Cerwin Vega XLS-15 Og div - Andre XLS modeller. - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nei ingen, med vettet i behold, kjøper McIntosh for å bruke det på CV.

En Crown XTI-4002 er alt du trenger for spille livskiten av XLS-215
    XTi 2 Series
    Kjøper du PA forsterker så kan du likegodt berre kjøpe CV sin nye CXA serie
    Funker fint det og, men hakje hørt den komboen enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nic
    Kjøper du PA forsterker så kan du likegodt berre kjøpe CV sin nye CXA serie
    Funker fint det og, men hakje hørt den komboen enda.
    Har hørt at Crown XTI skal være en del bedre enn CXAen til CV! For å få fult utbytte av disse høyttalerne må man vel kjøre på med 6000/6002? 4000/4002 tar dem nesten helt ut. Det jeg hørt.

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringe med Behringer EPX2000? Er oppgitt til
    2x 350W @ 8 Ohms,
    2x 650W @ 4 Ohms,
    2x 1000W @ 2 Ohms.

Bridged power:
    1x 2000W @ 4 Ohms,
    1x 1250W @ 8 Ohms

Vet det er mye skrytewatt, men om de så bare spiller halvparten, så er det mye watt for pengene.
    Har tenkt å bruke den på XLS 12, blir det overkill?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crown er dritbra, men om det er så mye bedre enn den NYE serien til CV (CXV) vet jeg ikke.. den "rebranda" CV forsterkeren som ble solgt for noen år tilbake var dog litt "dårlig".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn da har man hat demo med det også mc 600.2 eller hva den heter på xls 15 MORRO men absurd...

men diskusjonens emne.. jeg bruker nå pr d.d en nad 272 med en 114 på mine xls6 i student h*let men hva er og anbefal på di? er 14kvd og syns det spiler morro som fy når jeg er der i uke dagen... klarer en nad 326bee (eller annen rimlig sak) jobben? hadde vert oki med fjern kontrol og mindre "stes" er plass til bøker hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom det XLS-12S på rommet. 8)

Newcomer Mr.Evo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Da kom det XLS-12S på rommet. 8)
    Trodde du syntes hele XLS serien til Cerwin bare var noe møkk jeg?:wink:

Neida,gratulerer. Den både høres og føles den subben der

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Evo
    Trodde du syntes hele XLS serien til Cerwin bare var noe møkk jeg?:wink:

Neida,gratulerer. Den både høres og føles den subben der
    Altså, møkk er det jo ikke. Er jo den beste serien til Cerwin idag. Jeg mente at XLS-serien i høyttalere er noe møkk i mine ører, men så absolutt artig å høre på AC/DC live at Donington med de Personlig liker jeg ikke XLS-serien, så kjøpte denne mest for å høre hva den var god for. Og litt etter innspilling, så merker jeg at den løsner og lyden blir mer å mer åpen og ikke minst bedre. Denne skal jeg beholde en god stund framover, nå som den faktisk beviser hva den er god for. XLS-28 er er grei synes jeg, ikke for mye av alt. Diskanten i de skriker ganske lite i mine ører, litt sånn som ordentlig Cerwin. Da mener jeg DC, AT, CD-serien.

Takk skal du ha, den føles ikke så mye hos meg enda, men den høres. Hører litt for mye av snakking under filmer, sånn som man ikke skal høre, men eller funker den bra. : )

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, møkk er det jo ikke. Er jo den beste serien til Cerwin idag. Jeg mente at XLS-serien i høyttalere er noe møkk i mine ører, men så absolutt artig å høre på AC/DC live at Donington med de Personlig liker jeg ikke XLS-serien, så kjøpte denne mest for å høre hva den var god for. Og litt etter innspilling, så merker jeg at den løsner og lyden blir mer å mer åpen og ikke minst bedre. Denne skal jeg beholde en god stund framover, nå som den faktisk beviser hva den er god for. XLS-28 er er grei synes jeg, ikke for mye av alt. Diskanten i de skriker ganske lite i mine ører, litt sånn som ordentlig Cerwin. Da mener jeg DC, AT, CD-serien.

Takk skal du ha, den føles ikke så mye hos meg enda, men den høres. Hører litt for mye av snakking under filmer, sånn som man ikke skal høre, men eller funker den bra. : )
    Ikke for å kverullere,men jeg kan ikke fatte at du synes f.eks DC serien er bedre(annet enn utseende da) enn dagens XLS serie. Å ja,jeg vet smaken er som baken Jeg har selv hatt to par 1515,kjøpt nye på Grensen 18(første HI-FI klubben butikken i norge) I disse sitter det gamle PA horn diskanter. DA snakker vi skriking i mine ører:wink: Vi snakker om 103 DB i følsomhet:wink:
    Jeg har hatt stort sett alt av CV(bortsett fra PA da)og dagens XLS er i en egen klasse(iallefall 215)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å kverullere,men jeg kan ikke fatte at du synes f.eks DC serien er bedre(annet enn utseende da) enn dagens XLS serie. Å ja,jeg vet smaken er som baken Jeg har selv hatt to par 1515,kjøpt nye på Grensen 18(første HI-FI klubben butikken i norge) I disse sitter det gamle PA horn diskanter. DA snakker vi skriking i mine ører:wink: Vi snakker om 103 DB i følsomhet:wink:
    Jeg har hatt stort sett alt av CV(bortsett fra PA da)og dagens XLS er i en egen klasse(iallefall 215)

DC-1515 er bedre i seg selv enn hele rekka til XLS sier de på HFK i Tr.Heim. Noe jeg er enig i, men denne subben lover godt, så jeg beholder den en stund. : )

PS! XLS-serien er rå i høye volum, noe VE-serien ikke er, helt enig.

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC-1515 er bedre i seg selv enn hele rekka til XLS sier de på HFK i Tr.Heim. Noe jeg er enig i, men denne subben lover godt, så jeg beholder den en stund. : )

PS! XLS-serien er rå i høye volum, noe VE-serien ikke er, helt enig.
    Du er herved hjertlig velkommen til meg for å høre forskjellen på dagen XLS 215 og 1515 DC serien(har fortsatt tillgang på mine gamle 1515) Å tro du meg,du vil bli overrasket:wink:
    Jeg forguder 1515 men de er bare ikke så bra som vi alle vil ha dem til

PS,ville ikke tatt ALT de sier på HFK Trondheim for god fisk:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er herved hjertlig velkommen til meg for å høre forskjellen på dagen XLS 215 og 1515 DC serien(har fortsatt tillgang på mine gamle 1515) Å tro du meg,du vil bli overrasket:wink:
    Jeg forguder 1515 men de er bare ikke så bra som vi alle vil ha dem til

PS,ville ikke tatt ALT de sier på HFK Trondheim for god fisk:wink:

Ja, hadde vært artig å sammenligna de i samme rom med samme utstyr. Bruttern har 1515 på 2xAlto Mac 2.4(?), og det skriker ikke like mye som jeg synes det gjør med 215 på 2xCXA-10. (Har kun hørt 215 og CXA-10 på HFK), har ikke mye erfaring med 215 utenom på CV-rommet deres. Der spiller faktisk VE-serien bedre, kanskje ikke finere, men skriker ikke like mye som XLS-serien gjør på det rommet.

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde vært artig å sammenligna de i samme rom med samme utstyr. Bruttern har 1515 på 2xAlto Mac 2.4(?), og det skriker ikke like mye som jeg synes det gjør med 215 på 2xCXA-10. (Har kun hørt 215 og CXA-10 på HFK), har ikke mye erfaring med 215 utenom på CV-rommet deres. Der spiller faktisk VE-serien bedre, kanskje ikke finere, men skriker ikke like mye som XLS-serien gjør på det rommet.
    Det satt langt inne for meg å bytte ut 1515a mine også,men har ikke angret ett sekund
    HFK Trondheim må enten ha HFK`s dårligste lytterom(og de er det noen av:wink: ) eller så må du/de ha spillt så høyt at du overbelastet ampen. Du må kjøre på 2 stk CXA-10 amper per XLS-215 par. Kan spille i timesvis i motsettning til 1515 der spolen røyk,pga varmegang.
    Men missforstå meg rett,1515 er legendarisk:-D

Godt å høre at du er fornøyd med subben iallefall da

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke giddet å lese igjennom hele tråden, og diskusjonen til trådstarter er helt sikkert over, men om jeg skal komme med et innspill i saken.

Jeg handlet mitt første stereoanlegg da jeg var 10-12 år en gang.. CLSC-12, CLSC-15S og NAD C352. Var jo helt konge den gangen, men mangelen på kontroll var selvfølgelig stor! Prøvde med NAD C370 og det var jo en del bedre, men langt ifra bra.

Brodern ble bitt av basillen og kjøpte et par MA Oberon 6.1 mange år senere. Jeg skal si at det ble sus i serken. Disse 12 tommerne pumpet ut bass jeg ikke visste bodde i de og lyden ble så mye bedre. Man satt å gliste mens man hørte på basstung rock og pop.

Min mening er at du beholder CLS-12 en stund til, skaffer deg så et par MA Oberon 6.1(Jeg liker virkelig de monoblokkene godt) disse kan du få helt ned i 8k for paret(for et 100% strøkent et, jeg fikk mine for noe mindre, men har noen ubetydelige og nesten usynlige skrammer i lakken).

Når du går lei den komboen er det ikke fordi du ikke synes CLS-12 presterer godt nok, men fordi du er lei CV lyden. Du har da alle dører åpne for et nytt høytalerkjøp som kan låte vannvittig bra, og du har da forsterkere fra før som kan drive alt som er av høytalere på en veldig god måte!

Mitt innspill i saken.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det satt langt inne for meg å bytte ut 1515a mine også,men har ikke angret ett sekund
    HFK Trondheim må enten ha HFK`s dårligste lytterom(og de er det noen av:wink: ) eller så må du/de ha spillt så høyt at du overbelastet ampen. Du må kjøre på 2 stk CXA-10 amper per XLS-215 par. Kan spille i timesvis i motsettning til 1515 der spolen røyk,pga varmegang.
    Men missforstå meg rett,1515 er legendarisk:-D

Godt å høre at du er fornøyd med subben iallefall da
    Det skjønner jeg godt. 1515 er en villhingst. Bassen i 215 er jo også helt vil. Det er som du sier, 215 holder det ikke med bare en CXA-10, men flere. Så en som hadde NAD 275BEE på XLS-215, det ble helt feil. Regner med du også er enig i det. Ja, akustikken på HFK Tr.Heim er ikke helt på topp, kan være for stort, eller for lite rom også, i og med at VE-serien spiller bedre på det rommet. Kan også være at sofaen der ødelegger for lyden også... Hørte ikke på subben min før jeg kjøpte den, gjorde et impulskjøp, og satsa på noe kult noe, og det viste seg at det var utrolig bra kjøp. Angrer ikke et sekund på XLS-en min. Dette kan også gjøre noe med inntrykket mitt på XLS-215 når jeg får hørt de i et hjem. Skulle egentlig ikke ha utalt meg noe mye om 215 på skriking av diskant, men har som sagt bare hørt 215 på HFK, og får dårlig inntrykk akkurat der. Sier ikke noe galt om HFK altså. Er veldig glad i den plassen, for mine kjøp og ikke minst den gode hjelpa man får! Helt fantastisk. Får jeg anledning til å høre 215 mot 1515, så skal jeg ikke nøle med det. Synd du bor langt unna, hehe! Men på XLS-12 synes jeg det skriker en del hjemme hos kameraten min iallefall. HFA-ene har jeg ikke mye vondt å si om, de er helt rå!

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om diskanten skriker, hva slags forsterker kjører han på XLS-12?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Om diskanten skriker, hva slags forsterker kjører han på XLS-12?

2x Fence Audio Stage P250 MK2 Kjørte med en NAD T747 i starten, der var det enda værre

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at èn CV modell fra en serie skal skrike ikke ikke de andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Rart at èn CV modell fra en serie skal skrike ikke ikke de andre?

Det er Cerwin, da skal det skrike litt. Alle XLS-seriene i høyttalere skriker som jeg har hørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan kansje ha no med fenc forsterkerne også.... jeg syns mine xls 12 på gammle cv 1,5kw spiller supert uten serlig skriking på HØYT volum

Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •