Cerwin Vega XLS-15 Og div - Andre XLS modeller. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 687
    Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jøsses

sitter å ler inni meg når folk mener ditt og folk mener datt, har i alle år kun brukt 2stk nad 272 på cls 215, og har per dags dato ikke fått di til å kutte verken på forsterkere eller på diskanter, og trøkk nok er det i massevis, målte 141,7 db ved 40hz, så jeg vil anbefale på det varmeste å gå for en 372 og en 272, det holder masse, så kan du jo eventuelt bygge på seinere med flere forsterkere, og til den prisen man kan få 372 og 272 er det ingen tvil.. jeg anbefaler deg dette på det varmeste

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da må jeg seriøst spørre hvilken db måler du brukte? for cls215 har ikke en sjangse i ******* til slik spl. ikke engang med mye kraftige forsterkere

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor får jeg kjøpt en db måler?

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reimers: han bruker Term-lab utstyr som brukes i DB drag ,

men at 272 å 372 holder til 215 tror jeg ikke på , jeg brukte 1 372 på Cerwin vega D7 å synes ikke jeg fikk det ultimate å da 215 er sikkert 5 ganger så tunge å dra så tror jeg ikke 2 stk i bridge klarer det , men skal ikke si noe sikkert

Du får kjøpt DB måler på Clas olhson å Avshop å ljudia som jeg vet

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    da må jeg seriøst spørre hvilken db måler du brukte? for cls215 har ikke en sjangse i ******* til slik spl. ikke engang med mye kraftige forsterkere
    jeg brukte term lab måleutstyr, samme som blir brukt i db-drag racing, har vitne som var med meg å målte db, har bilde av det på profilen min, holdt måleren intill brystet mitt, med riktig rom er det ufatteligt hvor sykt det kan bli
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/TageMathiassen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ekstremt vanskelig for å tro på det der. selv med ditt bilde der det står 141,7db. for hver 3db ekstra må man dobble effekten. og med 1024w så spiller cls215 123db om man ser bort ifra roomgain.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ekstremt vanskelig for å tro på det der. selv med ditt bilde der det står 141,7db. for hver 3db ekstra må man dobble effekten. og med 1024w så spiller cls215 123db om man ser bort ifra roomgain.
    hva du tror bryr jo ikke jeg meg om i det hele tatt, ta gjerne med deg et sett cls 215 til grimstad så rigger jeg til resten her så kan du jo kjenne selv og se målinga

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har drevet med både hifi og bilstereo i 15år nå. 141,7db nekter jeg plent å tro du klarer med de høytalerene og de forsterkerene. hadde du putta de inn i ett bittelite rom på 1m2 så hadde du kanskje klart det. har testa 2 par med clsc215 med 600wrms per høytaler og det hadde ikke en sjangse på slik spl

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil absolutt anbefale midgard oberon 6.1 framfor cerwin vega 2,6 kw.

Jeg driver mine al 1000 med midgard og de låter helt fantastisk, midgardene har 100% kontroll på elementa og har bedre lyd kvalitet osv enn cerwin vega 2,6 kw. Har prøvd med begge forsterkerne.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok men har jo tenkt å bruke 2.6 på bassene og mellomtone og horn på naden men hva hadde vært råest (best bass best med trøkk ) om jeg hadde brukt naden på hornen og mellomtonen og bassene på 2.6 eller brukt horn , mellomtone og bass på 2.6 ?

og om det er noen som selger en CERWIN VEGA 2.6Kw2 til salgs gi besked

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har drevet med både hifi og bilstereo i 15år nå. 141,7db nekter jeg plent å tro du klarer med de høytalerene og de forsterkerene. hadde du putta de inn i ett bittelite rom på 1m2 så hadde du kanskje klart det. har testa 2 par med clsc215 med 600wrms per høytaler og det hadde ikke en sjangse på slik spl
    du får si ifra en dag du er i grimstad så kan vi ta en demo med utstyret jeg har nå, så kan du jo dømme da om jeg har klart det, rommet har alt og si det bør jo du vite som har drevet så mange år du tror kansje ikke heller at jeg har spillt 144,3 i bil heller da, men 1500w og 1 12"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    du får si ifra en dag du er i grimstad så kan vi ta en demo med utstyret jeg har nå, så kan du jo dømme da om jeg har klart det, rommet har alt og si det bør jo du vite som har drevet så mange år du tror kansje ikke heller at jeg har spillt 144,3 i bil heller da, men 1500w og 1 12"
    att du kan ha spilt det i bilen tviler jeg ikke på. men att du har ett rom som gjør att du klarer over 140db med ett par cls215 med så lite power nekter jeg å tro.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    att du kan ha spilt det i bilen tviler jeg ikke på. men att du har ett rom som gjør att du klarer over 140db med ett par cls215 med så lite power nekter jeg å tro.
    ok bryr meg som sagt ikke om hva du tror å ikke tror, har tatt målingen flere ganger for å være sikker på at den stemmer, og har vitner som sagt, men nok om det, detta er ikke plassen for diskusjon om det, send meg en priv meld om du er kverulerende ha en flott helg alle sammen

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er så enkelt som at det er en feil kalibrert lydmåler du har...

det du sier er totalt umulig...

du vil trenge 66.000 watt!!
    sekstiseks tusen

å du har klart det med 2x400 watt

forstår du ikke at det er en feil en plass?

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man klarer ikke 141 desibel med 400w på hver høyttaler.. ikke f. må være feil med den db måleren din.. 1515 som blir matet med 2x1000w rms 8ohm klarer ikke det engang,og de er faktisk bedre enn cls. har selv 2x560w (2x900w rms 4ohm) og jeg klarer sikkert max 125db spl.. så kom ikke her og fortell at du har over 16db eller mer? spl med 2x400 nad watt. uansett om du hadde 4 slike brokoblet hadde du sikkert ikke kommet over 130 db spl..
    3db økning er en dobling av lydstyrke mener jeg det sies..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry for at jeg spør så mye hehe. men lurer på hvilken effekt av alle slaks typer effekter dere ville ha hat men som sakt om dere har en carver eller cv 2.6 Kw2 til salgs eller noe lignende så gi beskjed så kan jeg være intresert

takker for svar

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    sorry for at jeg spør så mye hehe. men lurer på hvilken effekt av alle slaks typer effekter dere ville ha hat men som sakt om dere har en carver eller cv 2.6 Kw2 til salgs eller noe lignende så gi beskjed så kan jeg være intresert

takker for svar

jeg har pt2400 som jeg skal ha mellom 8 å 10 for

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har veldig lyst på den, men du kunne du ha ventet til jeg skal konfe meg? har jo xls 15 men kunne tenkt meg et pat av clsc og 215
    hvordan ville det ha matchet sammen ?

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Nå har jeg tenkt mye, og har kommet fram til at jeg satser på NAD C372 + C272 på XLS-15. Vill dette låte bra? Vil jeg kunne spille høyt uten "Tull"/Diskantbegravelse

Det jeg lurer på da er om, vil dette holde? inntil jeg får meg bedre budsjett og kan kjøpe Midgard eller Carver.

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hei

Nå har jeg tenkt mye, og har kommet fram til at jeg satser på NAD C372 + C272 på XLS-15. Vill dette låte bra? Vil jeg kunne spille høyt uten "Tull"/Diskantbegravelse

Det jeg lurer på da er om, vil dette holde? inntil jeg får meg bedre budsjett og kan kjøpe Midgard eller Carver.

Takker for svar
    du kommer til å bli enormt positivt overaska

Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •