Dali Ikon 8 vs B&W DM683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 8 vs B&W DM683

Nokon som har ei meining om kva som er den beste høgtalaren? Lurer på å kjøpe B&W

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Another_Roger
    Nokon som har ei meining om kva som er den beste høgtalaren? Lurer på å kjøpe B&W
    Forskjellige høyttalere..

BW har en vannvittig mellomtone, samt veldig god diskant og bass ( dog litt mye pondus her).

Dali, superluftig diskant (kan virke pågående), god mellomtone. Tordenbass med attack få kan følge etter på. En slags forfinet Klipsch, men ikke så rå da .

Husk at til prisen av IKON 8 er du 2000kr unna CM9 . Som må sies å være fjordårets høyttaler (ifølge tester og utmerkelser).

Alt til sitt bruk, jeg er veldig glad i den åpne og luftige diskanten til Dali, samt liker dens slagkraft. Men BW kan nok være mer "behagelig" og laydback på mange dårlige opptak.

Valgets kvaler.. ingen er "best" eller "dårligs" her.. ta med en plate eller to, ta turen til nærmeste HIFIklubben. Begge disse fungerer utmerket på HFK sin egen NAD C375!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Forskjellige høyttalere..

BW har en vannvittig mellomtone, samt veldig god diskant og bass ( dog litt mye pondus her).

Dali, superluftig diskant (kan virke pågående), god mellomtone. Tordenbass med attack få kan følge etter på. En slags forfinet Klipsch, men ikke så rå da .

Husk at til prisen av IKON 8 er du 2000kr unna CM9 . Som må sies å være fjordårets høyttaler (ifølge tester og utmerkelser).

Alt til sitt bruk, jeg er veldig glad i den åpne og luftige diskanten til Dali, samt liker dens slagkraft. Men BW kan nok være mer "behagelig" og laydback på mange dårlige opptak.

Valgets kvaler.. ingen er "best" eller "dårligs" her.. ta med en plate eller to, ta turen til nærmeste HIFIklubben. Begge disse fungerer utmerket på HFK sin egen NAD C375!
    Takk for et veldig fint svar! Vil det ha betydning om eg kjøper Onkyo eller Yamaha receiver?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to høytalerne du nevner er Ikon 8 en favoritt i min bok.
    Har hatt Ikon serie selv, og elsker diskanten, samt Ikon 8 har bra med trykk å dytte etter med.

Men som skorob sier, Ikon 8 er ikke langt unna CM9 prismessig.

Onkyo og Yamaha er vel begge en god match til Dali, hvordan de stemmer med B&W vet jeg ikke. Disse receiverne har varm klang.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du går for CM9 ikke glem forsterkeri til dobbelpris av hva hva høytalerne koster, B&W er en tunglasta sak så dem elsker masse strøm. Ikon 8 er å forakte som har en god morsomfaktor.

Ikon8 diskanten er mer tilbakelent enn sine lillebrødre, de kan ikke sammenlignes og her får man en varmere høytaler.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Om du går for CM9 ikke glem forsterkeri til dobbelpris av hva hva høytalerne koster, B&W er en tunglasta sak så dem elsker masse strøm. Ikon 8 er å forakte som har en god morsomfaktor.
    Forsterker til 40K, tull.

Kjøp effektrinn til 10-15 lapper, det holder i massevis!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Forsterker til 40K, tull.

Kjøp effektrinn til 10-15 lapper, det holder i massevis!
    Ok?
    Jeg har hørt noe om at en P2250 ikke var nok på dem, bassen ble ikke som ønsket gitt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke amp til dobbel pris av høytalerne, men skikkelig elektronikk er jo å anbefale uansett.

Er det skralt i kassa er jo Emotiva en billig løsning med mye effekt.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ok?
    Jeg har hørt noe om at en P2250 ikke var nok på dem, bassen ble ikke som ønsket gitt.
    Man får vel en Rotel på 250X2 i 8ohm til rundt 10K, skulle tro den dugde.....

TonArt • Rotel RB-1572

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Man får vel en Rotel på 250X2 i 8ohm til rundt 10K, skulle tro den dugde.....

TonArt • Rotel RB-1572

Du kan sikkert få en clas ohlson på 20w til å "duge" også men for å få maks ut av de høyttalerne trenger man mye og stabil kraft men tror ikke en rotel rb1572 hadde gjort en dårlig jobb altså ang sammenligng av dm 683 å ikon 8 tror jeg de er såpass forskjellige høyttalere at det blir vanskelig å påpeke bra/dårlig opp mot hverandre, men hadde jeg hatt råd til ikon 8 hadde ikke dm 683 vert tema for min del...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •