Hjelp! Hvilket anlegg skal jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Hvilket anlegg skal jeg kjøpe?

Jeg innser at her er det bare å kaste inn håndlkle og spørre om hjelp fra ekspertisen her på forumet. Er ny her og trenger den hjelp jeg kan få.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt anlegg til å ha i stua. Sist gang jeg gjorde dette var for snart 15 år siden og endte da opp med B&W samt ONKYO reciever og CD spiller.

Jeg vil gå for en surround reciever, en blu-ray spiller (til å spille musikk og DVD/ Blu-ray filmer på) og to fronthøytalere til å begynne med.
    Anlegget skal kunne spille høyt og samtidig ha god lydgjenngivelse, samtidig som det skal kunne spille lavt. Liker "fast" bass. Musikktype: Fra klassisk til Progressiv rock.
    Høytalerene skal helst ta seg godt ut i stua på ca 40M2.

Har sett meg litt rundt og sett på alt i fra Chario constellation, KEF, til andre mer ukjente høytalere som SAG 350 (ser veldig fristende ut men har ikke hørt om dem før).
    Pris for denne pakken skal være ca 15-20.000,.

Hva bør jeg kjøpe?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja,

Du kunne kanskje tatt en titt på System audio Sa 1750 f.eks. Soundgarden har disse. Går for ca 8 000 i disse dager, og kan fåes i mange finnisher. Tar seg veldig fint ut også.

De har veldig fast eller dynamisk bass, samtidig som de ikke er så veldig kresne på elektronikken for å spille pent. Er også mulighet for fullt surround senere. Har disse i ett anlegg nr 2 og er veldig fornøyd med de. Ikke la deg lure av utseende, de spiller større enn det ser ut som . Du skriver Progressiv rock, om det er musikk som Tool og dream theather blir anbefalingen enda større . De er helt enorme på slik kjapp musikk.

Ta deg en lytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har b&w dm686, og de funker fint med onkyo-recieveren jeg har. Jeg ville stukket innom hifiklubben og hørt på de, og andre. Recievere er jo også svært billige for tiden, og panasonic sine blu-ray spillere er jo ikke så verst på lyd. Hadde ihvertfall ikke kastet bort penger på en cd-spiller.

B&W DM685 Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82 - 9000kr
    Yamaha RX-V1065 - 7500kr
    LG BD370 - 1500kr

Det er vel lite som spiller så dynamisk som Klipsch, men ikke alle liker lyden så sjekk de ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •