikk heldigvis helt fint. Raskt var det også

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant
    Fikk tilsendt en rørforsterker for en tid tilbake via posten,
    DOA.
    Problemet her var også at embalasjen ikke så nevnverdig skadet ut utvendig, annet enn 2 hull i kartongen på ca 5 cm.
    Høres ut som truckgafler...

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har fått en cerwin vega vega154 subwoofer i posten. på den hadde de greid å knekt alu chassiet rett av. fatter ikke hvordan de får det till

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bguarden, det har jeg faktisk ikke tenkt på.
    Tror du har aldeles rett!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er iallefall helt tullete. Fatter ikke at det ikke blir fulgt opp noen ting der. Virker iallefall ikke sånn.. Og trodde en jobb handler om kvalitets sikring og at kunden får det en venter på, og ikke noe som er helt rassert, men det er vel et helt nytt ordtak det for posten det sikkert.

Fatter bare ikke at det ikke skjer noe på den fronten. Folk på posten må jo gi blaffen i hva som er i pakken, og hvordan det er embalert, for det virker regelrett som om dem KASTER ting rundt seg.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Har selv jobbet på en slim omlastningsterminal, og så at mange av de ansatte var mer enn uforsiktige... Slenger og kaster eskene rundt omkring.
    Hjelp! Venter i disse dager en PS3 sendt med posten Men nå skal det sies at jeg har fått levert en 40" LSD og en Onkyo 807 i posten, ingen skader Tydelig at noen har vært uheldige her, men går vel som oftest greit å sende med posten.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten har sånne bur som det fylles med pakker i, pakkene blir ikke tatt ut en etter en, men hele buret blir tømt samtidig over ende så det kan skade en del.
    Esker som er merket med forsiktig blir lagt nederst i buret og resten oppå der igjen.

Dette er det jeg har hørt av en på jobben som har en venn som jobber på posten.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40" LSD ,da kommer du aldri til å lande igjen

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Er iallefall helt tullete. Fatter ikke at det ikke blir fulgt opp noen ting der. Virker iallefall ikke sånn.. Og trodde en jobb handler om kvalitets sikring og at kunden får det en venter på, og ikke noe som er helt rassert, men det er vel et helt nytt ordtak det for posten det sikkert.

Fatter bare ikke at det ikke skjer noe på den fronten. Folk på posten må jo gi blaffen i hva som er i pakken, og hvordan det er embalert, for det virker regelrett som om dem KASTER ting rundt seg.

Er veldig surt når sånt skjer,men
    med tanke på hvor mange pakker posten håndtrerer hver dag, så er det minimalt som blir skadet.Selvfølgelig blir pakker skadet i ny å ne.
    Sånt kan skje.
    Ingen er perfekte, og Posten erstatter ting som blir ødelagt.

Som Hoppe's sa, så blir det på de fleste post terminaler at alle pakker blir putta i bur og de blir tømt utover et transportbånd.Og da hender det nok at noen ting kan bli ødelagt og pakker som kommer i klem.

Er jo nok av vikarer i Posten som nok er veldig useriøse, men det er nok et
    fåtall prosent som gir blaffen i hva dem gjør.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    40" LSD ,da kommer du aldri til å lande igjen
    Hehehe.

Det er vel en grunn til at det er et marked for andre aktører enn posten...

EDIT: Fikk en Squeezebox Boom idag. Ene hjørnet på pakka var trykt inn, men box'en var heldigvis hel.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight

Som Hoppe's sa, så blir det på de fleste post terminaler at alle pakker blir putta i bur og de blir tømt utover et transportbånd.Og da hender det nok at noen ting kan bli ødelagt og pakker som kommer i klem.

Er jo nok av vikarer i Posten som nok er veldig useriøse, men det er nok et
    fåtall prosent som gir blaffen i hva dem gjør.
    Det er sant nok, men jeg regna egentlig med at sånne store ting ble lagt underst, noe det også burde gjøres, mtp vekt å slikt. Da er iallefall faren for at det blir ødelagt minimale. Noe som egentlig posten burde ha visst om :-) Men man kan ikke få i pose å sekk :-P

Jeg håper iallefall at det går i orden, noe jeg tror det gjør. Så satser på at det dukker opp et par nye høyttalere i posten som er hele neste uke! :-)

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakker som er veldig tunge blir som regel løftet av for hånd, men det finnes nok late eller veldig svake folk som ikke gidder å gjøre det.

F.eks tv'r , de blir løftet av for hånd.

Får håpe det ordner seg for deg.Posten er flinke til å erstatte ting, men noen ganger tar det litt tid.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nytteløst å sende audioprodukter i noe annet enn originalforpakning. Flere steder i postens systemer er det dropsoner hvor pakkene faller inntil 2 meter. Så da kan du jo tenke deg hva som skjer når det kommer en TV eller steinsamlinga til en eller annen luring etter din pakke på båndet.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det er nytteløst å sende audioprodukter i noe annet enn originalforpakning. Flere steder i postens systemer er det dropsoner hvor pakkene faller inntil 2 meter. Så da kan du jo tenke deg hva som skjer når det kommer en TV eller steinsamlinga til en eller annen luring etter din pakke på båndet.
    Nå vet ikke jeg om jeg har missforstått deg Hybris, men du sier at det ikke nytter å sende i noe annet enn originalforpakning? Disse ble jo sendt med originalforpakning fra levrandør :? Forpakningen så faktisk overraskende hel ut, tross innholdet. Stort sett alt av isopor var krøsta, så.. Men er logisk det siste du sier. Da sier det nesten seg selv at det blir ødelagt.

Har hørt om dropsoner, men ikke at dem slipper så svære ting nedi der.:shock: Det var nytt for meg iallefall..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •