Audio Pro VS. XTZ til film ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Pro VS. XTZ til film ?

Startet en tråd ang. Høytallere i "pianolakk". Men nå når jeg har lest og sett meg ut 2 sterke kandidater. Og mener denne tråden blir litt mer oversiktelig.

Audio Pro Blue Diamond V3 pakke

Eller
    XTZ 99 + 93-pakke 5.2

Til XTZ så finnes det stativ som passer til bakhøytallerne for 990.-, så helhets intrykket blir jo meget bra, vet ikke åssen det er med stativer til Audio Pro...

Dette brukes mest til film. Kanskje 80/20 på film og musikk.

Det jeg likte med det settene her er at man forhåpentligvis slipper en ekstra sub. Tenker ba på plasserings vennlighet ogat jeg lever på ca 60kvm.

Eneste jeg sitter å tenker på er at senter'n til XTZ er veldig høy og kan bli litt vanskelig og plassere, men er det så at den pakken låter bedre eller har mer å gi en Audio Pro sin så skal jeg nok finne plass

Jeg bor i nærheten av disse butikkene så jeg slipper frakt osv. Det er litt av grunnen til at jeg har valgt disse butikkene.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha valgt XTZ her på de fleste områder, da jeg syntes XTZ spiller bedre på både musikk og film. Og XTZ sine subere, går nok en del dypere enn de innebygde i Audio Pro. Du går nok ikke feil, uansett hva du velger, men jeg ville valgt XTZ. ;-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jeg ville ha valgt XTZ her på de fleste områder, da jeg syntes XTZ spiller bedre på både musikk og film. Og XTZ sine subere, går nok en del dypere enn de innebygde i Audio Pro. Du går nok ikke feil, uansett hva du velger, men jeg ville valgt XTZ. ;-)
    Takker for svar, føler det er mange her på forumet som sitter med mye mer info og kunnskap enn dem vil dele med seg. Greit nok at det er påå til hver og en hva dem liker m.t.p lydkaraktær osv. men det går ann og tilrette lede folk mener da jeg

Ser her at det vill lande på 14.000.- Inkl. stativer på XTZ... en helt grei pris vill jeg nå mene. å drive dette med en Emotiva XPA-5. Da lander oppsettet inkl Yamaha 765 UNDER 25.000.- noe jeg tror er bra valute for pengene. Rett meg dersom jeg har feil.

Tror også som du sier at XTZ subene vil gjøre "bunnjobben" bedre enn Audio Pro sine innebyggde.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Takker for svar, føler det er mange her på forumet som sitter med mye mer info og kunnskap enn dem vil dele med seg. Greit nok at det er påå til hver og en hva dem liker m.t.p lydkaraktær osv. men det går ann og tilrette lede folk mener da jeg

Ser her at det vill lande på 14.000.- Inkl. stativer på XTZ... en helt grei pris vill jeg nå mene. å drive dette med en Emotiva XPA-5. Da lander oppsettet inkl Yamaha 765 UNDER 25.000.- noe jeg tror er bra valute for pengene. Rett meg dersom jeg har feil.

Tror også som du sier at XTZ subene vil gjøre "bunnjobben" bedre enn Audio Pro sine innebyggde.
    Hehe, det er det nok, men de fleste pleier som regel å hjelpe til så godt dem kan! :-D Det er iallefall min oppfatning. Men sant det du sier. Jeg har hørt på noe Audio Pro, da spesielt Blue Diamond V2 som er modellen føre, og disse mangler mye i bunnen.

Det er valutta for pengene det ja, det skal være sant å visst! Tviler på at du får noe bedre til tilsvarende pris iallefall ;-)

Og ja. Du kommer ikke til å mangle mye i bunnen. Isåmåte, så er det bare å oppgradere subere ved en senere anledning :-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja. Du kommer ikke til å mangle mye i bunnen. Isåmåte, så er det bare å oppgradere subere ved en senere anledning :-)
    Bor i en betongblokk og har en leilighet på 60 kvm så er litt begrenset hva man kan dytte på med

Men takker for svar. Skal selge mail til dem å sjekke om det går ann å få høre på dem, om dem ev. har noe demorom oppe på skedsmokorset.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i en betongblokk og har en leilighet på 60 kvm så er litt begrenset hva man kan dytte på med

Men takker for svar. Skal selge mail til dem å sjekke om det går ann å få høre på dem, om dem ev. har noe demorom oppe på skedsmokorset.
    Hehe, da blir det fort problemer ja ;-) Du skal vel fint greie å skaffe deg masse problemer med 2x12" XTZ også

Lykke til! Kom med tilbakemelding på valget ditt! :-D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da blir det fort problemer ja ;-) Du skal vel fint greie å skaffe deg masse problemer med 2x12" XTZ også

Lykke til! Kom med tilbakemelding på valget ditt! :-D
    Blir nok å dra opp på Skedsmokorset og hente 110kg med golyd Men som sagt... mulig jeg kommer å bytte ut senter'n da jeg blir litt høy og kanskje kommer iveien for TV:n. Noen forslag på hva man kan erstatte den med?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok å dra opp på Skedsmokorset og hente 110kg med golyd Men som sagt... mulig jeg kommer å bytte ut senter'n da jeg blir litt høy og kanskje kommer iveien for TV:n. Noen forslag på hva man kan erstatte den med?
    Så artig! :-D Gratulerer da! ;-) Den er vel litt klumpete ja. En annen center som kan matche XTZ er jeg ikke helt sikker på. SWANS er vel et merke som er i nærheten av noe alla samma lydbilde(Hiv meg midtfjord's noen om jeg tar feil). Men det er min oppfatning :-) Ellers er det helt sikkert noen andre her på forumet som vet det helt sikkert bedre enn meg :-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så artig! :-D Gratulerer da! ;-) Den er vel litt klumpete ja. En annen center som kan matche XTZ er jeg ikke helt sikker på. SWANS er vel et merke som er i nærheten av noe alla samma lydbilde(Hiv meg midtfjord's noen om jeg tar feil). Men det er min oppfatning :-) Ellers er det helt sikkert noen andre her på forumet som vet det helt sikkert bedre enn meg :-)
    Må være Pianolakk da Er egentli åpen for di fleste merker. Kan være hreit å ha en litt grei senter da jeg ser mye på film.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart, det er jo et must når resten er det ;-) Du får swans i sort pianolakk, men usikker på modeller osv her. Sjekk litt på Lsound.no, for dem fører swans :-)

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være Pianolakk da Er egentli åpen for di fleste merker. Kan være hreit å ha en litt grei senter da jeg ser mye på film.
    nå er ikke den beste centeren til xtz veldig bra til film.lite trykk/dynamikk.
    frontene er derimot bra til musikk

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    nå er ikke den beste centeren til xtz veldig bra til film.lite trykk/dynamikk.
    frontene er derimot bra til musikk
    Så hvilken senter vil du da anbefalle?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke at 22cm er veldig høyt for en senter. Skal du mye under det så blir det ikke rare plassen igjen til elementene.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Synes ikke at 22cm er veldig høyt for en senter. Skal du mye under det så blir det ikke rare plassen igjen til elementene.
    Har dali concept CT idag.. og den er akk. så stor som jeg kan ha om jeg ikke må møblere om... så får se

Men noen forslag på bedre senter enn den som er med i pakken. og da under 5000.-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •